علی مطهری: من از اصولگرایان فاصله نگرفتم، آنها اسم من را خط زدند/شباهتی به پدرم ندارم /فساد در مسئولان رده بالا وجود ندارد

مطهری گفت: فساد اقتصادی در هیچ کدام از مسوولان رده بالای کشور و نظام وجود ندارد و همه این مسوولان پاک دست هستند ولی وجود فساد در برخی مسئولان رده پایین غیر قابل انکار است.

علی مطهری: من از اصولگرایان فاصله نگرفتم، آنها اسم من را خط زدند/شباهتی به پدرم ندارم /فساد در مسئولان رده بالا وجود ندارد

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش گام دوم انقلاب، فرصت‌ها و چالش‌ها، درباره برخورد با فساد و عادلانه و یکسان بودن آن در همه جناح‌های سیاسی گفت: اگر با تخلف برخی اشخاص در یک جناح سیاسی برخورد می‌شود باید به تخلفات مشابه جناح سیاسی مقابل هم رسیدگی شود که در این زمینه مواردی به تازگی در قوه قضاییه در حال اقدام است.

وی ادامه داد: فساد اقتصادی در هیچ کدام از مسوولان رده بالای کشور و نظام وجود ندارد و همه این مسوولان پاک دست هستند ولی وجود فساد در برخی مسوولان رده پایین غیر قابل انکار است. نبود نظارت دقیق مسوولان و دست اندرکاران ذیربط، مجلس شورای اسلامی و نهادهای نظارتی مانند دیوان محاسبات در بروز فساد اقتصادی موثر است. رسانه ها در برخی موارد مسایل مربوط به فساد اقتصادی را به صورت نادرست و خلاف واقع درشت نمایی کرده و به گونه ای جلوه داده اند که گویی همه در حال تاراج اموال هستند.

وی اظهار داشت: برخی از فسادهایی که با عنوان اختلاس چند هزار میلیارد تومانی در رسانه ها و جامعه از آن یاد می‌شود مربوط به معوقات بانکی است که برخی دریافت کنندگان تسهیلات به دلیل شرایط اقتصادی توانایی بازپرداخت آن‌ها را نداشتند. تخلفات برخی اشخاص در جامعه به صورت علنی در فرآیند رسیدگی مطرح می‌شود که بعد از مدتی بیگناهی آنان ثابت می‌شود اما آبروی آن‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرد.

مطهری با بیان اینکه من موافق طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیستم افزود: با توجه به مسایل و وضعیت کشور اجرای این طرح موجب هجمه علیه نمایندگان می شود و ممکن است برخی افراد معترض به دفتر و وسیله نقلیه نمایندگان حمله کنند. شفافیت آرای نمایندگان به صلاح مجلس نیست مگر اینکه گروه‌های فشار در جامعه نباشند یا روش‌های خود را تغییر دهند.

علی مطهری: من از اصولگرایان فاصله نگرفتم، آنها اسم من را خط زدند/شباهتی به پدرم ندارم /فساد در مسئولان رده بالا وجود ندارد

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید از هر وسیله ای برای حفظ نظام جمهوری اسلامی استفاده کرد اظهار داشت: در این راستا نباید با مخالفان تندی نموده و به منتقدان سخت گیری کنیم.

وی در خصوص بررسی مساله اف.ای.تی.اف در مجلس شورای اسلامی نیز افزود: ممکن است برخی نمایندگان مجلس نظر متفاوت داشته باشند و این مساله موجب اختلاف نظر و افزایش فشار بر نمایندگان شود.

مطهری اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی خدمات بسیار در بخش‌های مختلف به نقاط مختلف کشور ارائه شده و گرچه هنوز شکاف طبقاتی وجود دارد و در برخی مسایل سوء استفاده هایی صورت گرفته یا کوتاهی هایی شده که باید اصلاح شود ولی عدالت نسبی ایجاد شده است و باید گام دوم انقلاب اسلامی را با درایت و به درستی برداریم و ارزش انقلاب خود را بدانیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شباهتی بین من و شهید مطهری وجود ندارد گفت: امام خمینی (ره) به طور کامل به این شهید اعتماد داشتند و عنوان کردند که مطهری پاره تن من بود و اگر آن شهید سال‌های بیشتری بعد از انقلاب در قید حیات بودند در بسیاری از مسایل کشور تاثیرگذار بوده و برخی موارد بهتر انجام می‌شد.

وی همچنین افزود: در دوره های قبلی انتخابات مجلس شورای اسلامی من از جریان اصولگرا فاصله نگرفتم بلکه آنها اسمم را از لیست خود خط زدند و جریان اصلاح طلب در دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی اسم من را وارد لیست خود کرد ولی من نه اصلاح طلب و نه اصولگرا هستم.

منبع: ایرنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • Roman
    0

    ایران =کره شمالی بعد از 5 سال

  • علي
    0

    اگر در ليست ميماندي يعني اصولگرا هستي؟ اصولگرايي فقط به اين نيست كه در ليست باشي بلكه به طرز فكر و نحوه عمل است اگر شهيد مطهري بود بهتر ميشد؟ بهتر بودن با تعريف تو يا بهتر بودن با تعريف خانواده هاي شهيد و مدافع حرم و ساير مومنين ؟

  • مطهري
    0

    از كجا ميداني دزدي نيست ،،پس اين همه دزد ي ،،،،،،،،،،،،،

  • مرادی
    0

    علی خان یکی از دزدها بنیادهایی مثل حفظ آثار مطهر .الهادی .صدرا و...هستن البته شاه دزد چون بودجه های بی حساب وکتاب دارند کارخانه های مصادره شده دارندوخلاصه تحت عنوان فریبنده وخیربه وفرهنگی ازاین کشورهرآنچه درتوان داشتید بردید احمدی نژادبودجه های این قبیل بنیادها را کم کرد هرروز درمجلس علیه او نطق می کردی در دولت روحانی پول هارا گرفتی نطق علیه دولت تمام شدنطق کورشد اگر کشورحساب وکتاب داشت همه این بنیادها به نفع خزانه کل کشور می شد اما چون همه بالایی ها ازهم آتو دارید کسی جرات حرف زدن ندارد اگر مثل آقایان ذالنورواحمدی نژاد ۵۰ نفردررده بالا بودکشور درست می شد اینها نه دزد ونه ترس هستن وحرف شان را مردانه می گویندآتو به کسی ندادن

  • محمد
    0

    مطهری نعمت زاده وخودت مسولان بالای نظام هستید ویا پائین چرا چرند می گویی ازتو ونعمت زاده مگر بالاتر کیست وزیر ووکیل هستید نعمت زاده بادزدی دخترش وتوهم..‌.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها