صابون‌چی: هر اعزام برون‌مرزی 800 میلیون تومان هزینه دارد

سرپرست دبیری فدراسیون قایقرانی کشور گفت: فدراسیون در وضعیت مالی خوبی قرار ندارد و باید همه تلاش کنیم تا جایگاه قایقرانی را در کشور ارتقا دهیم.

صابون‌چی: هر اعزام برون‌مرزی 800 میلیون تومان هزینه دارد

رضا صابون‌چی در خصوص شرایط رشته قایقرانی اظهار کرد: قایقرانی دومین رشته مدال‌آور المپیک است، منابع آبی خوبی در داخل و اطراف کشور وجود دارد و این رشته در زمینه صنعت، اشتغال، مسائل نظامی و ... به کمک مردم می‌آید. در ایران، قایقرانی مظلوم واقع شده و هنوز به جایگاه خود نرسیده است. رفع این مشکل نیازمند کمک و تلاش همه مسئولان است تا در درجه اول در جهت معرفی و بعد از آن به سوی جذب، توسعه و گسترش آن پیش برویم.

وی افزود: ملی‌پوشان در مسابقات آسیایی و قهرمانی این قاره به تازگی توانستند چهار مدال طلا و پنج مدال برنز کسب کردند.

سرپرست دبیری فدراسیون قایقرانی کشور در خصوص کمبودها و مشکلات این رشته تشریح کرد: قایقرانی در سطح کشور جایگاه خوبی ندارد و باید تلاش‌مان را دوچندان کنیم تا به جایگاه واقعی برسیم. مشهد دومین شهر پرجمعیت کشور است و باید آمار قایقرانان این استان بیشتر شود. وضعیت مالی فدراسیون خوب نیست و هر اعزام برون‌مرزی حدود 800 میلیون تومان هزینه دارد.

صابون‌چی بیان کرد: در کل کشور، فقط مجموعه آبی و پیست استاندارد آزادی را در اختیار داریم که تمام قایقرانان در آنجا تمرین می‌کنند. این موضوع زجر آور است. با وجود اینکه اکثر قایق‌ها فرسوده و کهنه شده‌اند، اما دو سال است که هیچ قایقی نخریدیم. حل این مشکلات و کمبودها، نیازمند عزم و اراده کلی همگان است و فدراسیون هم در جهت بهتر شدن جایگاه این رشته ورزشی کوتاهی نخواهد کرد.

وی گفت: فدراسیون در هشت ماه گذشته توانسته تفاهم‌نامه‌های خوبی با استانداری‌ها، نیروی دریایی ارتش، شورای ورزش وزارت نیرو و بسیاری از دانشگاه‌‎‌ها امضا کند. با بسیاری از دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور به توافق رسیده‌ایم تا از سال آینده رشته کاردانی قایقرانی در شهرهای مختلف از جمله مازندران و گیلان به طور رسمی تدریس شود.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها