تعطیلی پنجشنبه‌ها سبب صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود

دبیر اول کمیسیون اجتماعی گفت: تعطیلی ادارات شهرستان‌ها در روز پنجشنبه‌ سبب صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود.

تعطیلی پنجشنبه‌ها سبب صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود

روح‌الله بابایی صالح نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ، با اشاره به طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها که در نوبت صحن علنی مجلس است، گفت: با توجه به اینکه نظر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر این بود که ادارات روزهای پنجشنبه در شهرستان‌ها هم مانند تهران تعطیل باشد، در این راستا دلایل و طرحی را ارائه دادند.

او افزود: با توجه به اینکه ادارات پایتخت پنجشنبه‌ها تعطیل است، عملا ارتباطی از لحاظ اداری بین تهران و شهرستان‌ها در روز پنجشنبه وجود ندارد؛ افزون بر این مطالب با تعطیلی آخر هفته، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی خواهد شد.

بابایی صالح با بیان اینکه تعطیلی آخر هفته خللی به ساعات کاری کارمندان وارد نمی‌کند، اظهار کرد: با تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه، ادارات دولتی ساعات کاری خود را در طی هفته و شنبه تا چهارشنبه جبران خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: تعطیلی پنجشنبه‌ها خللی در ساعت کاری کارمندان وارد نمی‌کند/ رونق گردشگری با تصویب این طرح

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به دیگر نکات مثبت تعطیلی پنجشنبه‌ها تصریح کرد: با تعطیل شدن دو روز آخر هفته، خانواده‌ها وقت کافی برای گردش را خواهند داشت که این موضوع خود باعث رونق گردشگری خواهد شد.

او با بیان اینکه با عملی شدن این طرح بسیاری از مشکلات اجتماعی در کشومان برطرف خواهد شد، توضیح داد: در شهرستان‌ها مدارس در روز پنجشنبه تعطیل است، اما والدین کارمند باید در ادارات خود حاضر شوند، این موضوع سبب می‌شود فرزندان در معرض خطرات ناشی از دوری والدین قرار گیرند.

بابایی صالح در پایان تاکید کرد: در هر صورت این طرح به نفع جامعه و خانواده‌های ایرانی خواهد بود و مردم به استراحت و کارهای دیگر خود خواهند رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها