پوتین جزییات یک توافق را برای مرکل تشریح کرد

رئیس جمهوری روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، جزییات توافق با ترکیه درباره سوریه را برای وی تشریح کرد.

پوتین جزییات یک توافق را برای مرکل تشریح کرد

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین امروز دوشنبه اعلام کرد: ولادیمیر پوتین نتایج اجلاس سوچی و مذاکرات با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه را به مرکل توضیح داد.

وی خاطرنشان کرد: توافق‌های به دست آمده منافع همه طرف‌ها را درنظر می‌گیرد و به برقراری حق حاکمیت و تمامیت ارضی و یکپارچگی سوریه کمک می‌کند.


روسیه و ترکیه درجریان مذاکرات پوتین و اردوغان در سوچی به توافق ۱۰ ماده‌ای درباره سوریه دست یافتند که مهمترین بخش آن تفاهم بر سر خروج تمام واحدهای متعلق به شبه نظامیان کرد از عمق ٣٠ کیلومتری مرز ترکیه از جمله منبج و مناطق حومه آن عنوان شده است.


دو طرف خاطرنشان کردند: تفاهمنامه روسیه و ترکیه به تثبیت اوضاع مناطق شمال شرق سوریه و پیشبرد روند حل و فصل سیاسی مسائل این کشور از جمله در رابطه با آغاز کار کمیته قانون اساسی سوریه که نخستین نشست آن برای روز سی ام ماه اکتبر (روز چهارشنبه) در ژنو درنظر گرفته شده است، کمک می‌کند.
رئیس جمهوری روسیه و صدر اعظم آلمان در این تماس تلفنی به بررسی احتمال برگزاری نشست سه جانبه روسیه، اتحادیه اروپا و اوکراین در سطح وزیران برای بررسی ترانزیت گاز پرداختند.

منبع: ایرنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها