مهمترین علائم حمله قلبی که زنان باید مورد توجه قرار دهند

علائم حمله قلبی که باید مراقب آن باشید چندان پیچیده نیستند، کافیست کمی به شرایط کلی سلامتی خود توجه کرده و شاخصه های اساسی سلامتی خود را بررسی کنید. با این وجود بسیاری از زنان نسبت به سلامت قلبی خود توجه کافی ندارند.

مهمترین علائم حمله قلبی که زنان باید مورد توجه قرار دهند

بیماری عروق کرونر نه تنها شایع ترین نوع بیماری قلبی است، بلکه یکی از دلایل عمده مرگ و میر در سراسر جهان است. سكته قلبي و سكته مغزي عامل اول مرگ زودرس براي زنان كانادايي است و تخمین زده می شود 31000 زن کانادایی هر سال در اثر بیماری قلبی و سکته مغزی می میرند.

محققان آلمانی اخیراً دریافتند که بیش از 30 درصد خطر ابتلا به این بیماری قلبی حاد ژنتیکی است. با این وجود هنوز 70 درصد مشکل به سبک و شیوه زندگی افراد باز می گردد. این بدان معناست که می توانید کارهای زیادی برای کاهش ریسک سکته قلبی خود انجام دهید. دکتر سیندی ییپ ، مدیر بنیاد سکته مغزی کانادا در این خصوص می گوید: "پیشگیری بسیار مهم است. نان کاملاً از تهدیدی که با آن روبرو هستند آگاهی ندارند."

توجه به رژیم غذایی، بررسی سوابق خانوادگی، ورزش منظم و زندگی شاد تا حد زیادی از احتمال بروز سکته یا حمله قلبی می کاهد اما با این وجود باز هم بسیار مهم است که علائم اصلی سکته قلب در زنان را شناسایی کرده و به محض مشاهده این علائم با فوریت های پزشکی تماس بگیریم.

بیش از نیمی از زنانی که علائم حمله قلبی را تجربه می کنند، این علائم را به عنوان علائم سکته تشخیص نمی‌دهند. فارغ از علامت مشخص سوزش و درد در سینه، هر نوع ناراحتی را در گردن، فک، شانه، بازوها یا پشت خود را جدی بگیرید. احساس حالت تهوع و تنگی نفس نیز از علائم مهم و رایج حمله قلبی در زنان محسوب می شود. اگر یک یا چند مورد از این علامت ها را دارید فوراً تمام فعالیتهای خود را متوقف کنید، بنشینید یا دراز بکشید و در حالی که منتظر رسیدن متخصصین اورژانس هستید، آرام باشید.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها