خروج بخشی از محتوای آموزشی از کتاب‌های کاغذی تا دو سال آینده

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: با یافتن راهکاری برای رفع خلل های اینترنتی در مدارس، از دو سال آینده بخش هایی از محتوای آموزشی از قالب کتاب کاغذی خارج می شود.

خروج بخشی از محتوای آموزشی از کتاب‌های کاغذی تا دو سال آینده

حجت الاسلام علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش صبح پنج شنبه در حاشیه اجلاس رسالت مدرسه در تحقق بیانیه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با بازسازی شبکه دانش آموزی کشور (شبکه رشد) بخشی از محتوای آموزشی از قبیل آزمایش هایی که دانش آموزان انجام می دهند و تجربه های لازم از طریق این شبکه منتقل شود.

وی با بیان اینکه در این امر برای دسترسی همه دانش آموزان به شبکه اینترنتی اندکی نگران هستیم، اظهار کرد: اگر بتوانیم راهکاری برای رفع خلل های اینترنتی در مدارس پیدا کنیم، تا عدالت آموزشی رعایت شود از دو سال آینده بخش هایی از محتوای آموزشی از قالب کتاب کاغذی خارج می شود.

وی بیان کرد: این امر علاوه بر صرفه جویی در کاغذ، باعث ایجاد تنوع در بسته های یادگیری و ایجاد انگیزه در دانش آموزان می شود.

حجت الاسلام ذوعلم اظهار کرد: برنامه درسی ما برنامه ای فکر محور بوده و باید به سمت پرورش تفکر، تعقل، اندیشه ورزی و خلاقیت برود، این ابزار بسیار کمک کننده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تغییر کتب درسی بیان کرد: کتاب های درسی تا سال ۱۴۰۱ تغییر نمی کند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری کتاب های درسی از قبل مهر به طور کامل چاپ شده و در اختیار استان ها قرار گرفته بود، گفت: امسال در هیچ استانی تقریبا مشکل کمبود کتب درسی نداشتیم اما در برخی مناطق قصورهایی در اجرا وجود داشت که پیگیری شد.

حجت الاسلام ذوعلم با بیان اینکه امروز تمامی دانش آموزان کتب درسی دارند، افزود: بعد از تدوین سند تحول بنیادین و تلاش های انجام شده در سازمان پژوهش در کتب درسی همسوسازی ملی انجام شد و دانش آموزان نسبت به کتب احساس رضایت دارند.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: خوشبختانه دانش آموزان در مدارس کشور با امنیت، استقلال و عزت تحصیل می کنند و امید است بتوانیم با تعمیق وحدت ملی و دلبستگی به ایران روز به روز در پیشرفت کشور تاثیر بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز دانش آموز بیش از هر زمانی احساس عزت ملی و خودباوری دارد، اظهار کرد: امید است این احساس به عنوان یک دریافت واقع بینانه روز به روز تقویت شود.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها