کاهش ۱۹ هزارتومانی قیمت دام زنده/دولت اقدام به خرید توافقی کند

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان ایلام با اشاره به اینکه قیمت دام زنده سبک و سنگین به ترتیب حدود ۹ و ۱۰ هزارتومان کاهش یافته است، از دولت خواست برای خرید توافقی دام اقدام کند.

کاهش ۱۹ هزارتومانی قیمت دام زنده/دولت اقدام به خرید توافقی کند

غلامرضا قدم خیری، مدیرعامل اتحادیه دامداران استان ایلام در گفتگویی از انباشت دام زنده در این استان خبر داد و گفت: متاسفانه خریداری برای دام های ما وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سایر استانهای کشور نیز درگیر این مساله هستند، ادامه داد: در ایلام هم با انباشت دام سنگین روبرو هستیم و هم دام سبک که البته تعداد دام های سبک بیشتر است.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از انباشت دام نداریم، ادامه داد: اما تعداد آنها بسیار زیاد شده و دامداران به ما مراجعه می کنند و می گویند که خریداری برای دام هایشان نیست و دام روی دستشان مانده است.

قدم خیری اضافه کرد: قیمت دام سبک زنده در این استان از ۴۲ هزارتومان به حدود ۳۳ تا ۳۴ هزارتومان کاهش یافته و قیمت دام سنیگن زنده نیز از ۴۰ هزارتومان به حدود ۲۹ تا ۳۰ هزارتومان رسیده است؛ در استانهای دیگر نیز شرایطی تقریبا مشابه حاکم است.

وی ادامه داد: با اینحال قیمت گوشت قرمز تقریبا بدون تغییر مانده و این کاهش قیمت دام تاثیر چندانی بر آن نداشته است.

قدم خیری با اشاره به ممنوعیت صادرات، اضافه کرد: دولت باید تدبیری بیندیشد و تقاضا ایجاد کند. دولت باید همانگونه که مرغ و تخم مرغ را به صورت توافقی خریداری می کند دام را نیز خریداری و به منظور ذخایر استراتژیک گوشت از آنها استفاده کند.

وی همچنین با اشاره به کنترل قاچاق در استان ایلام گفت: استان ما کوچک و کنترل قاچاق در آنجا آسان است مباحثی به نقل از بنده درباره قاچاق دام مطرح شده بود که آن را تکذیب می کنم.

منبع: مهر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاربر ناشناس
    0

    ااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی

  • احمد
    0

    قيمت دام زنده سبك بايد ٢٠تا٢٢ باشد،،،،، ودام سنگين هم ١٣تا ١٥

    نظرات شما -
    • زارع
      0

      حا جون خودت اماده خوری خبر از هزینش نداری شعر نگو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها