چرا این بارسلونا بوی قهرمانی نمی دهد؟

بارسلونا دیشب موفق شد با نمایشی نه چندان قدرتمند مقابل اسلاویا پراگ به پیروزی برسد و به تنهایی در صدر جدول گروه خود قرار گیرد.

چرا این بارسلونا بوی قهرمانی نمی دهد؟

بارسلونا دیشب موفق شد در یک دیدار بسیار سخت و دشوار با نتیجه ۲-۱ از سد حریف نه چندان قدرتمند خود یعنی اسلاویا پراگ عبور کند. شاگردان ارنستو والورده اگرچه حالا با ۷ امتیاز در صدر جدول گروه خود قرار گرفته اند اما در ارائه بازی های چشم نواز و فوق العاده ناکام بوده اند. آنها در بازی اول خود مقابل دورتموند و درحالی که می توانستند بازنده زمین مسابقه را ترک کنند، با درخشش مارک آندره تراشتگن، دروازه بان خود، به یک تساوی دست یافتند. در بازی دوم نیز آبی اناری ها در حالی که با یک گل در خانه از اینتر عقب بودند ، در نهایت توانستند به سختی و با نتیجه ۲-۱ حریف خود را شکست دهند.

بارسلونا اگرچه در چند بازی اخیر خود توانسته با پیروزی از زمین خارج شود اما با این وجود نتوانسته هواداران خود را از ارائه یک نمایش جذاب و دلنشین سیراب کند. آبی اناری ها هنوز بوی قهرمانی در اروپا را نمی دهند. اینجا به برخی از نواقص سبک بازی بارسا اشاره می کنیم.

ارائه یک نمایش بدون کنترل از بارسلونا
بارسلونا از عدم توانایی در کنترل بازی در دیدارهای حساسی مثل دورتموند، اینتر و اسلاویا پراگ رنج برده است. آنها نمی‌توانند به خوبی بازی را در خط هافبک خود کنترل کنند و همین موضوع باعث شده که دردسر های زیادی در طول مسابقات برای آنها ایجاد شود.

ضعف جسمی بازیکنان بارسلونا
میزان آمادگی جسمانی بازیکنان بارسلونا نیز طی بازی های اخیر زیر سوال رفته است. آنها در بازی مقابل اینتر ۱۰ کیلومتر کمتر و در دیدار مقابل اسلاویا پراگ ۱۶ کیلومتر کمتر از حریف خود دویده اند.

فقدان رهبری
بارسلونا در گذشته بازیکنی نظیر کارلوس پویول را داشت که می‌توانست در هنگام آشفتگی، به تیم روحیه دهد؛ بازیکنی که آنها در حال حاضر مانند او را در ترکیب خود ندارند؛ همین موضوع در مواقع حساس مانند دیدار دیشب مقابل اسلاویا پراگ به تیم ضربه می‌زند.

عدم ارائه راه‌حل از سوی نیمکت
ارنستو والورده در مواقع حساس و بحرانی نمی تواند راه حلی را برای تیم خود ارائه دهد؛ این موضوعی است که پس از مصاحبه تراشتگن بعد از بازی مقابل اسلاویا پراگ نیز قابل درک است.

ضعف در گلزنی
لوئیس سوارز ‌نمی تواند در بازی‌های خارج از خانه گلزنی کند. همچنین لیونل مسی نیز به تنهایی کار سختی را پیش رو دارد.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها