یک منجم آماتور در گفت و گو با خبر فوری: نگران نباشید، حیات از روی زمین محو نخواهد شد!

یک منجم آماتور در باره خبری که به تازگی درباره برخورد شهاب سنگ منتشر شده است؛ می گوید: شهاب سنگ ها عموما ابعاد ریزی در حد چند میلیمتر دارند، و به همین دلیل اصلا خطرناک نیستند. همچنین باید گفت اگر اینها ابعاد بزرگتری داشته باشند اغلبشان وقتی به جو زمین برخورد می کنند، می سوزند.

یک منجم آماتور در گفت و گو با خبر فوری: نگران نباشید، حیات از روی زمین محو نخواهد شد!

به تازگی خبری در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است با این عنوان که فردا حیات در کره زمین توسط یک شهاب سنگ محو خواهد شد. همانطور که می دانید اخباری که این تا این حد صریح درباره یک موضوعی اظهار نظر می کنند صحیح نیستند، و هدفشان جزو تشویش اذهان عمومی که اطلاعات زیادی درباره علم نجوم ندارند؛ نیست.

به طور کلی می توان عنوان کرد، شهاب ها حاصل دنباله دارها و یا سیارک ها هستند. دنباله دارها وقتی به نزدیکی خورشید می آیند بخشی از مواد خود را از دست می دهند و سیارک ها هم به قطعات ریز و درشتی در فضا تقسیم می شوند وقتی این ها به نزدیکی سطح زمین می رسند، در اثر گرمای جو می سوزند و ردی از خودشان به جا می گذارند که همان شهاب ها هستند. همچنین گفته می شود که در سال چندین سنگ فضایی با جرم یک کیلوگرم و یا بیشتر و با ابعاد کوچک می توانند از جو زمین عبور کنند و در سطح زمین سقوط کنند. اینها همان شهاب سنگ های معروف هستند. بیشتر این شهاب سنگ ها البته در دریا پیدا می شوند.

از طرف دیگر این شهاب سنگ ها و شهاب ها همگی در بارش های شهابی که در سال به دفعات تکرار می شوند، دیده می شوند. بارش شهابی اصلا پدیده خطرناکی نیست و اتفاقا بسیار هم لذت بخش است. البته باید بدانیم که این روزها خبری از بارش شهابی نیست. و این شهاب سنگی که در اخبار از برخورد آن به زمین عنوان شده است از بارش شهابی هویت نمی گیرد!

یک منجم آماتور در اینباره می گوید: شهاب سنگ ها عموما ابعاد ریزی در حد چند میلیمتر دارند، و به همین دلیل اصلا خطرناک نیستند و قرار نیست مخل حیات باشند. همچنین باید گفت اگر اینها ابعاد بزرگتری داشته باشند اغلبشان وقتی به جو زمین برخورد می کنند، تا حد زیادی می سوزند و نوری از خود به جا می گذارند.

وی همچنین اظهار می کند: این شهاب سنگ ها اغلب در بارش شهابی باید دیده شوند و اتفاقا این پدیده بارش شهابی به هیچ وجه ترسناک نیست و قرار نیست حیات را مختل کند، همه ساله عده زیادی برای دیدن شهاب باران راهی کویر می شوند.

مصطفی امام ادامه می دهد: این خبر مبهم است، و خیلی ها را به این فکر انداخته که شاید دنباله داری قرار است به زمین برخورد کند.

وی معتقد است: دنباله دار ها قرار نیست به سطح زمین برخورد کنند زیرا منشا شهاب ها صرفا دنباله دار ها هستند و آنها سالیان پیش از مدار زمین عبور کرده اند.

این منجم آماتور همچنین اظهار می کند: این اخبار پشتوانه علمی ندارند و صرفا برآمده از اظهارنظرها در فضای مجازی هستند و گاهی تیترها و عکس های انتخابی برای اخبار به این شایعات علمی دامن می زند.

گفتنی است، شهاب سنگ هایی که امروزه در سطح زمین کشف می شوند، همان لحظه سقوط نکرده اند، به عبارت دیگر گاهی قرن ها بعد از سقوط یک شهاب سنگ، این شی توسط دانشمدان کشف می شود.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ارسلان
    0

    شما که آبروی این بنده خدا رو بردین هی آماتور آماتور

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها