حمایت اوقاف از ساخت ‌ایمپلنت‌های دندانی‌ و شرکت‌های دانش بنیان

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف گفت: این سازمان ‌از شرکت‌های دانش بنیان که در ساخت و تهیه ایمپلنت‌های دندانی فعالیت دارند حمایت می‌کند‌.

حمایت اوقاف از ساخت ‌ایمپلنت‌های دندانی‌ و شرکت‌های دانش بنیان

حجت الاسلام محمد نوروز پور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف شامگاه دوشنبه در بازدید از آستان مقدس امامزاده شاه سلیمان علی(ع) شهرستان خوسف اظهار داشت: سازمان اوقاف در چند حوزه از جمله حوزه اقتصادی فعالیت دارد.

وی گفت: سال 98 توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده و در این راستا نیز یکی از کارهای سازمان اوقاف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: سازمان اوقاف وامور خیریه از شرکت دانش بنیان که در ساخت و تهیه ایمپلنت‌های دندانی فعالیت دارند حمایت کرده و جوانان استان شیراز این ایمپلنت‌های دندانی را با نازل‌ترین قیمت تولید می‌کنند.

نوروز‌پور با بیان اینکه از شرکت دانش بنیان در تولید موتورسیکلت‌های برقی نیز حمایت شده که در کاهش سوخت و آلودگی هوا می‌تواند نقش داشته باشد تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از حمایت‌های سازمان اوقاف در بحث دامداری و دامپروری و حمایت از دام‌های سبک بوده و بخشی از درآمد موقوفات و بقاع متبرکه که باید در توسعه اقتصادی نقش داشته باشد در این حوزه استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف از دامداری و گوسفندان افشاری که چندقلوزا و صرفه اقتصادی دارند حمایت می‌کند؛ گوسفندان افشاری نیز در خراسان جنوبی تولید و تکثیر و به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور خاطرنشان کرد: در بحث کاشت، برداشت و صادرات گیاهان دارویی هم سازمان اوقاف از جوانان حمایت کرده و زمین‌های موقوفه در اختیار آنها قرار داده است.

نوروز پور اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در تولید برق و انرژی‌های خورشیدی نیز برنامه‌ریزی کرده و در پشت بام‌های وسیع بقاع متبرکه تولید برق انجام می‌شود و در خراسان جنوبی هم چند بقاع متبرکه پیگیر تولید برق هستند و پیش بینی می‎‌شود تا یک سال آینده به اندازه یک نیروگاه برق توسط صفحات خورشیدی در بقاع متبرکه کشور تولید شود.

وی با بیان اینکه این صفحه‌های خورشیدی در زمین‌هایی که به دلیل خشکسالی آب نداشته و کشاورزی در آن جریان ندارد کارگزاری می‎شود تا هم برای موقوفه درآمد و هم در تولید نقش داشته باشد افزود: یکی دیگر از برنامه‌ها گسترش خدمات اجتماعی در جوار بقاع متبرکه است که در این راستا مراکز افق برای کاهش آسیب‌های اجتماعی راه اندازی شده است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور گفت: حفظ قرآن یکی از مطالبات رهبری بوده و در این خصوص در بقاع متبرکه برنامه‌ریزی شده و تاکنون یک میلیون و 200 نفر در سامانه جامع حفظ قرآن ثبت نام کردند.

نوروزپور با بیان اینکه آرامش بهاری، نشاط معنوی، سوگواره بصیرت عاشورایی و سوگواره یاس نبوی از جمله طرح‌های فرهنگی در طول سال است بیان کرد: برای پذیرایی از زائران حرم رضوی نیز 134 موکب در استان‌های سمنان، گلستان و خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی برپا شده است.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها