فناوری که انجام تزریقات را آسان‌تر می‌کند

دانشمندان از تکنیک تصویر برداری استفاده کردند که که جزئیات بهتری از رگ‌های خونی در بیماران زنده به ما می‌دهد.

فناوری که انجام تزریقات را آسان‌تر می‌کند

نور تمام اطلاعات بصری را برای ما آماده می‌کند، اما به روش‌های مختلف به چشم ما می‌رسد. نور می‌تواند مستقیما از منبع نور یا بطور غیرمستقیم از اشیاء به چشم ما برسد. استفاده از اطلاعات این دو مسیر مفاهیم قابل توجهی در تصویربرداری و دیگر کاربرد‌ها به ما می‌دهد.

در یک مطالعه بین المللی، محققان با استفاده از دوربین‌های خاصی، بصورت غیر مستقیم از عروق خونی تصویر برداری کرده اند. این تکنیک با ضبط و تجزیه و تحلیل نور غیرقطبی اطلاعات مفیدی را از جزئیات زیرپوست مشخص می‌کند. درحالی که نور مستقیم اطلاعاتی از قبیل عمق، رنگ و اطلاعات سطحی را به ما می‌دهد، نور غیرمستقیم امکان تصویربرداری از جزئیات غیرقابل مشاهده زیر سطح را فراهم می‌کند.

یکی از محققان این طرح می‌گوید:" نور زیر پوست، پراکندگی شدیدی ایجاد می‌کند. بوسیله نور غیر مستقیم ما می‌توانیم جزئیات زیرپوستی مثل رگ‌های خونی را مشاهده کنیم."

این تکنیک جدید از هندسه قطبی که در آن بین منبع نور و دوربین تاخیر وجود دارد، استفاده می‌کند. نتیجه، این تصویر برداری با کیفیت‌تر از رگ‌های خونی نسبت به ابزار‌های پزشکی استاندارد کنونی بود. همچنین این روش چالش‌هایی که ابزار‌های پزشکی با آن‌ها روبرو است مثل پوست تیره یا مو‌های پوست، را ندارد.

این سخت افزار کم هزینه و قابل حمل است و امکان آشکار ساختن جزئیات جدید عروقی را به منظور مراقبت از بیماران بیشتر و بیمارانی مانند کودکان و سالمندان که نمی‌توانند تزریق انجام بدهند، فراهم می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها