کشتن بغدادی با هدف پیروزی در انتخابات آمریکا بود

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ترامپ برای پیروزی در دوره دوم انتخابات، در تلاش است تا این در افکار عمومی آمریکا جا بیاندازد که مبارزه با داعش را عملی کرده است.

کشتن بغدادی با هدف پیروزی در انتخابات آمریکا بود

محمد هاشمی رفسنجانی عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با ، با اشاره به ادعای آمریکا مبنی بر کشتن سرکرده داعش (ابوبکر بغدادی) گفت: داعش از همان زمان پیدایش تحت فرمان آمریکا قرار داشت، پس این طبیعی است که وقتی تاریخ مصرفش برای کاخ سفید تمام شد، آن را نابود کنند تا اسناد تاسیس آن هم کشف نشود.

او درباره صحت ادعای ترامپ در کشتن ابوبکر بغدای گفت: البته من درباره درستی این ادعا نمی‌توانم به طور دقیق اظهارنظر کنم اما خود ترامپ اعلام کرده که بغدادی کشته شده و خود ترامپ هم بر بخشی از این عملیات نظارت داشته است. در هر صورت باید گفت که نوکری اجانب عاقبتی بهتر از این دربرنخواهد داشت.

هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: موضوعی که امروز بیش از هر چیز برای ترامپ مهم است انتخابات آمریکاست و او می‌خواهد به هر طریقی که شده در دوره دوم انتخابات این کشور رای آورد. از همین رو هم در تلاش است تا این مسئله را در افکار عمومی آمریکا جا بیاندازد که مبارزه با داعش را او عملی کرده است.

او تشریح کرد: این دموکرات‌های آمریکا بودند که داعش را ایجاد کردند و زمانی هم که کلینتون وزیر امور خارجه این کشور بود رسماً اعلام کرد که داعش را آنها به وجود آوردند؛ در نتیجه اقدامات و گفته‌های ترامپ بیش از هرچیز در رقابت با دموکرات‌های آمریکاست تا در انتخابات این کشور آرای لازم را کسب کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها