امام جمعه مشهد: امام رضا(ع) جریان امامت را مقابل توطئه مامون تثبیت کردند

امام جمعه مشهد با اشاره به تعبیر «بضعه» برای امام رضا(ع) از سوی رسول اکرم گفت: امام رضا(ع) جریان امامت را مقابل توطئه مامون تثبیت کردند.

امام جمعه مشهد: امام رضا(ع) جریان امامت را مقابل توطئه مامون تثبیت کردند

به گزارش مشهد فوری ، آیت الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در مراسم شهادت نامه خوانی امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) برای دو نفر از واژه بضعه استفاده می‌کنند که یکی حضرت زهرا(س) است و دیگری حضرت رضا(ع).

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه واژه بضعه دارای راز و رمز خاص خود است تصریح کرد: این واژه بیانگر خصوصیتی مشترک میان امام رضا(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) است.

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) مانع انحراف امت از خط ولایت شدند بیان کرد: ایشان عامل اصلی تثبیت مسئله امامت بودند و به همین دلیل است که پیامبر بزرگوار اسلام از ایشان با عنوان بضعه یاد می‌کنند.

وی ادامه داد: بضعه که از سوی پیامبر اسلام به کار گرفته می‌شود به معنای پاره‌ای از وجود است و این تعبیر میان حضرت زهرا(س) و امام رضا(ع) مشترک است و دلیل اصلی آن نیز به دلیل جایگاهی است که آن حضرت در تثبیت مسئله امامت داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام رضا(ع) نیز دارای چنین نقشی بودند زیرا در برابر نقشه مامون برای براندازی ریشه امامت ایستادند و تمام تلاش مامون این بود که جریان امامت را از میان ببرد و هیچ جریانی در برابر خلافت وجود نداشته باشد.

علم‌الهدی تاکید کرد: در واقع امام رضا(ع) سبب شدند تا جریان امامت در مقابل توطئه مامون پایدار باقی بماند و به همین دلیل است که از ایشان به عنوان بضعه از سوی رسول اسلام یاد شده است.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها