اصلاح‌طلبان باید لیستی توانمند معرفی کنند/ قرار دادن فردی شاخص در سرلیست کفایت نمی‌کند

فعال اصلاح‌طلب گفت: باید لیستی توانمند معرفی کنیم نه اینکه فقط سرلیست فردی شاخص باشد و بقیه توانمندی کمتری داشته باشند.

اصلاح‌طلبان باید لیستی توانمند معرفی کنند/ قرار دادن فردی شاخص در سرلیست کفایت نمی‌کند

احمد شریف دبیرکل حزب همبستگی دانش‌آموختگان ایران در گفت‌وگویی ، با اشاره به اختلاف نظر میان محمدرضا عارف و غلامحسین کرباسچی گفت: واقعیت این است که نظر کرباسچی درباره عارف نظر شخصی خود ایشان است و من فکر نمی‌کنم که نظر حزب کارگزاران نیز همین باشد، زیرا نماینده حزب کارگزاران در تمامی جلسات شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان حضور دارد، در حالی که اگر تشکیلات کارگزاران با عارف اختلاف نظر داشت در جلساتی که ریاست آن بر عهده عارف است حضور نمی‌یافتند.

او ادامه داد: البته اختلاف سلیقه بین بزرگان و افراد شاخص جریان اصلاحات همواره طبیعی است، اما باید این اختلافات در جلسات خصوصی بیان شود و کشاندن این‌ها به مطبوعات مشکلی را حل نخواهد کرد. کمااینکه ما در این جلسات هرگز به طور رسمی مخالفتی را با عارف شاهد نبودیم و این جلسات در شورای عالی همچنان ادامه دارد و اصلاحات در غالب شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و شورای هماهنگی، اقدامات خود را پیش می‌برد.

شریف افزود: درحال حاضر صحبت کردن درباره لیست انتخاباتی بسیار زود است و ما ابتدا باید یک ساز و کار کاملاً دموکراتیک را برای تهیه لیست معرفی کنیم تا کمترین اعتراض را از سوی بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان در پی داشته باشد، زیرا ممکن است خود آقای عارف اصلاً تمایلی برای شرکت در انتخابات نداشته باشد و اگر هم این قصد را داشته باشد ممکن است باز هم به عنوان سرلیست معرفی شود در نتیجه علی شکوری راد صرفاً نظر حزب خود را اعلام کرده است.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران گفت: شورای هماهنگی ۳۰ حزب را در عضویت خود دارد و تعداد بسیاری از این ۳۰ حزب هم در شورای عالی عضویت دارند؛ بنابراین نظر یک حزب درباره یک فرد ملاک نیست.

او تاکید کرد: درباره شخص آقای عارف اصلاً ما هنوز اطلاع نداریم که قصد شرکت در انتخابات دارد یا نه، ولی موضوع سرلیست بودن بحثی است که باید در دوران انتخابات مطرح شود و دید که اصلاً چه کسانی کاندیدا خواهند شد و از فیلتر نظارت استصوابی شورای نگهبان می‌گذرند، سپس می‌توان درباره سرلیستی افراد صحبت کرد.

شریف خاطرنشان کرد: من به عنوان یک عضو شورای عالی و شورای هماهنگی معتقدم باید به سمتی حرکت کنیم که لیستی توانمند را معرفی کنیم نه اینکه صرفاً یک فرد شاخص را به عنوان سرلیست معرفی کنیم و بقیه افراد درون آن لیست توانمندی کمتری داشته باشند. بنابراین به نظر می‌رسد موضوع سرلیست بودن اهمیت چندانی نداشته باشد و مطرح کردن این موضوع از الآن، طبیعتاً نتیجه‌ای برای اصلاح‌طلبان دربرنخواهد داشت.

فعال اصلاح طلب گفت: اکنون مهمترین موضوع مطرح شده در شورای هماهنگی بحث ساماندهی شورای هماهنگی استانهاست که تقسیم‌بندی خوبی هم در این باره صورت گرفته است و افراد آن درحال مسافرت به سایر استان‌ها هستند تا بتوانند شورای هماهنگی را به صورت آئین‌نامه‌ای که در این باره تدوین شده است شکل دهند؛ موضوعی که می‌تواند مبنایی برای موضوع انتخابات باشد چراکه زیربنای تشکیل شورای عالی در استان‌ها هم برعهده شورای هماهنگی است، چون افراد عضو آن ثابت هستند و افراد حقیقی هم که عضو شورای عالی در استان‌ها می‌شوند از طریق همین افراد شورای هماهنگی انتخاب می‌شوند بنابراین معتقدم در نهایت یک قرار است که پیوستگی بین عملکرد شورای عالی و شورای هماهنگی به وجود آید و موازی کاری از بین رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها