تروریست ها چقدر به موقع می میرند!/ارتش آمریکا: جسد سرکرده داعش را به دریا انداختیم

هشت فروند بالگرد آمریکایی در  ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه بامداد یک شنبه ۵ آبان ماه مقر ابوبکر بغدادی را در روستای باریشا در منطقه حارم در شمال شرق ادلب بمباران کردند و او را کشتند.

تروریست ها چقدر به موقع می میرند!/ارتش آمریکا: جسد سرکرده داعش را به دریا انداختیم

خبر همین یک جمله بود! پس از سال ها به خون نشستن خاورمیانه، پایان آن تنها همین یک جمله است؟ جالب این جاست که روز جمعه گذشته نیز گزارش مولر باز تیتر یک رسانه های محلی و فرامحلی ایالات متحده و حتی خارج از مرزهای ایالات قرار گرفت.

خبر کوتاه بود: «دادگاه فدرال آمریکا علیه ترامپ رای داد» این خبر عمق بسیاری داشت زیرا از روند استیضاح ترامپ خبر می داد چرا که ترامپ مجبور شده است گزارش کامل را در اختیار کنگره قرار دهد.اما استیضاح چه ارتباطی به کشتن خلیفه خودخوانده دارد؟


بهتر است به گذشته ای نه چندان دور باز گردیم!حدود هشت سال قبل و در تاریخ اول می ۲۰۱۱ ساعت ۱۷ به وقت گرینویچ، با دستور باراک اوباما رئیس جمهوروقت ایالات متحده اسامه بن لادن رهبر گروه القاعده توسط نیروهای نظامی آمریکایی در ابیت‌آباد و در جریان تیراندازی در تأسیساتی در داخل خاک پاکستان کشته شد.باراک اوباما در کاخ سفید و در شامگاه اول می ۲۰۱۱ اعلام کرد که اسامه بن‌لادن، توسط ارتش آمریکا کشته شده‌است.او پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تحت تعقیب بود. اوباما همچنین گفت: «کسب اطلاعات درباره بن لادن در ماه اوت گذشته افزایش یافت و در نهایت هفته گذشته ما اطلاعات کافی را درباره محل پنهان شدن اسامه بن لادن به دست آوردیم و نیروهای آمریکایی حمله‌ای را در پاکستان انجام دادند و باعث کشته شدن بن لادن شدند.» مسئولان وقت وزارت دفاع آمریکا گفتند جسد بن لادن، از عرشه یک ناو هواپیما بر آمریکایی در شمال دریای عرب به آب انداخته شد. هم اکنون «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز می گوید:«جسد مثله‌شده سرکرده داعش به‌سرعت «به یک مکان امن برده شد تا با یک آزمایش دی.ان.ای هویت او تأیید شود ، جسد البغدادی پس از تأیید هویت به دریا انداخته شد!»
تردیدهای جدی درباره کشته شدن البغدادی
جالب این جاست که کردهای سوریه می‌گویند با نفوذ در حلقه اطرافیان رهبر داعش، زیرشلواری او را قبل از آغاز عملیات آمریکایی هابرای نمونه‌ دی‌ان‌ای به دست آورده بودند.این در حالی است که هنوز درباره صحت خبر کشته شدن البغدادی تردیدهای جدی وجود دارد.سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه در کنفرانسی خبری گفت که سازمان ملل نمی‌تواند اعتبار اظهارات آمریکا درباره کشته شدن «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش را تایید کند و معتقدیم که چنین اطلاعاتی باید توسط طرف‌های مختلفی مورد تایید قرار بگیرد.وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که هیچ گونه اطلاعات موثقی درباره عملیات ادعایی ارتش آمریکا در حمله به محل اختفای البغدادی در ادلب سوریه در اختیار ندارد.اما به راستی چرا دو "تروریست مارک دار " درست یک سال قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، آن هم در یک عملیات ویژه در عین حال مبهم و توسط نیروهای نظامی این کشور از پای در آمده اند؟!زمانی که بن لادن کشته شد، موقعیت اوباما در نظرسنجی های عمومی در آمریکا به چالش کشیده شده بود. رئیس جمهور سابق آمریکا سعی کرد از مرگ بن لادن، به عنوان دستمایه ای برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ استفاده کند. البته اوباما در این مسیر موفق شد و در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲، از مرگ بن لادن به عنوان یکی از دستاوردهای حوزه امنیت و سیاست خارجی ایالات متحده یاد کرد!هم اکنون در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی قرار داریم. ترامپ طی روزهای آینده، از مرگ ابوبکر البغدادی ، به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ خود در حوزه امنیت و سیاست خارجی ایالات متحده یاد خواهد کرد!بدیهی است که دموکرات ها نیز به رغم آگاهی از آن چه در پشت پرده می گذرد، اعتراضی به این شوی مضحک ترامپ نخواهند کرد! در هر حال، دموکرات ها باید بدهی خود را به جمهوری خواهان بابت سکوت در قبال کشته شدن بن لادن در سال ۲۰۱۱ تسویه کنند. سوء استفاده ابزاری مقامات آمریکایی از تروریست های وابسته به کاخ سفید، موضوع تازه ای نیست، با این حال تمام شدن تاریخ مصرف بن لادن و بغدادی برای آمریکا در فاصله یک‌سال باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۲۰، این داستان را جذاب تر می سازد. هم اکنون ترامپ در حال بسترسازی برای مانور روی مرگ البغدادی است!در هر حال افکار عمومی آمریکا و جهان باید باور کنند که "البغدادی" در یک "عملیات پیچیده" و به صورت اتفاقی در فاصله "یک سال تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا"،آن هم بر اثر "پیگیری های جدی کاخ سفید" به قتل رسیده است!

ابوبکر البغدادی پیش از مرگ یکی از معاونانش به نام عبدا... قرداش را به عنوان جانشین خود انتخاب و معرفی کرده بود. عبدا... قرداش یک عراقیِ ترکمانی است که پیشتر در زندان «بوکا» در شهر «بصره» عراق زندانی بوده است. این زندان توسط نظامیان ایالات متحده آمریکا اداره می شد. سابقه آشنایی قرداش با ابوبکر البغدادی نیز به دوران حبس او در زندان بوکا باز می گردد.«فاضل ابورغیف» کارشناس امنیتی عراقی در خصوص قرداش می گوید: «او مدتی در زندان بوکا به سر بُرد و پیشتر نیز سابقه فعالیت در القاعده را داشته است. او به بی رحمی و افراطی گری مشهور است». افزون بر این، «العربی الجدید» نیز در خصوص قرداش می نویسد: «قرداش یکی از تروریست های بی رحم داعش است که حتی در بین خود اعضای این گروه تروریستی به قساوت شهره بوده و هست».در همین حال، شبکه «سومریه نیوز» عراق نیز گزارش داده است: «قرداش ملقب به ابو عمر از افسران سابق ارتش صدام معدوم است. وی مدتی سمت قاضی شرعی گروه القاعده را برعهده داشته است. قرداش از نزدیکان ابوعلا العفری، معاون بغدادی بود که در سال ۲۰۱۶ به هلاکت رسید. وی از اولین کسانی است که بعد از سقوط موصل از البغدادی استقبال کرد.» قرداش که اصالت وی به «تلعفر» واقع در شمال غرب «موصل» عراق باز می گردد، پس از آزادی از زندان بوکا به همراه ابوبکر البغدادی، به سمت و سوی تشکیل گروه تروریستی داعش رفت و بدین ترتیب در تأسیس این گروه نقش آفرینی کرد. گفته می شود که البغدادی اعتماد ویژه ای به قرداش داشته و درست به همین دلیل است که در آگوست گذشته وی را به عنوان جانشین خود معرفی کرده است. قرداش به دلیل برخورداری از ویژگی هایی مانند قساوت قلب، بی رحمی و افراطی گری، محبوبیت زیادی بین اعضای گروه تروریستی، تکفیری داعش دارد و در صفوف آن ها به «پروفسور»! معروف است. اکنون سؤالی که مطرح می شود این است که پس از البغدادی، آیا قرداش می تواند صفوف فروپاشیده داعش را بازسازی کند و به نوعی به احیای این گروه تروریستی بپردازد؟

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها