برای درمان تنبلی چشم کودکان چه باید کرد

سرپرست بهزیستی بوشهر گفت: بیماری تنبلی چشم کودکان در سطوح مختلف می‌تواند قابل تشخیص و درمان باشد که با شناسایی و ارجاع به مراکز درمانی و مداخلات جراحی امکان بهبودی را برای بیمار امکان‌پذیر می‌کند.

برای درمان تنبلی چشم کودکان چه باید کرد

علیرضا حاجیونی سرپرست بهزیستی بوشهر در آیین افتتاح برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در بوشهر عنوان کرد: استان بوشهر برای بیست و چهارمین سال، همزمان با بهزیستی کشور برنامه تنبلی چشم را اجرا می‌کند.

وی افزود: در سطح استان ۱۳۰ پایگاه سنجش بینایی وجود دارد که ۱۰ پایگاه دائمی که هر شهرستان دارای یک پایگاه و ۱۲۰ غیر دائمی در کل استان است و والدین عزیز می‌توانند جهت تشخیص تنبلی چشم کودکان خود به این مراکز مراجعه کنند.

سرپرست بهزیستی استان بوشهر بیان کرد: این پایگاه‌های فعال و دائمی در مهدهای کودک و مراکز بهداشت و درمانی مستقر هستند، و انتظار می رود امسال ۷۰ هزار نفر از کودکان تحت پوشش برنامه غربالگری قرار گیرد.

حاجیونی سن ۳ تا ۶ سال را بهترین طیف سنی تشخیص بیماری تنبلی چشم کودکان دانست و گفت: قطعاً عوارض بیماری تنبلی چشم در سنین بالا خود را نشان می‌دهد و این بیماری در سن ۳ تا ۶ سال برای خانواده‌ها قابل تشخیص نیست.

وی تصریح کرد: این بیماری در سطوح مختلف می تواند قابل تشخیص و درمان باشد که با شناسایی و ارجاع به مراکز درمانی و مداخلات جراحی امکان بهبودی را برای بیمار امکان پذیر می‌کند.

سرپرست بهزیستی بوشهر ضمن تاکید به خانواده‌ها بر جدی گرفتن این برنامه اظهار کرد: علائم تنبلی چشم در این سنین برای خانواده ها قابل تشخیص نیست و راحت‌ترین مسیر برای شناسایی و تشخیص این بیماری مراجعه به این پایگاه‌ها و مراکز است و از والدین عزیز خواستاریم تا این امکان فراهم است از این برنامه استفاده لازم را ببرند.

پرداخت کمک هزینه عمل جراحی چشم و عینک

معاون بهزیستی بوشهر عنوان کرد: در سال ۹۷ تعداد ۳۸ هزار و ۱۲۸ کودک در سطح استان غربال و از این تعداد، یک هزار و ۳۲۷ کودک به عنوان بیمار شناسایی شد.

محمد غلامی ادامه داد: در سال گذشته با ارجاع ۹۱۷ کودک به اپتومتریست، تعداد ۱۷۵ نفر آمبلیوپ تشخیص داده شد.

وی تاکید کرد: در سال گذشته مبلغ ۳۰ میلیون تومان کمک هزینه عینک برای کودکانی که خانواده‌های آنان کم درآمد بوده اختصاص داده شده است.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی بوشهر گفت: در برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته بالغ بر هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه عمل جراحی چشم به خانواده‌های کودکان مذکور پرداخت شد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها