۸ قسمت حیاتی بدن که هیچ چیز از آن‌ها نمی‌دانید!

بدن انسان جهانی کامل با قوانین و اسرار خود است که تا به امروز از بسیاری از آن‌ها هنوز هم پرده برداری نشده است. راز‌ها و علامت‌هایی که مطمئناً اگر شناختی از آن‌ها پیدا کنیم، ما را شگفت‌زده خواهند کرد.

۸ قسمت حیاتی بدن که هیچ چیز از آن‌ها نمی‌دانید!
در ادامه با ما همراه باشید تا ۸ مورد از نقاط بدن را که اغلب به آن‌ها توجه نمی‌کنیم و احتمالا چیزی درمورد آن‌ها تاکنون نمی‌دانسته اید، بررسی کنیم.

۸. انفیه‌دان

8 قسمت حیاتی بدن که هیچ چیز از آنها نمی دانید!

اگر انگشت شست خود را کمی بکشید، یک گودال مثلثی شکل کوچک در انتهای آن تشکیل می‌شود. در پزشکی به این قسمت «انفیه‌دان» گفته می‌شود، زیرا در گذشته از این قسمت از بدن برای به بینی کشیدن انفیه استفاده می‌شده است. قسمت پشتی این مثلث نیز مکانی است که شما می‌توانید ضربان دست خود را به راحتی حس کنید. آیا تا به حال به این مثلث توجه کرده بودید؟

۷. انگشت شست پا

8 قسمت حیاتی بدن که هیچ چیز از آنها نمی دانید!

خیلی از انسان‌ها توجه زیادی به این انگشت نمی‌کنند و از کارکرد‌های دیگر این انگشت غافل هستند. این در حالی است که این انگشت، یکی از قسمت‌های مهم بدن انسان به حساب می‌آید. به دلیل شکل عجیب و بزرگ این انگشت، این اندام نقش مهمی در برقراری تعادل انسان دارد و یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های بین انسان و سایر پستانداران است.

۶. ابرومیان یا گلابلا

8 قسمت حیاتی بدن که هیچ چیز از آنها نمی دانید!

بله، این قسمت از بدن نیز نام خود را دارد و در کتاب‌های پزشکی به «گلابلا» معروف است. این قسمت نیز که شاید توجه زیادی به آن نشود، نقشی مهم در رفلکس‌های عضلات صورت را ایفا می‌کند. برای چک کردن یکی از این رفلکس‌ها، کافی است که با انگشتان خود چند بار به صورت ضربه‌ای به میان دو ابروی خود ضربه وارد کنید. بعد از این کار در چشم‌های شما تنشی جزئی ایجاد می‌شود و چشم‌هایتان تمایل به پلک زدن دارند.

۵. فرنوم زبان

8 قسمت حیاتی بدن که هیچ چیز از آنها نمی دانید!

این چین کوچک در زیر زبان نیز نقشی مهم و اساسی در دهان را ایفا می‌کند که البته زیاد به آن توجه نمی‌شود. عملکرد این قسمت این است که باعث ثابت نگه داشتن و انعطاف کمتر زبان در دهان شما می‌شود. این عملکرد مانع افتادگی زبان می‌شود که همین امر در نوزادان تازه متولد شده که قادر به کنترل زبان خود نیستند، بسیار بااهمیت است.

۴. تراگوس و آنتی‌تراگوس

8 قسمت حیاتی بدن که هیچ چیز از آنها نمی دانید!

ﺗﺮﺍﮔﻮﺱ ﻭ ﺁﻧﺘﯽ‌ﺗﺮﺍﮔﻮﺱ ﻧﺎﻡ ﺑﺮﺟﺴﺘﮕﯽﻫﺎﯼ کوچک گوش انسان ﻫﺴﺘﻨﺪ. شاید برایتان جالب باشد ﮐﻪ نام این برجستگی‌ها ﺍﺯ ﻭﺍﮊﻩﯼ ﻻﺗﯿن tragos که ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ‏ «ﺑﺰ» است، ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺗﺮﺍﮔﻮﺱ ﺑﻪ ﺷﻨﯿﺪﻥ ﺻﺪﺍﻫﺎﯼ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ کمک می‌کند ﻭ باعث تقویت و پیدا کردن منبع صدا می‌شود. ﺁﻧﺘﯽ‌تراگوس نیز دقیقاً همین کار را در مورد صدا‌های جلویی انجام می‌دهد. آیا تا به حال به این برجستگی‌ها دقت کرده‌اید؟

۳. لوزه‌ها

8 قسمت حیاتی بدن که هیچ چیز از آنها نمی دانید!

احتمالاً همه‌ی ما در اطرافیان خود کسی را می‌شناسیم که در کودکی لوزه‌های خود را جراحی کرده است. به همین دلیل نیز شاید فکر کنید که لوزه‌ها در بدن نقشی مهم را ایفا نمی‌کنند و اندام‌هایی غیر ضروری هستند، اما این تصوری غلط و اشتباه است. لوزه‌ها اولین مانع دفاعی بدن در برابر میکروب‌ها و باکتری‌ها هستند. با برداشتن لوزه‌ها اگرچه این سد وجود ندارد، اما وجود لوزه‌ها باعث تقویت وضعیت دفاعی بدن در برابر عوامل بیگانه می‌شود.

۲. کوتیکول ناخن

8 قسمت حیاتی بدن که هیچ چیز از آنها نمی دانید!

کسانی که برای زیبایی انگشتان خود «مانیکور» انجام داده‌اند حتماً نام کوتیکول ناخن را شنیده‌اند. در واقع کوتیکول بین ناخن‌ها و انگشتان قرار دارد. افرادی که برای زیباتر کردن ناخن‌های خود، این قسمت از پوست را برمی‌دارند در واقع خود را در معرض خطر‌های زیادی قرار می‌دهند. کوتیکول‌ها نقشی اساسی را در بدن ایفا می‌کنند. آن‌ها مانع ورود میکروب‌هایی به بدن ما می‌شوند که در محیط اطراف ما فراوان هستند. کسانی که این قسمت از پوست خود را برمی‌دارند، با شستن دست‌های خود نیز نمی‌توانند مانع ورود میکروب‌ها به بدن خود شوند.

۱. بوسه‌گاه یا فیلتروم

8 قسمت حیاتی بدن که هیچ چیز از آنها نمی دانید!

اکثر متخصصان اعتقاد دارند که بوسه‌گاه در دوران ماقبل تاریخ در انسان شکل گرفته است و نقش تقویت کننده بو را ایفا می‌کرده است. امروزه این قسمت از بدن دیگر به حس بویایی ما کمک نمی‌کند، اما نقشی اساسی در زیبایی را ایفا می‌کند. علاوه بر زیبایی، امروزه پزشکان می‌توانند از این قسمت از بدن، وضعیت سلامت جنین را نیز مشخص کنند. از شکل فیلتروم جنین، می‌توان به اختلال اوتیسم و بیماری‌های دیگر نیز پی برد.

منبع: برترین‌ها

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • رحمان پوروهاب
    0

    سلام.خیلی جالب بود،لطفا بازم از مطالب تو خبرها بگدارید،ممنون

  • امیر
    0

    خیلی جالب بود

  • محمد دهقانی
    0

    سلام عالی بود. بازی بذارید

  • بدر
    0

    عالی بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها