سهم بالای کانال فاضلاب اسلامشهر و واوان در ایجاد بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: در اطراف فرودگاه امام خمینی دو مسیر اصلی کانال فاضلاب اسلامشهر و واوان وجود دارد که سهم بالایی در ایجاد بوی نامطبوع دارند.

سهم بالای کانال فاضلاب اسلامشهر و واوان در ایجاد بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام

صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت وگویی ،در رابطه با آخرین وضعیت بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار کرد: حدود ۲۲ کانون ریز و درشت در اطراف فرودگاه امام وجود دارد که ممکن است از نظر ابعاد و نوع فعالیت کم باشد، اما فاصله کمی در مسیر فرودگاه هستند.

وی افزود: در اطراف فرودگاه امام دامداری‌هایی با ۶ هزار راس دام جود دارند که کمتر از ۵۰۰ متر با فرودگاه فاصله دارند همچنین صنایع لبنی و کشتارگاه‌های متعددی مستقر هستند که فاضلاب این مراکز منشا بوی اطراف فرودگاه امام محسوب می‌شوند.

علیپور گفت: همچنین در اطراف فرودگاه امام خمینی دو مسیر اصلی کانال فاضلاب اسلامشهر و واوان وجود دارد که سهم بالایی در ایجاد بوی نامطبوع دارند.

وی بیان کرد: سایت آراد کوه که ۱۱ کیلومتر و درجهت خلاف باد‌های قالب است نیز یکی از کانون‌های ایجاد بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: معتقد هستیم که این یک موضوع اساسی است که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور نیز بر این موضوع تاکید داشتند بنابراین سازمان حفاظت محیط زیست متولی رفع و ساماندهی صنایع در مسیر فرودگاه است.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: سایت آراد کوه را نیز با پوشش سطح دفن‌های قبلی که از ۵۰ سال گذشته انجام شده و همچنین با استصحال گاز‌ها و بهبود فراینده کمپوست مشکل را به حداقل برسانیم.

علیپور گفت: این را نیز باید در نظر گرفت که جا به جایی مرکز دفن سایت آراد کوه بسیار مشکل است و برای مکان یابی درست نیازمند ۲ سال زمان هستیم.

وی افزود: همانطور که شاهد هستیم تشدید بو بیشتر در شب صورت می گیرد و آن به دلیل رها سازی فاضلاب و زباله سوزی در زمان‌های شب است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها