پاتک پلیس به عاملان سرقت طلا و زعفران در مشهد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از دستگیری 4 طراح و عامل اصلی سرقت یک کیلو طلا، 250 گرم زعفران و 600 هزار تومان وجه نقد در مشهد خبر داد.

پاتک پلیس به عاملان سرقت طلا و زعفران در مشهد

به گزارش مشهد فوری ، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدکاظم تقوی در تشریح عملیات ضربتی پلیس مشهد که کمتر از 8 ساعت به طول انجامید، گفت: یکی از شهروندان با گزارش دستبرد به خانه مسکونی‌اش از سرقت یک کیلوگرم طلا به ارزش 500 میلیون تومان ، 250 گرم زعفران و 600 هزار تومان وجه نقد خبر داد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: با توجه به اهمیت موضوع دستورات لازم برای پیگیری سریع پرونده به فرماندهی انتظامی مشهد صادر شد.

وی گفت: تیم‌های تجسس کلانتری شهید فیاض بخش در این ماموریت ضربتی وارد عمل شده و بررسی‌های اولیه آن‌ها با توجه به سرقت طلا، زعفران و وجوه نقد از داخل گاوصندوق بدون هیچ‌گونه تخریبی این فرضیه را قوت بخشید که طراح سرقت با محل و مال باخته آشنایی داشته است.

تقوی خاطرنشان کرد: تیم تجسس کلانتری شهید فیاض بخش در ادامه پیگیری پرونده به یکی از آشنایان مالباخته مظنون و تحقیقات خود را از این فرد آغاز کرد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: فرد مظنون که در تحقیقات اولیه پرونده دچار تناقض‌گویی شده بود راهی جز بیان حقیقت نمی‌دید و با معرفی سه نفر ازدوستانش به عنوان همدست خود، به ارتکاب سرقت اعتراف کرد.

وی گفت: ماموران کلانتری شهید فیاض بخش بلافاصله وارد عمل شده و با پیگیری‌های بعدی خود توانستند 2 همدست متهم که 26 و 32 ساله هستند را داخل پژو 206 در یکی از خیابان‌های مشهد دستگیر و در بازرسی از خودرو 250 گرم زعفران مسروقه را کشف کنند.

تقوی اظهار کرد: یکی از متهمان دستگیر شده در اعترافات خود گفت طلاهای سرقتی را در خانه‌ای مخفی کرده است، در پی این اعترافات ماموران کلانتری شهید فیاض بخش هماهنگی لازم را با مقام قضایی به عمل آورده و خانه مورد نظر که در محدوده بلوار ابوطالب مشهد بود را نیز بازرسی و یک کیلو طلای سرقتی کشف شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پلیس در مرحله نهایی این عملیات متهم دیگر پرونده را دستگیر و یک دستگاه خودروی پژو 206 و 4 دستگاه تلفن همراه متهمان نیز توقیف شد.

وی با اشاره به اینکه متهمان به مقام قضایی معرفی و تحقیقات پرونده ادامه دارد، گفت: شهروندان باید مراقبت و هوشیاری لازم را در خصوص به کارگیری تجهیزات ایمنی و بازدارنده از سرقت‌ها مدنظر داشته و به نکات مراقبتی در خصوص افشا نکردن یک سری موضوع‌های مهم مانند میزان و نحوه نگهداری وجوه نقد، طلا، جواهرات، عتیقه‌جات و دیگر وسایل با ارزش برای دیگران را مدنظر داشته باشند تا از وقوع چنین سرقت‌هایی به صورت آگاهانه پیشگیری شود.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها