تهیه پرونده ۲ اثر ناملموس ایلام برای ثبت در فهرست آثار ملی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از تهیه و ارسال پرونده دو اثر ناملموس برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.

تهیه پرونده ۲ اثر ناملموس ایلام برای ثبت در فهرست آثار ملی

عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با اعلام این خبر اظهار کرد: پرونده دو اثر ناملموس از استان ایلام شامل نان و شیرینی محلی با عنوان پپگ (یک نوع نان محلی) و شیرینی کله کنجد آماده و برای ثبت به وزارت میراث‌فرهنگی کشور ارسال شده است.

وی افزود: برای هریک از این آثار، از سوی تیم کارشناسی، مستندنگاری و تحقیقات میدانی انجام شده و پرونده این آثار به‌همراه عکس و فیلم برای بررسی نهایی به دفتر شورای ثبت میراث‌فرهنگی کشور ارسال شده است که پس از تصویب شورا در فهرست آثار ملی به ثبت خواهند رسید.

شنبه‌زاده عنوان کرد: میراث‌فرهنگی ناملموس، رفتارها، نمادها، آیین‌ها، توانمندی در آشپزی، هنر صنایع‌دستی و… است که جزو فرهنگ یک ملت به‌شمار می‌روند و قابلیت ثبت‌وضبط دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ادامه داد: اهمیت این میراث نه‌تنها در ظاهر فرهنگی آن به‌خودی‌خود بلکه در دانش و مهارت‌ها، ارزش‌ اجتماعی و حتی ابعاد اقتصادی است که از یک نسل به نسل بعدی منتقل می‌شود.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها