قدرتمندترین زن بلژیک کیست؟

سوفی ویلمز ۴۴ ساله چند روز قبل بعد از اعلام سوگند در برابر کینگ فیلیپ به عنوان نخست وزیر رسمی بلژیک معرفی شد.

قدرتمندترین زن بلژیک کیست؟

به گزارش خبر فوری ، سوفی ویلمز ۴۴ ساله چند روز قبل بعد از اعلام سوگند در برابر کینگ فیلیپ به عنوان نخست وزیر رسمی بلژیک معرفی شد.
ویلمز نخستین زنی است که پست رئیس دولت بلژیک را به دست می‌گیرد. بلژیک از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ به مدت ۵۴۱ روز را بدون دولت سپری کرد که رکوردی در جهان به حساب می آید.
شارل میشل، نخست وزیر سابق بلژیک به دنبال اختلاف با ملی‌گرایان فلاندر که به خاطر امضای پیمان مهاجرتی سازمان ملل از دولت ائتلافی وی کناره‌گیری کردند، در برابر نمایندگان اعلام کرده بود: من تصمیم گرفته‌ام که در اوایل ماه نوامبر از سمت کناره‌گیری کنم.
حالا بلژیک برای اولین بار یک رئیس دولت زن به خود دیده است.رئیس دولتی جوان که قصد دارد بلزیک را از حالت رکود اخیر خود بیرون بیاورد.
اما نخست وزیر جدید بلژیک کیست؟

سوفی ویلمز؛ از تحصیلات تا سیاست

سوفی ویلمز در سال 1975 به دنیا آمده است. او در شهر ایکسل متولد شد. در منطقه والونیا بزرگ شد و در دانشگاه بروکسل تحصیل کرد. در دانشگاه مدیریت مالی خواند و توانست به عنوان مشاور مالی در پروژه های مختلف فعالیت کند.
سوفی ویلمز متاهل است. او با کریستوفر استون که یک تاجر استرالیایی است ازدواج کرده و حاصل این ازدواج 4 فرزند است.
ویلمز از سال 2007 وارد سیاست شد. او از ابتدای این سال تا 2014 وارد حزب حاکم بلژیک شده و در وزارت آموزش و پرورش بودجه و ارتباطات مشغول به فعالیت گردید.
از سال 2014 تا 2015 عضو شورای اداره شهر فلمیش برابانت شد. در سال 2015 هرو ژامر شهردار(بخشدار) منطقه لیگا گردید. سوفی ویلمز به او کمک کرد که در دولت فدرال میشل وزیر بودجه و تنظیمات مالی شود. به همین دلیل ویلمز توانست نفوذ بیشتری در دولت پیدا کند. ویلمز در دسامبر 2018 وزیر بودجه بلژیک شد. او همچنین مسئول سرویس شهری، سیاستهای علمی کشور گردید. و بعد از آن هم توانست نخست وزیر بلژیک شود.

بلژیک کجاست؟
کشور پادشاهی بلژیک کشوری مستقل در اروپای غربی است که از سه جامعه (فنلاندی، فرانسوی و آلمانی) و سه منطقه (بروکسل، فنلاندرز و والوون) تشکیل شده است. این کشور از جنوب با فرانسه، از شمال با هلند، از شرق با آلمان، از سمت جنوب شرقی با لوکزامبورگ و از سمت شمال غرب با دریای شمال مجاور است. حدود ۳۰,۲۷۷ کیلومتر مربع مساحت و بیش از ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد.

ساختار سیاسی بلژیک
دولت فدرال بلژیک قوه مجریه در پادشاهی بلژیک را اعمال می‌کند. این مجموعه متشکل است از وزرای (دولت)، استانداری‌ها و معاونین وزرا که در شورای وزیران حضور پیدا نمی‌کنند و احزاب سیاسی که دولت ائتلافی را تشکیل می‌دهند.
دولت فدرال توسط نخست‌وزیر بلژیک هدایت می‌شود و او وزیران و وزارتخانه‌های دولت را هدایت می‌کند. وزیران با هم شورای وزیران (بلژیک) و شورای وزیران را تشکیل می‌دهند که ارگان اجرایی عالی دولت یا هیئت دولت به‌شمار می‌رود. به‌طور رسمی، قدرت اجرایی به حکومت سلطنتی بلژیک واگذار می‌شود که به‌طور رسمی وزرا را منصوب می‌کند. با این حال، طبق قانون اساسی بلژیک، پادشاه به لحاظ سیاسی قدرت اعمال سیاست‌گذاری را ندارد، و قدرت او باید از طریق یک وزیر اعمال شود؛ بنابراین، در عمل، وزرا به‌طور واقعی نقش روز به روز کار را بر عهده دارند.
در سطح فدرال، قدرت اجرایی توسط دولت فدرال اداره می‌شود، در حالی که نخست‌وزیر، رئیس دولت است. هر وزیر یک وزارتخانه را برعهده دارد و وزیر امور خارجه، به عنوان معاون وزیر، به این وزارتخانه‌ها کمک می‌کند. دولت منعکس‌کننده وزن احزاب سیاسی است که دولت ائتلافی وقت را تشکیل می‌دهند. هیچ حزب یا احزاب خانواده به تنهایی نمی‌توانند در مذاکره با سایر احزاب اکثریت مطلق کرسی‌ها در پارلمان را به دست بیاورند.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مهدی
    0

    4تا بچه داره در44 سالگی .حالا ایران بود اومل بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها