کاهش ۱۵ درصدی قیمت مسکن از ابتدای آبان ماه در تمامی کلان‌شهر‌ها

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران گفت: بازار مسکن وارد دوران رکود غیر تورمی شد و از هفته اول آبان تا پایان سال قیمت‌ها در بازار مسکن کاهش ۱۵ درصدی خواهد داشت.

کاهش ۱۵ درصدی قیمت مسکن از ابتدای آبان ماه در تمامی کلان‌شهر‌ها

حسام عقبایی نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران، با بیان اینکه بازار مسکن در ماه‌های گذشته در یک شرایط رکود تورمی سنگینی به سر می‌برد گفت: حجم معاملات مسکن در تابستان کاهش ۷۰ درصدی داشت و همین موضوع باعث شد که قیمت مسکن روند نزولی به خود بگیرد.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با اشاره به اینکه از اواخر شهریور امسال روند نزولی قیمت‌ها شدت یافت, گفت: در روز‌های پایانی تابستان شاهد کاهش ۴۰ درصدی قیمت مسکن در واحد‌های بزرگ متراژ بودیم و همین موضوع باعث شد که کاهش قیمت به واحد‌های کوچک متراژ هم سرایت کند.

او اظهار کرد: در مناطق مختلف قیمت مسکن کاهش یافته و همین موضوع تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

عقبایی با بیان اینکه تا بهار سال ۹۹ روند نزولی قیمت‌های مسکن ادامه خواهد داشت این در حالی است که رکود همچنان در بازار مسکن حاکم خواهد بود، گفت: در این شرایط قیمت مسکن از حالت تورمی به حالت غیر تورمی تغییر خواهد کرد و این موضوع خود در بهبود وضعیت بازار مسکن تأثیرگذار خواهد بود.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران به انتخابات مجلس شورای اسلامی هم در اسفند امسال اشاره کرد و گفت: بازار مسکن تحت تأثیر انتخابات قرار خواهد گرفت به طوری که یکی تا ۲ ماه پیش از انتخابات و یک تا ۲ ماه بعد از انتخابات شاهد رکود بیشتر معاملات مسکن خواهیم بود و همین منظور تا پایان بهار ۹۹ شرایط رکود غیر تورمی در بازار مسکن حاکم خواهد بود.

او به کاهش ۳۰ درصدی قیمت مسکن در واحد‌های کوچک متراژ و بزرگ متراژ در شهر‌های بزرگ هم اشاره کرد و گفت: از امروز تا پایان سال قیمت مسکن ۱۵ درصد در تمامی مناطق و در متراژ‌های مختلف کاهش خواهد داشت و این روند, نقش مؤثری در جذب متقاضیان مسکن خواهد داشت.

عقبایی در پایان اظهار کرد: ثبات قیمت در بازار‌های موازی مسکن هم خود توانسته در بهبود شرایط کنونی بازار مسکن تأثیرگذار باشد و ما امیدواریم این شرایط همچنان ادامه یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بینام
    0

    درود بر مرد بزرگ آقای عقبایی که واقعیت را فرمودید هرروز ملک کاهش پیدا میکند دلالها به تکاپو افتادن که ملکهای خودشان را با بهانه های مختلف ردیف کنند باید پایین بیاد تا مردم عام توان خرید داشته باشن مردم هنوز با این قیمتها توان خرید ندارن قفل خواهدبود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها