گمانه‌زنی‌ها درباره افزایش حقوق سال 99 / افزایش دستمزدها کمتر از 40درصد، کاهش حقوق است نه افزایش آن!


1 آبان 1398 - 17:25
5db05bc8ea422_2019-10-23_17-25
اگر این واقعیت را بپذیریم که حقوق و دستمزد کارگران باید متناسب با نرخ تورم و تغییرات ارزش پول دستخوش تحول شود، آنگاه روشن است که افزایش حقوق برای سال 99 نباید کمتر از 40درصد باشد.

هر سال با نزدیک شدن به فصل بررسی بودجه سال آینده، گمانه زنی ها درباره عدد رشد دستمزدها افزایش پیدا می کند. در همین راستا به تازگی برخی خبرها درباره رشد حقوق کارمندان تا سقف 15درصد منتشر شده و بنابراین احتمال می رود افزایش حداقل دستمزد کارگران نیز نزدیک به همین حدود در نظر گرفته شود.
این درحالیست که حسین زاده رئیس مرکز آمار امروز در نشستی خبری با اعلام تورم مهرماه گفت: روند تورم سالانه در شهریورماه به ۴۲ درصد رسیده است. وی توضیح داد: تورم نقطه به نقطه در مهرماه با کاهش ۶.۷ درصدی به ۲۸.۳ درصد رسید. اما اعلام نرخ تورم نشان داد که تورم ماهانه در مهرماه با افزایش همراه بوده است؛ به طوری که از ۰.۵ درصد در شهریور به ۱.۷ درصد رسیده است.
به این ترتیب با توجه نرخ سالانه تورم که حدود 42درصد برآورد شده است، باید میزان دستمزدها نیز متناسب با همین عدد تغییر کند.
چه کارمندان و چه کارگران، هرکدام نیاز دارند که با توجه به وضعیت ارزش پول درآمد داشته باشند و در شرایطی که تورم از 40درصد بیشتر شده، باید حقوق ها نیز نسبتی با همین وضعیت داشته باشد.
در واقع افزایش 40درصدی حقوق، افزایش حقوق نیست، بلکه تازه همراه شدن با نرخ تورم است به طوری که ارزش کار کارگر یا کارمند، متناسب با وضعیت معیشتی ثابت بماند و افول نکند.
نظر شما درباره حداقل افزایش حقوق ها در سال 99 چیست؟ با توجه به اینکه بودجه ای که امسال تصویب می شود، فقط مربوط به سال 99 نیست و سال 1400 را هم دربر می گیرد، فکر می کنید بهترین میزان برای افزایش حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان چیست؟
در ادامه این مطلب کامنت بگذارید، نظر بدهید و بحث کنید.

اگر این واقعیت را بپذیریم که حقوق و دستمزد کارگران باید متناسب با نرخ تورم و تغییرات ارزش پول دستخوش تحول شود، آنگاه روشن است که افزایش حقوق برای سال 99 نباید کمتر از 40درصد باشد.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

5db05bc8ea422_2019-10-23_17-25
1 آبان 1398 - 17:25

هر سال با نزدیک شدن به فصل بررسی بودجه سال آینده، گمانه زنی ها درباره عدد رشد دستمزدها افزایش پیدا می کند. در همین راستا به تازگی برخی خبرها درباره رشد حقوق کارمندان تا سقف 15درصد منتشر شده و بنابراین احتمال می رود افزایش حداقل دستمزد کارگران نیز نزدیک به همین حدود در نظر گرفته شود.
این درحالیست که حسین زاده رئیس مرکز آمار امروز در نشستی خبری با اعلام تورم مهرماه گفت: روند تورم سالانه در شهریورماه به ۴۲ درصد رسیده است. وی توضیح داد: تورم نقطه به نقطه در مهرماه با کاهش ۶.۷ درصدی به ۲۸.۳ درصد رسید. اما اعلام نرخ تورم نشان داد که تورم ماهانه در مهرماه با افزایش همراه بوده است؛ به طوری که از ۰.۵ درصد در شهریور به ۱.۷ درصد رسیده است.
به این ترتیب با توجه نرخ سالانه تورم که حدود 42درصد برآورد شده است، باید میزان دستمزدها نیز متناسب با همین عدد تغییر کند.
چه کارمندان و چه کارگران، هرکدام نیاز دارند که با توجه به وضعیت ارزش پول درآمد داشته باشند و در شرایطی که تورم از 40درصد بیشتر شده، باید حقوق ها نیز نسبتی با همین وضعیت داشته باشد.
در واقع افزایش 40درصدی حقوق، افزایش حقوق نیست، بلکه تازه همراه شدن با نرخ تورم است به طوری که ارزش کار کارگر یا کارمند، متناسب با وضعیت معیشتی ثابت بماند و افول نکند.
نظر شما درباره حداقل افزایش حقوق ها در سال 99 چیست؟ با توجه به اینکه بودجه ای که امسال تصویب می شود، فقط مربوط به سال 99 نیست و سال 1400 را هم دربر می گیرد، فکر می کنید بهترین میزان برای افزایش حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان چیست؟
در ادامه این مطلب کامنت بگذارید، نظر بدهید و بحث کنید.

آدرس خبرفوری در پیام‌رسان گپgap.im/akhbarefori


66

نظرات 211
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
Aria mehri 2 1 پاسخ 1398/8/13 -21:51

دولت های مستبد برای استیلا وکنترل بر مردم از 3ابزار استفاده میکنند:1گسترش فقر 2گسترش ترس3گسترش جهل،،،،وقتی مردمان یک کشور را دچار فقر،ترس وجهل کردید براحتی میشود بر آنها حکومت کرد،،،،،وظیفه گسترش فقر بر عهده مافیای بازار ورانت خواران حکومتیست،، وظیفه گسترش جهل بر عهده آخوندها،، وگسترش ترس بر عهده نهاد اطلاعاتی، سپاه،و....میباشد

کبیری 2 0 پاسخ 1398/8/7 -23:05

با توجه به تورم 42 درصدی، افزایش حقوق کمتر از 42 درصد فاصله طبقاتی را افزایش داده و قدرت خرید کارمندان را مانند سال قبل یک سوم خواهد کرد.

عبدالله عزیزی 4 0 پاسخ 1398/8/7 -23:01

والا نمیدونم چی بنویسم سی سال خدمت کردم بدون رشوه و نون حلال خوردم الانم دارم شبانه روز اسنپ و مسافر کشی میکنم. بعضی وقتا میگم کاش برم خودمو بسته بودم. و از این نظر سنجی ها بسیار متنفرم چون دردی رو دوا نمیکنه. در ضمن حدود سه سال سابقه جبهه دارم. البته اگر مجدد زندگی رو شروع کنم رفتارم همین خواهد بود و هیچگاه از عملکردم پشیمون نیستم.

علی 9 0 پاسخ 1398/8/4 -14:01

تورم سال 98 100 درصد بیشتر بوده بعد افزایش حقوق 15 درصد. زشته بخدا. نکنید این کارا با مردم. در ضمن تورم سال 97 200 درصد بوده است.

مسلمان 3 1 پاسخ 1398/8/4 -10:19

اللهم عجل لولیک الفرج

ناشناس 8 1 پاسخ 1398/8/4 -09:53

شما حقوق مردم به موقع بدین اضافه کردنش پیشکش میدونید مردم ایران از کجا دارن ضربه میخورن تا یک انتخابات میشه همه میرن پای صندوق رای بابا ایها الناس نرین یکم از خودتون جربزه نشون بدین

علی برات الله دادی 6 0 پاسخ 1398/8/4 -09:25

باسلام بتمام حقوق بگیران عزیز وزحمت کشان وبازنشسته ها ومستمری بگیران عزیز فقط اینو من فهمیدم که فریادمون بجای نمیرسد چون عدالت نیست یکی ان چنان در سرمایه ونازونعمت برخورداره که نهایت نداره ویکی هم جلوی خانواده ش شرمنده. خدایا چه کنیم که عدالت نسیت اسمش هست ولی معناش نیست

علی خوادوست 6 0 پاسخ 1398/8/3 -22:31

از اخبار وجراید خبر میرسه سفره کارکنان دولت هرساله کوچکتر وکوچکترمیشه ولی من معتقدم که سفره شون داره جمع میشه وکارکنان حق دارن که شغلشون رو شغل دوم بدونن وهیچ علاقه وانگیزه ای از خودشون نشون ندن

محمدیان نژاد 3 0 پاسخ 1398/8/3 -20:58

با سلام.امروزه بزرگترین زیان کنندگان حقوق و دستمزد کارکنان دولت هستند،کسانی که دستشون به هیچ جا نمیرسه و فریاد رسی ندارند،و صد البته در بین کارکنان دولت این پرسنل لشگری هستند که هیچ موقع قانون مدیریت خدمات کشوری در رابطه با انها به طور کامل اجرا نشد؛قانون هم میگه که بایستی پرسنل نیروهای مسلح در هر شرایطی می بایستی 20%از دیگر کارکنان بیشتر حقوق دریافت کنن ولی در حاضر حتی تا50%حقوق کمتر از برخی ارگانها و وزارت خانها دریافت میکنن و هیچ موقع به حق واقعی خودشون نرسیدن؛با تورم امروزه حقوق کارکنان نیروهای مسلح فقط کفاف 10 تا 15 روز از ماه رو میده،انشاالله یک ابر مرد پیدا بشه تا این وضعیت رو سر و سامان بده البته به غیر از دکتر نوبخت!!!

کارمند بازنشسته 1398/8/8 -14:22

تا وقتی مسئولین دلسوز دولتی و مجلسی و آقازاده های آنها هستند چیزی از اینهمه ثروتهای خدادادی مملکت به کارمند و کارگر و بازنشسته و... نمیرسه . چهل ساله که با وعده و وعید یه عده ی مفتخور دولتی میشن یا مجلسی ، چند ماه دیگه هم انتخابات مجلسه و برای چهار سال بعد باز هم عده ای دیگه از آقاها وآقازاده ها برای حیف و میل کردن بیت المال به جایگاه رفیع مجلس وارد می‌شوند و قشر مستضعف بدبخت و بدبختر . رای من بیشتر از این ها ارزش داره که خرج یه مشت دزد و غارتگر اموال ملت و مملکت بشه . هر سال همین موقع مردم رو با ۱۰ درصد و ۱۵ درصد و... سرگرم میکنن تا متوجه نشن کی به کیه و چی از دست دادن . متاسفانه وقتی تورم لحظه ای بالا میره این درصدها هم دردی رو دوا نمیکنه.

ع ص 1 0 پاسخ 1398/8/3 -18:45

چهل سال است سفره بازنشسته کارمندوکارگرجمع وجمع ترشده صدای مردم رامجلس ودولت نخواهندشنیدمانندسالهای گذشته اموزنده هستیم زندگی نمی کنیم.

حسن 1 0 پاسخ 1398/8/3 -13:43

دولت حقوق ها را طبق قانون باید متناسب با نرخ تورم افزایش دهد . حرف دولت این است که خزانه خالی است .

کارمند بازنشسته 2 0 پاسخ 1398/8/3 -13:40

سلام به همه دولتی‌ها و مجلسیها حالا حالاها بدهکارین ولی کو گوش شنوا بازنشسته ها ، کارمندها ، کارگرها و کلا حقوق بگیرها هم هرسال همین موقع سر کارند خودتونو خسته نکنید، توی این چند سال گذشته خیلی گفتینو یقه جر دادین چیزی عقایدتون نشد بعد ازاین هم همینه و بدتر پیشنهاد میکنم برید دنبال شغل چهارم و پنجم

حمید 2 0 پاسخ 1398/8/3 -12:55

متاسفانه کسانی در مورد افزایش حقوق نظر میدن که خودشون مرفع بی درد هستند نمیدونن حقوقی که کارگر میگیره به شرط نداشتن بیماری و خرج دوا و دکتر پنج روز با حقوقش میتونه زندگی کنه بهتره که مسولین همینطور که دقیق نرخ تورم رو میدونن فکر کارگر بدبختی هم باشن که با سیلی صورت خودشو جلو زن و بچش سرخ نگه میداره کلی منت میذارن سر کارگر که افزایش حقوق داری بعدش با آپشن بیمه و مالیات و همونو پس میگیرن

رضا خوشبخت 5 0 پاسخ 1398/8/3 -09:55

من بعنوان یه کارمند بدبخت که دولت لهش کرده اعلام میکنم تنها کاری که از دست من برمیاید عدم شرکت در انتخابات است حالم از هرچه این دروغگوهای ظالم به هم میبافند به هم میخوره من انقلابی هستم ولی میدانم بلایی که این دولت مردان باعدم صداقتشون بر سر ان اوردن بسیار وحشتناکه اعتماد مردم رو له کردند

رضا خوشبخت 2 0 پاسخ 1398/8/3 -09:55

من بعنوان یه کارمند بدبخت که دولت لهش کرده اعلام میکنم تنها کاری که از دست من برمیاید عدم شرکت در انتخابات است حالم از هرچه این دروغگوهای ظالم به هم میبافند به هم میخوره من انقلابی هستم ولی میدانم بلایی که این دولت مردان باعدم صداقتشون بر سر ان اوردن بسیار وحشتناکه اعتماد مردم رو له کردند

شاکر 2 0 پاسخ 1398/8/3 -09:40

تصمیم گیرنده ایاخودت با۱.۵میلیون میتونی زندگی کنی خجالت بکش

رضا 6 0 پاسخ 1398/8/3 -07:26

با سلام آنها که تصمیم گیرنده هستند و درصد افزایش تعیین می کنند بدانند گشنه نگهداشتن مردم مساویست با بی دینی و از بین بردن اعتماد مردم نسبت به دین و دیانت . یعنی به راه انداختن هرج و مرج در جامعه و رونق تجاوز و غارت .

merlin 5 0 پاسخ 1398/8/3 -03:29

15درصد فقط همون هزینه ایه که بابت بیمه و..کم میشه عملا هیچی اضافه نمیشه 40 درصد تازه کمی میتونه جبران کنه

مهدی طهماسبی 8 0 پاسخ 1398/8/3 -02:23

مگه نظر ما تاثیری داره من الان یه کارگرم با دو تا بچه از زمانی که یادم میاد همیشه شرمنده زن و بچه هام شدم قبلا که جوون تر بودم اخبار رو تعقیب میکردم کی چی گفت !،فلان وزیر چیکار کرد مجلس کدوم طرح رو تصویب کرد ، کی استیضاح شد، .................هرچقدر سنم بالاتر میره نسبت به این حرف ها بی تفاوت تر میشم من سال هاست که حتی یدونه رای تو صندوق ننواختم ارزوم اینه که یکی بیاد در خونه مون رو بزنه بگه چته؟؟؟؟ چرا این قدر بیتفاوتی چرا برات مهم نیس که کی رئیس جمهوره ؟ کی نماینده مجلسه؟ کی..............؟؟؟؟؟

منصور اق منگول 7 0 پاسخ 1398/8/3 -02:08

دوستان عزیز و فقیر دقت کنید سیستم اقتصادی تعریف شده برای ایران به گونه ای است که ملت هر روز و هر ساعت فقیرتر باشند پول و افزایش حقوق اینها نوعی عوام فریبی است حتی اگر حقوقها 10 برابر کنند دوباره با افزایش کالا و خدمات نمیگذارند چیزی گیر ملت بیاید به اصطلاح میخواهند با زیر فشار قرار دادن مردم از نظر اقتصادی مجال هر گونه اعتراض را از ملت بگیرند و با راحتی خاطر دست به چپاول و غارت سرمایه ها و منابع کشور بزنند...تاریخ شما راقضاوت خواهد کرد

یوسف 3 0 پاسخ 1398/8/3 -01:36

اینکه چهل سال از انقلاب گذشته وما هنوز امید به اینها داشته باشیم زهی خیال باطل .اگر میخواستن در طول این چهل سال میتونستن کارهای زیادی برای رفاه مردم انجام بدن اما نمیخوان چون تنها چیزی که برای اینها ارزش نداره جان وحرمت مردمان ایران زمین هستش .تا موقعی که دزدی و چپاول از ثروت این‌ کشور که متعلق به تمامی مردم ایران هست براه باشه اینها دست بر دار نیستند و این شرایط همچنان با برجاست .درود بر کارگران-کارمندان-کشاورزان وفرهنگیان کشور .

کاربر ناشناس 3 0 پاسخ 1398/8/3 -01:34

خداوکیلی ی ذره ،همش فقط ی ذره مسعولان بجای قشر اسیب پذیر جامعه خودشون رو بزارن اونوقت تصمیم بگیرند،اخه اینم شد زندگی،زندگی ک همش استرس،فکر،نداری،گرونی و تورم باشه میشه زندگی،اول سال ۱۵ درصد اضافه میشه ب حقوق،تا اخرسال ۶۰ درصد گرونی ،مگه میشه ،همینطوریه ک تو ادارات و غیره فساد میشه ،همش از سر بی تدبیریتیه ........

رحمانی 2 0 پاسخ 1398/8/3 -00:22

دقیقا درسته که پانزده درصد افزایش حقوق، یعنی کاهش حقوق. چرا دولت محترم باعث افزایش طبقاتی بین اقشار جامعه میشه، چرا داره تورم رو افزایش میده؟چرا خودش اختلاس کنندگان از بیت المال رو معرفی نمیکنه؟ و چرا دقیقا در هر زمانی که به هر چیزی نیازمندیم دقیقا همون جنس افزایش قیمت پیدا میکنه، مثل اول مهر و افزایش قیمت نوشت افزار و ... آیا دستانی در کار نیستند که مردم رو از نظام دلخور کنند؟ حالا هم با غیر عادلانه افزایش حقوق دنبال دلخور کردن کارمندان نیستند؟ قضاوت با شما

اسدی 1 0 پاسخ 1398/8/2 -23:50

آن که البته به جایی نرسد فریاد است

عاکف بهدادفر 1 0 پاسخ 1398/8/2 -23:45

سلام..مدیران ارشد وتصمیم گیر کشور نباید بفکر کارمندان وبازنشتگان باشند.چون بفرموده شاعره عزیز.ان پارسا که ده خرد وملک رهزن است....ان پادشاه که مال رعیت خورد گداست.مارا به رخت چوب وشبانی فریفته است....این گرگ سالهاست که با گله اشناست..........

رفیعی 1 0 پاسخ 1398/8/2 -23:38

من معلمم با بیست و پنج سال سابقه، درآمد ماهیانه زیر چهار میلیون ( با سه نفر تحت تکفل)

رفی 3 0 پاسخ 1398/8/2 -23:33

سال نود حقوق من 1/200تومن بود یعنی همون موقع میشد هزار دلار،الان حقوقم با بیست وپنج سال سابقه با لیسانس رسیده به 3/500 تومن یعنی 300 دلار، در صورتی که باید میشد 12میلیون تومن، الان حساب کنیم ....

امیر 1 0 پاسخ 1398/8/2 -23:28

باسلام.طبق قانون حقوق کارمندان دولت بایر مطابف تورم افزایش سنواتی داشته باشد و با توجه به تورم ۴۲ که حداقل بودهدو خودشون اعلام کردند کمتر از ۴۲ درصد افزایش حقوق، نقض قانون و سرپیچی از ضوابط و مقررات و عدم احترام به قانون و مردم از لحاظ عرف و شرع و اجتماع و اخلاق حرام است

محمد 2 0 پاسخ 1398/8/2 -23:19

واقعا انتظار افزایش حوق دارین؟؟ وقتی برادر رییس جمهور میلیاردی اختلاس می کنه و 5 سال از زندان مرخصی می گیره توقع دارین پولی برای حقوق بگیران هم بمونه ؟؟؟ هر روز به بهانه های الی می خوان هرجور شده یارانه ها رو هم قطع کنن که علاوه بر پول حقوق بگیران از یارانه هم اختلاس کنن . بعد پولی هم به آقای مهران مدیری میدن که با طنز این اختلاس ها رو برای مردم عادی کنه .

علی عشوری 1 0 پاسخ 1398/8/2 -23:07

سلام من یه کارگرم دوساله عقدم هنوز نتوتستم پول واسه ی عروسی ساده جور کنم همه حقوقم میره جا اجاره خونه هخورد خوراک،با چندتا قسط، خدایی خودتون قصاوت کنین

سعید 1 0 پاسخ 1398/8/2 -23:01

افزایش حقوق برمبنای قانون خدمات کشوری باید برمبنای تورم سال باشد حداقل بیش از ۳سال است که هم دولت وهم مجلس درخصوص افزایش تعلل میکنند وموجب ضایع کردن حقوق کارکنان دولت میشوند ومغایر قانون عمل مزکنند

جمشید عسکری 1 0 پاسخ 1398/8/2 -22:42

اول که افزایش حقوق برای تمام سطوح باید به یک میزان باشد نه اینک به یک عده ماهی پانصد هزار تومان و کسانی که حقوق بالاتری میگیرند چهارمیلیون تومان این که عدل علی نمیشه این میشه حمایت از پول بیت امال که انو قانونی هم کرن برای سرمایه دار کردن افراد پردرامد که سال هاست داره اجرا میشه که هر سال شعار همسان سازی حقوق میزنند ایا این روش افزایش حقوق فاصله ها رو بین قشر پایین و افراد با حقوق بالا نزدیک میکنه به نظر من باید به همه مثل یا رانه به یک میزان حقوق افزایش پیدا کنه

فرهاد 1 0 پاسخ 1398/8/2 -22:30

اقای نوبخت و روحانی و مسولین جواب من کارگر رو روز قیامت چی میدی بل حقوق 2 میلیونی و چند تا بچه و کرایه خونه؟شده بچه هاتون گوشت یا پسته و لباس و غیره بخوای و شرمنده بشی شده درد دندان درد امانت را ببره و پول نداشته باشی دندانپزشکی بری و هزار درد بی درمان دیگه ....روز قیامت بیچارتون میکنم ....

ا 1 0 پاسخ 1398/8/2 -21:28

والا دولت روحانی حرفی برای گفتن نذاشته که بگیم!

علی دهقانی 2 0 پاسخ 1398/8/2 -21:15

من یک کارگرم کاملا مخالفم با 15درصد با این گرانی ها ب کجا میرسه لعنت بر این دولت

نگار سامی 4 0 پاسخ 1398/8/2 -19:33

درود هر چقد هم نظر بدیم مگه تاثیری داره؟ مگه مهمه؟ مگه‌کاری هم‌میکنن که مردم خوشحال شن؟ فقط مگه یه چیزی مث ابابیل بیاد ناجی شه که نتونن بزارنش تو ....

یا علی 3 0 پاسخ 1398/8/2 -19:16

سلام تا وقتی یک عده مدیر دزد وغارتگر تو این مملکت هست مردم روز به روز وضعشون از هر لحاظ که بگی بدتر میشه جوانی ما را که نابود کردن انشاالله به زودی زود نابودشن تا حداقل بچه هامون زندگی بکنن

طاهری 3 0 پاسخ 1398/8/2 -18:57

سلام. خداوکیلی خود مسئولین جای این جماعت کارمند وکارگر باشند بعد تعیین کنند چند درصد؟ با این اوضاع اقتصاد جامعه حداقل باید ۵۰درصد افزایش حقوق باشد. شما حداقل هزینه روزانه یک خانواده کارگر با دو فرزند در نظر بگیرید انصاف خود را قاضی قرار دهید با حقوق دو تومان چکار باید کنند. هزینه مدرسه.هزینه خورد وخوراک.هزینه پوشاک. خواهشا خواهشا خواهشا مسئولین تفکر کنند و تصمیمی بگیرند که حقی ضایع نشود

محمد 3 1 پاسخ 1398/8/2 -18:46

چنانچه افرادی که میزان افزایش حقوق سالانه را تعیین میکنند خود نیز صرفا" همانند کارگران و کارمندان شریف ادارات و کارخانجات حقوق دریافت کنند آنوقت قضاوت در میزان افزایش حقوق سالانه را عادلانه و آگاهان تعیین خواهند نمود.تورم۴۲درصد میزان افزایش حقوق ۱۵درصد صراحت قانون به اندازه تورم، پیدا کنید عدالت و پرتقال فروش را.

احمدی 7 0 پاسخ 1398/8/2 -18:13

باسلام درقانون اساسی آمده نرخ افزایش حقوق بایدمتناسب بانرخ تورم باشدپس آقای روحانی ودولتش متاسفانه به قانون اساسی هم اعتقادندارندکه اینطورنقضش میکنندآخه نرخ تورم ۴۲درصد،افزایش حقوق ۱۵درصد؟هیچ آدم دیوانه ای هم چنین منطقی رانداردولی دولت کریمه دارد

کاربر ناشناس 6 0 پاسخ 1398/8/2 -17:56

یک سوال مهم چراانقلاب شدبعدازانقلاب چه چیزی خوب شد.لطفا نگید کوچه هااسفالت شد،برق رسانی شد،لوله کشی آب شدچراکه ۴۰سال ازانقلاب گذشته تواین زمان اگردجال هم سرکاربود این کارهاروبرای مردم می کرد.

اشکنبوس 4 0 پاسخ 1398/8/2 -17:50

حقوقها ثابت باشند قیمت اجناس وکرایه خونه و.......هم ثابت باشند.چه فایده که ۱۰%حقوقهارومی برند بالا۴۰%قیمت مدادخوراکی۵۰%کرایه ها۶۰%مالیات رومی برندبالا

شفیعی 9 0 پاسخ 1398/8/2 -17:03

سلام حقوق اضافه نکنند جلوی تورم را بگیرند که این ازاین دولت بی کفایت برنمی اید

ترد شده ازجامعه 2 1 پاسخ 1398/8/2 -17:01

تنها راه مبارزه با این دروغگوها وظالما اینه که ملت باهم متحد شوند واینا را به فرش بیارند واین بی عدالتی ها را پایان بدن وگرنه از حکومت ودولت ودولت درسایه ابی برامون گرم نخواهد شد باید کمپینی راه بیفته وهمه وهمه احاد جامعه شرکت کنند واقعا دیگهبریدیم ونمیتونیم زندگیکنیم

دلسوز ملت اما روسیاه 0 0 پاسخ 1398/8/2 -16:29

چند درصد پول در گردش کشور ایران مگه دست نهادهای وابسته و تحت امر دولته( قوه مجریه). سایر نهادهای نظام به خصوص نهادهای اسماً فرهنگی غیر وابسته به قوه مجریه(دولت)،قوه مقننه و قوه قضاییه و نهاد های اسمش را نبر در این شرایط هم خیلی بد نمی گذرانند.

کمال عابدی فرد 8 0 پاسخ 1398/8/2 -16:19

باسلام خدمت تمام مسئولین محترم به خدا ديگه آبرو واسمون نمونده هرچي هم پس انداز داشتیم تموم شد طلا هاي دست بچمون هم در آوردیم فروختيم آخه خدا وکیلی با حقوق 1800000تومن نميشه زندگی کرد من سه تا بچه دارم از پنج سال پیش هم یارانه ام قطع شده تورو به خدا بودجه رو هر جوري میخوایید ببندید فقط اینقدر با روح و روان ما بازی نکنید یعنی شما واقعا نميدو نيد ما چی میکشیم؟ اگه اينجوريه خب بزارین آدمهایی بودجه ببندن که به کارشون واردن با تشکر

سید علی حسینی 2 0 پاسخ 1398/8/2 -15:53

با سلام . قشر کارمند و کارگر قشر ضعیف جامعه هستند و درصد زیادی از مردم و تشکیل میدهند.همین مردمی که پایه ها و ستونهای نظام ما هستند و باید حتما به آنها توجه بشه و حداقل افزایش ۴۰درصدی کاری ناچیز دربرابر این مردم قدرشناس و نگهبان نظام میباشد.بهتراست که افزایش ۴۰درصدی اعمال شود تا رضایت این قشر عظیم فراهم شود

کاربر ناشناس 1398/8/2 -18:42

افزایش کمتر از سی درصد بخصوصبرای بازنشستگان ظلم مضاعف است

خلیل اعتمادی 4 1 پاسخ 1398/8/2 -12:57

وقتی همه مسئولین دزدن و به فکر اختلاس هستند هیچ امیدی به این کشور نیس تا وقتی که با فلاکت بمیریم خدا لعنتشون کنه

حسن اسحاقی 7 0 پاسخ 1398/8/2 -12:29

تورو خدا به فکر ما کارگرهای بدبخت باشید . اصلا میدونید چیه .بیایید حقوق خودتون رو نسبت به کارگرها تعیین کنید ببینم میتونید زندگی کنید.

علی زمان زاده 7 0 پاسخ 1398/8/2 -10:57

واقعا عدالت یعنی همه چی افسارگسیخته افزایش پیدا کنه ولی توبحث افزایش حقوق همه باتمام قوا وجدیت تمام جلوی افزایش حقوق رو بگیرین عدل علی که میگین یعنی این.؟مردم باسیلی صورتشونو سرخ میکنن خدا ازتون نگذره خوب کارنامه ایی برای روزحساب دارین

J.n 4 1 پاسخ 1398/8/2 -10:49

حقوق من قبل از انقلاب پانصد دلار بود حالا که باز نشست شدم هم همان پانصد دلار را بدهید

توکلی 11 0 پاسخ 1398/8/2 -10:39

سلام دوستان چون فعلا هرکی ، هرکیه ..... هرچی آقای نوبخت بفرمایند درسته ....چون هرچی نمایندگان مجلس طرح بدن و کارشناسان نظر بدن اون طرح خودشو اجرا میکنه و کسی هم نیست که علت را جویا بشه و خلاصه هرکی ، هرکیه ..........نمونه اش هم افزایش حقوق پارسال بود مجلس چی تصویب کرد و اون سرآخر همون طرح خودشو اجرا کرد ..............اینها اصلا بفکر کارگر و کارمند نیستن چون اصلا درد این قشر را نمیفهمن

گودرزی علی 4 0 پاسخ 1398/8/2 -10:29

سلام برهمه حقوق بگیران..سلام برهمه افرادی که بازیچه دست سیاسیون شداند این آمار که تورم ۴۲درصد است ازکجامی اید امارهاراکسانی تعریف میکنند که فقط بگویند ماهم کاری انجام دادیم بیاید از کف خیابان اماربگیریدباابروترین ملت حقوق بگیره وخدالعنت کند کسی راکه مدرک گرای را دراین کشور مدکردمسعولین به فکرحقوق های مبلغ پاین باشنداگردین دارید

کارگر قانون پیمانکاری 2 0 پاسخ 1398/8/2 -10:12

فقط میتونم بگم خدا لعنت کنه اون کسایی که پیمانکاری رو وارد کارخانجات وشرکت ها کردن کاش اینحرف به مسولان رده بالامیرسید تافکری بحالمون کنن اگر از سلطه و مافیای پیمانکاری خلاص بشیم حقوق ها خودبخود درست میشن... اکر به همین منوال باشه بالای شصت درصد باید بحقوق ها اضافه بشود

رضا 2 0 پاسخ 1398/8/2 -10:07

بااین تورم حقوق منصفانه ومیانگین برای کارگر باید همانند اروپا حداقل3500یورو معادل44میلیون تومن باشد، نمیشه که دولت همه کالاها رو ده هابرابر قیمت اروپا به مردم بفروشه اون وقت حقوق کارگر رو ده ها برابر کمتر از اروپا پرداخت کنه واین درصورتی هست که خیلی ازکشورها حتی کشورهای همسایه دراین چهل سال تقزیبا تورمشون صفر بوده وحقوقشون افزایش داشته،اقا تورم و حقوقهاوامکانات روبرگردونید به سال 57،ملت از خیر پیشرفت گذشتن،ما را به خیر توامیدی نیست پس شر مرسان...

حسین 6 0 پاسخ 1398/8/2 -09:57

۱۵درصد تو این شرایط اقتصادی توهینه به تمام ملت کاری که همیشه میکنن(دولت)

علی 1398/8/3 -14:02

ملت را بدبخت کردین حیف به خون شهدا

محمد حسینی 2 0 پاسخ 1398/8/2 -09:36

هرگاه محدودیت بوجود آیدعده ای از آن سوئ استفاده کرده وبا لطایف الحیل سعی در برآورده کردن منافع خود رادارند،حال با شرایطی که بوجود آمده ومردم با تمام فشارها از نظام واستقلال خود دفاع مینمایند،بر مسئولین است که تمام همت خود راجهت کاهش آلام مردم بکار گیرند.واگر به این اندیشه نباشندمطمعنا"بزودی در پیشگاه خداوند باید پاسخ گوی اعمال خود باشند.افرادی که به فکر زر اندوزی از این ملت هستند باید سرنوشت تمام زر اندوزان تاریخ این ملت را بخوانندوببینندکه چه باقی گذاشتند.امیر کبیر،دکتر قریب،وخیلی از افراد دیگر که خود راوقف ملت کردنند همواره نام نیکشان باقی است،هر چند عده ای معاند بخواهند در اداواری از تاریخ نام آنان به فراموشی سپرده شود. پس همه چه مسئول چه افرادی که خون مردم را در شیشه میکنند بدانند با ثروت اندوزی نا بجا جزخسران ابدی چیزی برای خود به ارث نمی گذارند.اما بزرگان این ملت بدون زر اندوزی همواره یادشان ونامشان بلند است.افزایش یا کاهش حقوق روزی اثر خود را از دست میدهد امیدواریم اعتماد مردم اثر خود را از دست ندهد.

مجتبی طیبی نایینی 4 0 پاسخ 1398/8/2 -09:23

سلام وقت بخیر بهتره بیخود با هم بحث نکنید،این دولت و دست اندرکاران آن اصلا هیچ به فکر کارگر نیستند و فقط برای بازار گرمی خود و مشغول کردن ذهن مردم این بحث ها را راه میندازن،آخرش هم میآن میگن طبق توافق بین کارفرمایان و نماینده کارگران بیش از 10درصد امکان اضافه کردن حقوق میسر نیست،والسلام

ملت 6 0 پاسخ 1398/8/2 -08:53

فکر می کنید کسی از مسئولین ارشد نظام این کامنت ها را می خوانند؟ اگر می خوانند چرا در سخنرانی هایشان ملت جایی ندارد. باور کنید هیچ یک از مقامات از ان بالاترین گرفته تا پایین ترین هرگز نظرات ملت را نخوانده اند فقط با توجه به منافع خود و اطرافیان اظهار نظر می کنند...پس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تارکان 4 0 پاسخ 1398/8/2 -08:45

مسئولین بجای بازی در آوردن و به تمسخر گرفتن زندگی و معیشت کارمندان و کارگران یکم غیرت داشته باشندبه فکر مردم باشند اجناس و خدمات و غیره ... رو با دلار حساب میکنن و حقوق رو به ریال خودرو رو از پارسال چند درصد گرون کردین؟پراید زپرتی از 20 میلیون شده 50 میلیون لبنیات چطور؟ برنج؟ ارزاق مردم چند درصد گرون شده؟ همه کالا ها از 200% هم گرونتر شده خجالت بکشید 15 درصد رو از کجا در اوردین؟؟؟واقعا خنده دار و مزحکه حداقل حقوق باید 50 درصد اضافه بشه

داود 4 0 پاسخ 1398/8/2 -08:44

باتوجه به اینکه افزایش حقوق درهیچ زمانی باتورم همسان نبوده ومخصوصا افزایش سال ۹۷ نسبت به تورم آن سال لازم است حقوقها ۱۰۰٪ افزایش یابد.

ماشا 3 0 پاسخ 1398/8/2 -08:42

رسیده کار بجایی ز دست بی قوتی که موش خانه ما راه میرود به عصا

محمد 6 0 پاسخ 1398/8/2 -08:41

این دولت فقط به فکر جیب خودشان هست

علی 3 1 پاسخ 1398/8/2 -08:32

سلام نرخ تورم امسال بیش از 50در صد بود . دولت و مسئولین نیک میدانند که در این کشور فقط قشر زحمتکش کارگر و کارمند هستند که زیر بار فشار اقتصادی له می شوند . چراکه مسئولین کشور به اندازه 100 سال اندوخته کردند و دیگر نیاز به این در آمدها ندارند وقتی در کشور ما اقا زاده خودروهای چند میلیاردی سوار می شوند و خانه های ویلایی آنها با مجهزترین امکانات روز دنیا ساخته می شوند و قیمت آنها بیش چند صد میلیارد است کاملا مشخص که اوضاع اقتصادی مسئولین کشور در سطحی قراردارد. در این شرایط آقایون به فکر کم کردن نرخ دلار نیستند چرا که آنان با واسطه گری از نرخ بهره و سود کلان به جیب می زنند . در این راستا آقای همتی فرموند زمانی که نرخ ارز پایین می آید عده ای به ما فشار می اورد که این امر صورت نگیرد. این عده چه کسانی هستند . کاملاًمشخص و روشن است.. .. اقشار بعدی جامعه کسانی هستند که در جامعه کارهای ازاد دارند و انان همگام با نرخ تورم وضع زندگی خود را افزایش میدهند چرا که یک شبه ره صد ساله می روند و خون مردم ضعیف و قشر کارگر و کارمند را میمکند . بنده کارمند هستم دو سال است که خانواده ام تا شمال کشور نبردم تمام مسافرت را کنسل کردم ، دو سال است که لباس و کفش برای خودم و خانمم تهیه نکردم . فقط چیزهای ضروری که نیاز دخترو پسرم است با صرفه جویی تامین کردم . هزینه و مخارج دانشگاه پسرم را با 12 میلیون وام طی دو سال برقرار کردم که ترک تحصیل نکند . با حداقل ها امرار و معاش کردیم. رفت و آمدها خانوادگی به دلیل هزینه سنگین مخارج کاملا حذف شده .... و هزاران درد دیگر .... حال مسئولین دل سوز و متعهد کشور ... یه شبه تصمیم بگیرد که افزایش حقوق کارگر و کارمندبا کمترین درصد افزایش دهید.... مگر شما بین مردم نیستید .. نکنه دل جامعه و مردم برایتان اهمیت ندارد ... لطفا هزینه برون کشوری کمتر کنید و به فکر این اقشار ضعیف جامعه باشید . میدانید زمان 8 سال جنگ فقط همین قشر متوسط و ضعیف جامعه بودند که در میدان جنگ حاضر بودند و جوانان رشید خود را تقدیم این نظام کردند . جوانان مسئولین و ثروتمندان هر کدام به نحوی یا از کشور فرار کردند و برخی با پارتی در گوش بابا شون مشغول خدمت به کشور بودند. این کشور مدیون قشر متوسط و ضعیف است تا کی به اقشارتوجه نمی شود... آقایان مسئولین کمتر شعار بدهید بیاید مردانه به اقشار کمک کنید . خداوند شاهد همه چیز است . افرایش حقوق سال 99 اگر حقوق 50در صد افزایش یابد یعنی از لحاظ مادی هیچ افزایش صورت نگرفته است .

بی نام 2 0 پاسخ 1398/8/2 -08:21

اعضای دولت خودشون کار تجاری انجام میدن و با واسطه یا بی واسطه مردم رو سر کیسه میکنند . کارمند نیستند که درک خانواده کارمندان رد بکنند

تشکری 1 1 پاسخ 1398/8/2 -08:20

گفتین بادوما حقوق یک کارمندیک مسئول چن وقت زندگی می کند کرایه که برن تافرودگاهم نمیره تابرسه که چن روز زندگی بکنن هالا از فزودگاه تاآمریکا ویا اروپاشماچن برج حقوق بگیری اینها برون ازدزدکچولو هاخبربگیرن خدا بااس وبانیش را ب دودنیا روسیا بکند اینشاالاه

ک اقایی 2 0 پاسخ 1398/8/2 -08:19

انگار صدقه داده میشه با این وضع تورم

خلج یک بازنشسته 2 0 پاسخ 1398/8/2 -08:10

باسلام مگر خود دولت محترم در راس کار نیست ویا تورم رانمیبیند.وقتی تورم روی 40% تومملکت میگردد.حتی نمیشود با30%ویا35%هم زندگی کرد.چه برسد به 40%امسال اگر دولت ومجلس به داد کارگر وکارمند نرسند تواین مملکت دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد آمد.

ghodrat 4 0 پاسخ 1398/8/2 -07:45

با سلام اگر گوش شنوایی پیدا کردید که تحمل شنیدن حرف حق و واقعیت را داشت و رگ گردنش سیخ نشد و عصبانی نشد، اطلاع بدهید وگرنه خودتان هم می دانید که اینگونه نظرخواهی ها فقط اتلاف وقت است، زیرا نه کسی به این نظرات اهمیت می دهد و نه دلش به حال بازنشستگان و قشر ضعیفی می سوزد که خرید یک کیلو گوشت یا ماهی برایشان به یک رؤیا تبدیل شده است و در تهیه قوت لایموت و تهیه داروی مورد نیاز خود مانده اند. خداوند انشاالله زمینه ظهور امام زمان (عج) را سریع تر فراهم کند تا شاید به داد ما برسد.

وحیده طبیب 2 0 پاسخ 1398/8/2 -07:37

با سلام تصور میکنم افزایش ۱۵ درصدی حقوقها با توجه به افزایش تورم و قیمت اجناس تاثیر خاصی بر زندگی بازنشستگانی چوم بنده نخواهد داشت.

علی میرزا طاوس نژاد 1 0 پاسخ 1398/8/2 -07:20

شما حداقل اختلاف حقوق ها را کم کنید چرا باید یه لیسانسیه در نفت و پتروشیمی ۱۰تا۱۲ تومان بگیره ولی همین مفلوک در استانداری یا آموزش وپرورش ۳ تومان مثلا این عدالته شما که طرح هماهنگو اجرا نمی کنید لااقل حقوق را با توجه به میزان تحصیلات یا هر الگویی مد نظر هست در حد مقدورات بالسویه کنید

زهرا طالبی 2 0 پاسخ 1398/8/2 -07:15

از اینکه امیدی به بهبودی اوضاع داشته باشیم گذشته.هر روز که میگذرد اوضاع بدتر وبدتر میشه.همین حالا زیر فشار اقتصادی کمر خم کرده ایم و بیش از این تحمل هیچ فشاری را نداریم...فقط به خدای بزرگ توکل میکنیم

ali dana 1 1 پاسخ 1398/8/2 -07:11

سلام علیکم دیروز اول ابان اقای روحانی در جلسه هیت دولت اعلام کرد تورم سالانه ۴۰/ وقطعا" تا پایان سال هم هیچگونه اتفاق خاصی نمی افتد حال با چه منطق وبرحانی در بودجه سال اینده دستمزد وافرایش حقوق را ۱۵ درصد پیشنهاد میدهد تازه اگر ۴۰درصد افرایش دهد برابر با تورم. شد ولی بالاتر ازین میشود افرایش پس چناچه مجلس هم همین را تایید کند بدانید که دولت ومجلس واقع گرا نیستند وفقط رفع تکلیف میکنند که نتیجه اش همین است که درجامعه می بینیم اختلاس .فرار از کار. عدم بازدهی درکار. گرفتن رشوه در ادارات. ولنگاری اجتماعی. وچند شغله شدن کارمندان وبازنشستگان

روح الاه 1 0 پاسخ 1398/8/2 -07:00

سلام با گرونی های که پیش اوردن فقط میشه زنده بود نمیشه بگی زندگی کرد مستاجر باشی دو تا دانش اموز داشته باشی ۱۰۰ درصد بزاررن رو حقوق باز هم کمه انشالاه خودشون به رحم بیان یه فکری برا قشر ضعیف بکنند که بد جور شرمنده ی خانواده هاشون هستن با این فاصله طبقاتی اخه تو یک جامعه زندگی میکنن واقعا سخته

مهدی 1 0 پاسخ 1398/8/2 -06:26

بدترین نظام حقوق ودستمزد تو کشور ما داره اجرا میشه که به هیج وجه حق این قشر رعایت نشده فقط این قدر بهت میدن که بتونی زنده بمونی ونفس بکشی وکارتو بکنی اصلا برای هیج دولتمردی این موارد مهم نیست از همه بدتر خود رییس جمهور بدر د نخور ماست .این شایعه ۱۵/ درصد حقوق رو پخش میکنند ببینند واکنش ملت چیه اگه صداشون در نیومد کار خودشونو میکنند .حسن خدا ازت نگذره اگه عرضه نداری مملکت رو اداره کنی بزار برو .تو تهران الان راهنمایی رانندگی حریف موتور سوارها نمیشه ولشون کرده هر جور که میخان از هرجا که میخان میرن شما هم اگه برید از این وضع ما بهتر میشه .لطفا...

علی 1 0 پاسخ 1398/8/2 -06:07

وقتی مسئولی خودش سیر است چه خبر از گرفتاری مردم ناتوان و کم در امد فقط این را میگویم که کشور در دست ثروت مندان اداره می شود که خود حقوق بالایی در یافت می کنند

ف 1 0 پاسخ 1398/8/2 -01:39

کاری از دستمون بر نمیاد صدامون رو هم دیگه کسی نمیشنوه. ما همیشه کلی از خط فقر پایین تریم. لعنت خدا به این مسئولان دروغگو ،مفسد و اختلاسگر... سرپرست خانواده ام با دو فرزند جوان و نوجوان. مستاجرم و بازنشسته آموزش و پرورش ، با حقوق ماهی ۲میلیون و ۵۰۰ هزار...اول هر ماه نمیدونم این پول رو به کدوم زخم باید بزنم؟..بازم میگم الهی خدا ازتون نگذره با این عدالت کذاییتون..

میلاد 2 0 پاسخ 1398/8/2 -01:18

سلام هر وقت مسئولین تونستن با حقوق قانون کار یک میلیون پانصد هزار تومن زندگی کنن با یه بچه مدرسه ای کرایه خونه بعد بیان به جای چهل درصد پانزده درصد ببرن بالا من الان دوساله یه جوراب نخریدم حقوقم تا نصفه ماهم کفاف نمیده با این همه گرونی هر سال الان حقوق 99 رو زیاد نکردن جنسارو پیشاپیش میبرن بالا دیگه حرفی واسه گفتن ندارم چون گوش شنوایی نیست تمام این طلاق ها مشکلات خانوادگی بخاطر این اقایون چون خودشون تاحالا بی پولی نکشیدن که بفهمن ما چی میکشیم وقتی زنو بچت ازت چیزی بخوان سرتو رو گردنت کج کنی بگی نداری خدا ازتون نگذره که میتونین کاری کنین ولی نمیکنین فقط با حرف امروز و فردا میکنین من که رازی نیستم خداهم رازی نباشه خدا حافظ

مریم 1 0 پاسخ 1398/8/2 -01:17

لطفا فکری به حال بازنشسته های تامین اجتماعی کنید هر بازنشسته بچه نده عروس و داماد دادار با این مخارج سنگین زندگی حداقل 50 درصد حقوق اضافه بشه

Saharkhizparinaz84@gmail.com 2 0 پاسخ 1398/8/2 -01:15

واقعاااا برای دولت متأسفم با این حقووق که داریم نمیشه زندگی تشکیل داد.

رضا 1 0 پاسخ 1398/8/2 -01:11

سلام.اولا از مسولیت نظارتی در وزارتخانه ها تقاضا دارم از بعضی شرکتها ی زیر مجموعه تحقیق کنند چرا حقوق پرسنل راکه قبل از پایان ماه میگیرند چرا صبر میکنند تا اول ماه میدهند ..جواب این است که میخواهند سود روز شمار بانکها را بگیرند و روز اول ماه بعداز واریز سودهای بانکی حقوق را بدهند سود روز شمار این مبلغ در بانک مانده چقدر میشود و این مازاد آورده به جیب چه کسانی میرود مثلا وامهای چند ده میلیونی با نرخ 2درصد حتما برای وامهای سالیانه مدیران که بواسطه زحمات پرسنل مدیر شده اند ..حقوقهای آنچنانی،کارانه های آنچنانی ،وام خودرو،وغیره....واما خوددولت هر ساله مصوبات را اجرا نمیکند که نیاز به توضیح ندارد و همه در رنج عذابند .... جناب آقای رییس جمهور اگر می خواهید بهره وری در جامعه کار گری و تولیدی بیشتر شود لطفا از مدر ک گرایی و داشتن مدرک بالا دست بکشید ودستور بفرمائید هر کس با هر مدارکی استخدام شده همان مدرک تا آخر خدمت قبول است ومدرک بالاتر رادر موقع اشتغال قبول نکنندچون همه میروند مدرک کوپنی میگیرند وبعد میخواهند مدیر و رییس شوند ودیگر زیر بار کار نمی روند دولت این مدرک گرای را بردارد بگویند هر که در کف کارگاه کار میکنند ودر روند تولید تاثیر گذار است حقوق بیشتر باید بگیردو شایسته حقوق بیشتر است نه اینکه هی دانش بنیان دانش بنیان کنید و ملت بروند مدرک تستی با تقلب بگیرند وبعد بگوئید این سازمان همه مدارک لیسانس دارند دانش بنیان است .در صورتیکه چند کلمه انگلیسی را بلد نیستند ترجمه کنندوبخاطر همین همه میز نشین شوند وحقوق بالا بخواهند دیگر عمه من بیاید در آن سازمان کار کنند تا خط مونتاژخروجی داشته باشد...لطفا این رویه را اصلاح کنید به داد تولید برسید...افزایش حقوق بماند برای وقتی که گوش شنوا پیدا شد آنهم اگر پیدا شد.....

ترخیص خودرو 2 0 پاسخ 1398/8/2 -00:44

اخه این چه جور مدیریتی هست که مردم هر روز بد بخت تر بشن چرا و واسه چی کجای دنیا اینجوریه بعد توقع نشاط هم دارید

قلی زاده 4 0 پاسخ 1398/8/2 -00:30

این دولت دیکتاتور است هر چه گفت همان میشود ۱۵ درصد تمام کسی به فکر قشر متوسط و ضعیف جامعه نیست

محمودفردوسی 3 0 پاسخ 1398/8/2 -00:29

سلام باانصاف بودن دست اندرکارن افزایش حقوق درنظرگرفتن عدالت ونیم نگاهی به زندگی خودشان افزایش بیش از40درصدباید باشد ان

نازی دزیانی 7 0 پاسخ 1398/8/2 -00:06

ما بازنشستگان واقعا نمی تونیم زندگی کنیم وزیر بار این گرونی وحقوق ناچیز له شدیم

کاربر ناشناس 10 -1 پاسخ 1398/8/1 -23:54

شما از مسولین محترم ورییس برنامه وبوجه درخواست دارم شما دو روز با حقوق من بازنشسته که دومیلیون ششصهد هزار تومان میگرم زندگی بکنید پل نان برق اب تلفن دقتر وخودکار لباس کفش بچها وغیره

ناهیدهاشمی 7 0 پاسخ 1398/8/1 -23:53

خدایابدادمان برس ازاین همه ظلم وبی عدالتی

مهدی 3 1 پاسخ 1398/8/1 -23:51

با سلام خدمت مسئولین محترم با توجه به تورم بیش از اندازه امسال کارمندان دولت قربانی و سرشکستگی خانواده خود هستند امیدوارم دولت نگاه ویژه به کارمندان دولتی که بدون اخم به مردم و دولت خدمت میکنند داشته باشد

عموو 1398/8/2 -08:08

مسئولین محترم؟؟؟آقا کسی که به فکر معاش مردم نیست پست و بی ارزشه نه محترم

م ی 3 0 پاسخ 1398/8/1 -23:47

به نظرم فقط دو ماه حقوق یک کارگر و یا کارمند ساده یعنی فاقد پست و مقام رو به اون مدیر و مسئولینی که ۱۵ ٪ افزایش حقوق رو تصویب کردن بدهید و بگید با این حقوق تا پایان ماه باید زندگی کنید ببینید چه جوری مفلس و درمانده میشن خیلی بیشرف و رزل هستن موصوببین ۱۵٪ افزایش

ابراهیمی 3 0 پاسخ 1398/8/1 -23:39

سلام آخه خدمات وهزینه ها دوبرابر بیشتر میشه اونوقت حقوق کارمندوکارگر ذره ذره اضافه میشه اعصاب همه خانواده ها بهم ریخته هیچکس دلخوش نداره نه رفت وآمدی نه هزینه ی اضافی ساده ای هم برای خانوادشون نمیتونن بکنن

زنگنه 4 0 پاسخ 1398/8/1 -23:30

جناب اقای نوبخت قدرت خرید کارمندان خیلی پایین امده شما ازجیب بابات که نمی خواهی اضافه کنی

فرهاد یوسفی 7 0 پاسخ 1398/8/1 -23:21

من واقعا برای آقای نوبخت و همکاراشون متاسفم.البته در هیج دولتی افزایش حقوق برابر تورم موجود رعایت نشد اما شرایط سخت زندگی به ویژه برای حقوق بگیران که درآمد ثابت داشته و با افزایش لجام گسیخته ارزاق و ... روبرو هستند افزایش ۱۵ درصدی ۱۳۹۹ و ۱۰ درصدی ۱۴۰۰‌مثل جوک میمونه البته جوک تلخ و امید که دروغ ۱۳ باشه.من نمیدونم آقای نوبخت و کارشناساشون در کدوم کشور و در کدوم عصر زندگی می کنند و شاید هم شرایط حقوقی جدا از حقوق بگیران کشور ایران دارند،فقط میدونم‌ خودشونو زدند به بیخیالی و یک پنبه گذاشتن در گوششون. حکایت حذف یارانه هم همین طوره.۸۰ و اندی ماه یارانه به حساب مشخص واریز شده بعد ناگهان قطع میشه .میگن اشکال از بانکه .دوباره ماه بعد واریز میشه.این وسط یک ماه یارانه غیب شد و تو جیب آقایون موند.بعد بازم از ملت انتظار .....چی بگم والله.فقط امیدوارم نوبخت به دورانی که از قدرت دور بودند رو بیا بیاره که حتی یک فرم تصویر ازش تو رسانه های دولتی پخش نمی شد و منزوی بود.دنیا دار مکافاته آقای نوبخت و امیدوارم مجلس از خودش حرکتی نشون بده نه مثل پارسال که نتونست ۲۰ درصد و تثبیت کنه و باز دولت کار خودشو کرد.در این خصوص میتونید از حاجی بابایی گزارش بگیرید

کارگر 3 1 پاسخ 1398/8/1 -23:10

متاسفانه هر سال از برج ۷ بحث افزایش حقوق کارگر را مطرح میکنن وکارگر بدبخت را چشم به راه...آخر ۱۰۰تومن با هزار منت اضافه میکنن و بیمه و کسورات را ۷۰تومن بیشتر کم میکنن و هزار منت کارفرما سر کار گر بدبخت.و تعدیل نیرو پیمانکار.خواهشا با کارگر بازی نکنین

احمدحسن 3 0 پاسخ 1398/8/1 -23:08

افزایش باید 150درصد باشد چرا که من در بدو بازنشستگی 1200دلارحقوق می گرفتم ولی حالا300دلار می گیرم پیدا کنید مقصر این جنایت را

ایوب دهبانی پور 3 0 پاسخ 1398/8/1 -23:05

سلام خسته نباشید،خداکندکمی وژدان ومسولیت پذیری ب مسولین برگردد، ما ننداول انقلاب،انشاالله

محمد 3 0 پاسخ 1398/8/1 -22:56

سلام، خانواده پنج نفری هستیم که با حقوق بازنشستگی یک میلیون و هشتصدتومن بایدباسختی بگذرونیم، شهریه دانشگاه آزاد و خرج و مخارج زندگی به خدا بایدهرما غصه بگیریم که چگونه تا آخر برج این حقوق ناچیزرو برسونیم هر چقدرقناعت کنیم بازم نمی شود کی به فکر کارمند بازنشسته هست خدا خودش کمکمون کنه

قاسم شیرزاد ینگی اباد 15 0 پاسخ 1398/8/1 -22:43

ای برادران کارمند وکارگر این ترفند بعضی کسانی است که سوع استفاده میکنند چه کارمند وچه کارگر شعبدده بازی دولت ومسعولین که کلآ سنگینی روی دوش این دو قشر است وکسانی که باز نشست شدن از همه بدتر بدترین معاشو دارن همه باید از دولت درخواست ۱۰۰درصد اضافه حقوق کنند چرا خودشان زندگی خوبی دارن به فکر ماها نیستن باید بخواهیم ودر فشار بزاریم که که از این زندگی نکبت نجاط پیدا کنیم

کاربر ناشناس 1398/8/2 -00:27

به نام خدا همانطور که استحضار دارید سنگینی تورم فقط و فقط روی دوش کارمند و کارگر است مسئولین محترم نظام تکلیفشان روشن است این قشر دلسوز و زحمت کش تنها به فکر فرزندان عزیز و فک وفامیل های درجه یک هستند البته غافل نباشیم که این خودش کار بسیار سنگین و پر مسئولیتی است که عزیزان با توکل بخدا و تاسی از اسلام ناب محمدی این امر مهم را به نحو احسن انجام می دهند و بیوگرافی هر کدام را که بررسی میکنی مطمئن هستی که برادرمان دزد است مگر اینکه به استثنایی بر بخورید که در فعل حال جزء محالات شده است قشر بعدی که خادم این ملت است کسبه و تجار و کارخانه دار ها و دلال های اقتصادی و....و ازاین گونه اقشار که تعداد شان کم هم نیست در این آشفته بازار آنها هم در شکستن کمر این ملت دست کمی از مسئولین دلسوز ندارند و شب که می خوابند صبح بلند می شوند دارایی هایشان چندین برابر شده است و این کارمند و کارگر هست که با محاسبات فیثاغورس حقوق ماهیانش تقسیم می کند و از خیلی چیز ها می زند به مسئولین دلسوز مقاومت می کند در نیمه های برج افزایش بی حساب و کتاب کالا های ضروری آنچنان مادرانشان را به هم می ریزد که اصلا متوجه نمی شوند که از کجا خوردند و اخیرا بعضی از شیادان به جای افزایش قیمت وزن و اندازه کالا را تغییر می دهند دیگه این ها خیلی .....

سعید خرمی 17 1 پاسخ 1398/8/1 -22:42

حقیقتا بحث افزایش حقوق کارکنان دولت یه امر مسخره و فریبکاری بیش نیست همه از بالا تا پایین‌این حکومت می دانند که دارند به مردم کارگران کارمندان ظلم می کنن ولی با کمال وقاحت بی شرمی بی حیایی ادای خوب بودن اوضاع رو در میارن .

ابراهیم 16 2 پاسخ 1398/8/1 -22:42

خدا نگذره از اون کسانی که سالهاست (نزدیک به هفت سال در اواخر دولت بهار و تمال مدت حضور دولت امید)حقوق کارکنان دولت چه کشوری و چه لشگری را همیشه پایین تر از نرخ تورم در نظر گرفتن و در این سالها به هیچ وجه حقوق همسان با تورم پیش نرفته است و چقدر نمودار سطح زندگی من بعنوان یک ارتشی سیر نزولی داشته است بنحوی که با ۲۴سال تمام سابقه خدمت با مدرک کاردانی و داشتن همسر و سه فرزند جمع کل حقوقم بدون احتساب کسورات ۳/۸۰۰ می باشد

کاربر ناشناس 1398/8/2 -05:35

سلام درود بر شرفت من هم بازنشسته نیروی مسلح هستم جمع کل حقوقم بدون کسورات 2/800 با بچه دانشگاهی و نوه و دختر دم بخت دارم روانی می‌شوم چکار باید بکنم به فکر ماها که نیستند چون خودشان رئیس هستند با حقوق بالا ماشین و منزل دارند مابقی باید بمیرند

م.ز 17 1 پاسخ 1398/8/1 -22:30

اگر مسئولی این کامنتها را بخواند و امشب از شرم بمیرد رواست... واقعا ببینید مردم چه دل پر دردی دارند.عرصه زندگی بر همه ما تنگ شده ان وقت روحانی با لبخند استهزا آمیزش میگوید مردم ما به خوبی فشارها را پشت سر گذاشتند و.... اگر مردم یا به دلیل حفظ حرمت یا از روی ترس اعتراضاتشان را در درونشان‌خفه میکنند،نشانه راضی بودنشان نیست....خدایا این را به مسئولین ما تفهیم کن...

جمشید 14 1 پاسخ 1398/8/1 -22:28

چرا یک کارگر باید شرمنده زن وبچه هاش باشه چند سالی هست پسرم کامپیوتر میخاد نمیتونم براش بخرم چرا چون کارگرم حقوقم کفاف زندگیم رانمیدهد این حق یک کورگر نیست که خانواده اش در حسرت وسایل عادی زندگی باشند جناب اقای ربیس جمهور نمایندگان محتدم ماکارگرها هم جزیی از این ایران هستیم رحم کنید.

roshan 6 0 پاسخ 1398/8/1 -22:26

فقط اینو میتونم بگم ،توی مملکت ما توخون اجدان خبری یوخدور

امیر 10 0 پاسخ 1398/8/1 -22:24

یه فاجعه

مراد دائمی مستمر بگیر تامین اجتمای 15 0 پاسخ 1398/8/1 -22:20

،بند باسی سال سابقه دارم یک ملیون شیصدو پنجا هزار میگیرم بادوازده تا نوه الباقی را خودتان نظر بدهید

ناصر عیسی خواجه 10 2 پاسخ 1398/8/1 -22:19

داریم تو مملکتی زندگی میکنیم که بهشته ولی ازامکانات جهنم زندگی میکنیم خدایا بستان داد ما را این دژخیمان

خسرو 15 0 پاسخ 1398/8/1 -22:12

ا ینهمه نگید حقوق و افزایش حقوق بهتره اسمشو بزارند صدقه . چون صدقه لااقل هفتاد نوع بلا رو دفع میکنه . ولی حقوق چی فقط ده روز کفاف میکنه

م س 17 0 پاسخ 1398/8/1 -22:05

چرا اقلام مایحتاج زندگی سالانه چندین بار دو یا سه برابر گران میشود بعد با این همه گرانی و بدبختی افزایش حقوق سالی یبار انهم ۱۵ یا ۲۰ درصد واقعا ظلمی از این بدتر وجود نداره شما دربرابر کارمندو کارگر مسئولین بدانید خانواده انها خدایی دارند...

عباسی 14 1 پاسخ 1398/8/1 -21:53

تورو خدا یکم وجدان داشته باشین یکم بفکر مردم بدبخت باشین با این وضعیت تورم یه خانواده چهارنفره با ماهی دو میلیون و خورده ای با قسط و بیماری ک گاها ماهی چهارصد پونصد هزینه داروش میشه چجوری زندگی کنه والا آدم هرماه تا دم مرگ میرسه ازدست فشار زندگی

احمد 7 1 پاسخ 1398/8/1 -21:33

فقط باید گفت تف به این زندگی انگلی که ماداریم

محمدیاسین 12 1 پاسخ 1398/8/1 -21:18

باسلام.با این نمایندگان زحمت کش که دغدغشون حضور زنان در ورزشگاه باشه باید هم دولت واسه خودش بتازه و هرروز یه بلا سر مردم بیاره.جنسهای بازار صد درصد گرون میشن اون وقت حقوق باید ۱۰ یا ۱۵ درصد افزایش پیدا کنه.انشاالله که هر چه زود تر از دست این مجلس ودولت خلاص شویم

علی 8 1 پاسخ 1398/8/1 -21:17

خانم سلحشور چه مثبتی انجام داده است اصلاح طلبان جز خرابی برای کشور نفع دیگری نداشته اند

R z 13 1 پاسخ 1398/8/1 -21:11

واقعا با این وضعیت امیدی برای قشر کارمند و فرهنگی و نظامی باقی نمانده.زندگی بسیار دشوار است و معیشت بسختی تامین می شود.اگر این مسئله قابل مشاهده نیست.پس بازنگری شود اگر مشهود است پس اقدام اساسی در این زمینه صورت گیرد.مسئولین خوابید یا خود را به خواب زده اید.در این جامعه امید برای زندگی در حال مردن است.نمیدانم کسی صدای ما را میشنود یا خیر!!!!؛

بهرام محمدی 9 2 پاسخ 1398/8/1 -21:07

مجلس و حوزه های علمیه رو که تو این 40 سال بازرهی منفی داشتن تعطیل کنید پول و بودجه شون رو به مردم بدین همه چی درست میشه.

مهدی پولادوند 4 3 پاسخ 1398/8/1 -21:07

به نظر بنده 35 درصد افزایش حقوق برای کارگران جهت سال 99 معقول است تا هم کارگر و هم کارفرما آسیب کمتری ببینند. البته دولت هم باید به کارفرما کمک کند. مثلا مالیات کمتری بگیره و تسهیلات ارزان و بهتری بده.

محمد 8 1 پاسخ 1398/8/1 -21:01

کاملا مسخره بازیه چیزی میدن که فقط از گشنگی نمیری خدا اینارو پیش زن و بچشون شرمنده کنه ما که شرمنده هستیم

رضایی 5 1 پاسخ 1398/8/1 -20:49

بحث افزایش حقوق نیست ای کاش بجای افزایش حقوق همسان سازی حقوق اتفاق می افتاد افزایش مساوی = ظلم مطلق است تفاوت در افزایش حقوق عدل است سال گذشته حقوق ۲۰۰۰۰۰۰۰ شد ۲۴۰۰۰۰۰۰ حقوق ۱۲۰۰۰۰۰ شد شد تقریبا ۱۵۰۰۰۰۰ این در حالی است که همه انسان ، مسلمان، ایرانی بوده اند حقوق های ۲۰۰۰۰۰۰۰ اهل آمریکا و اروپا و قشر محروم مدافع ایران در جنگ بوده اند

کاربر ناشناس 1398/8/2 -01:32

اگر دولتی در کار بود با همین کارت یارانه میشود تقسیم و عدالت و حق و حقوق همه مردم را می شود داد دولت خودش نمیخواهد والله میشود همه مردم را خود کفا کرد برای یکی ده میلیارد وام برای نفری که دنبال شغل پایدار یک میلیارد نمیدهند و اگر بخواهند بدهند انسان را مرضو و روانی میکند دکستان عزیر کشورمان گلستان است منتا ده هشتادی جای ده شصتی را گرفته و این حقش هست غارتش کرد و پولها را ببرنند ما خودمان خراب شدیم از روزی که تجمل گرایی شد مردم هدفشان چشم در چشمی شد و هر کس به طریقی می برد

Zgh 13 0 پاسخ 1398/8/1 -20:41

اگه دولت کمی انصاف داشته باشه نباید کارگر و کارمند کمتر از هفت میلیون حقوق دریافت کنند

رضاایرانی 9 0 پاسخ 1398/8/1 -20:32

سلام ،البته ۱۵درصدکارمندان ومدیران تفاوت از زمین تا آسمان است.

کیانیان 1 10 پاسخ 1398/8/1 -20:28

سلام،باتوجه بکاهش نرخ ارزها وبالطبع کاهش نرخ اجناس وبشرط مداومت وجلوگیری از ازدیاد قیمت ،افزایش 15درصدی حقوق کافیست برای اینکه بیشتراز این درصد موجبات تورم وسؤاستفاده بعضی افراد سودجوست ولازمه اینکار مداخله قوه قضاییه است وهمه مردم واقفند کاهش قیمت اجناس و اجاره وخرید ملک خیلی بصرفه تر از افزایش بیربط حقوق ومزایاست ودراقتصاد جهانی واستاندارد افزایش حقوق بیش از حد انتظار عرف نیست وچاره کارم مدیریت صحیح،ممنون

کاربر ناشناس 1398/8/1 -22:14

بزرگوار حالتون خوبه . دستتون درد نکنه با این نظر کارشناسیتون

هارای 1398/8/1 -22:57

جناب چیز!!! الانم آدمای مثل تو، مملکت رو به گند کشیدن!!! تو واقعا اقتصاددان بزرگی هستی!!!

عیسی زاده 1398/8/2 -06:18

شما حتما حقوقت خیلی بالاست شاید 20 میلیون که با افزایش 15 درصدی 3میلیون افزایش حقوق شامل حالتون میشه ولی بدبخت اونی که 2 میلیون حقوق داره فقط سیصدهزارتومن افزایش حقوق داره اونوقت شما میفرمایید بیش از انتظار مگه نباید حقوق ها با نرخ تورم افزاش یابد پس چرا اینطور نیست.

محمد بابایی 9 1 پاسخ 1398/8/1 -20:27

من خداستم ببینم دقیقا این تورم چقد اومده پایین و کدوم جنس تو بازار قیمتش کاهش داشته که این تولت بی تدبیر ناامید دروغگو میزان افزایش حقوق کارمندی که داره ۳تا ۳۵۰۰ حقوق میگیره رو میحواد فقط ۱۵ درصد افزایش بده!؟؟؟ ینی چیزی حدود ۴۵۰تومن افزایش که کارمند بیچاره باید باهاهش اجاره خونه بده و خرج خونه بده و ... هزارو یک بدبختی دیگه ... این کجاش انصافه .. به اون نماینده ای که این لایحه رو تو مجلس تصویب کنه ایا باید رای داد

کمیل علیار 8 0 پاسخ 1398/8/1 -20:25

باسلام انشاله که ب گوش مسئولین مربوطه برسد .حالا حرف حقوق کارمندان پیشاومده من گارگر شهرداریم حقوق ما دو میلیون و دویسته با فزایش البته اما الان مسئله ای که پیش اومده اینه که مسئول مربوطه ما اومد ی کاری کرد که این افزایش اثری نداشته باشه اول اینکه اصافه کاریو به حداقل رسوند بعدم مثلا اگه شب کاری بود حذف کرد الان حقوق ما کمتر از دوسال پیش در میاد بله ظلم شاخ و دم نداره اسمش اضافس تشکر

مرصاد 7 0 پاسخ 1398/8/1 -20:24

یه بدبخت مستمری مثل من با حقوق ماهی 1ملیون با این تورم وبیماری زیادی که سالهاست دارم باید چکار کنم وبه کدام زخمم بزنم ؟!!!من حتی نتونستم یکبار دکتر برم فقط دردمو تحمل میکنم آخه با این پول فقط میشه بخور ونمیر زندگی کرد ..از همه چیز محرومیم ..15درصد کدام دردمارو درمان میکنه با این قیمتهای لحظه ای ..تکلیف مردمی مثل ما چیه ؟؟خدالعنتشون کنه وحق منو امثال منو از باعثوبانیش بگیره ..ان شالله بهخفتو خواری بزکدی بمیره

علی پور 1398/8/1 -23:01

خداوند نابود کند افرادیکه راکه بفکرقشرحقوق بگیر وضعفا نیستند.اکثرداروهاییکه درتعهد بیمه بوده را ازتعهد خارج کردند مثلا شربت معده وقرص آنی هیستا مین دکونژستانت واکثرآنتی بیوکتیک ها راحدود50درصد قیمت راآزاد میگیرند وبرای50درصدی که درتعهد بیمه است30درصد فرانشیزیعنی درکل65درصد قیمت رامیگیرند .واقعا نمیدانم معاونت دارویی چرازیرچترشرکتها وبیمه ها حرکت میکند اززمانیکه بیمه درمانی درایران تاسیس شده کلیه داروها درتعهد بیمه بوده .خیر سرشان دولت تدبیروامید خدمات به بیماران می دهدودائم نیز شعاربیمه سلامت رابرخ میکشد.ما که کارمند یابازنشسته هستیم وضع درمان اینجوری داریم بد نیست سری هم به قانون اساسی بزنند.وقتیکه قشرحقوق بگیر حدود 75درصد قیمت دارو رامی دهد بیمه همگانی تکلیفش معلوم است.آقای وزیر چرااکثرداروها راازتعهد بیمه خارج کردید.خدمات درمانی شایان وزارت بهداشت چیست؟.البته قدردان زحمات کلیه پرسنل وزارت بهداشت هستیم.شما نیزصحیح میفرمایید گرانی وتورم ونامتعادل بودن درامد وهزینه مردم رابیشتر بیمارکرده اینهم وضع خدمات بیمه ای که دولت به آن افتخار می کند.

محمد فلاح 6 0 پاسخ 1398/8/1 -20:12

افزایش حقوق مطابق تورم یعنی عدالت و هر سال که این تطابق صورت نمیگیرد یعنی حق حقوق بگیران تضییع میشود و به سمت زیر خط فقر فرو میرویم و ادامه این روند یعنی نابودی حقوق بگیران

علی 8 1 پاسخ 1398/8/1 -20:11

باید به حال مردم گریست ک امثال نوبخت و روحانی دارن ب مردم قانون میذارم همین امسال نوبخت واسه منافع خودش درصد افزایش حقوق رو کاهش داد امسالم همین ماجرا میشه و آب هم از آب تکون نمیخوره

امیر فاتحی 7 0 پاسخ 1398/8/1 -20:10

این آقای رییس بودجه دستش فقط برا کارمندا خالیه . کارمندا ۱۰ پله به عقب برگشتن

رضا 5 1 پاسخ 1398/8/1 -19:50

واقعا متاسفم اخه انگارخودشون دراین جامعه زندگی نمیکنن باحقوق کارگری تواقتصاد الان بنظرتون میشه زندگی کرد حتی اگه 50درصدهم افزایش بشه

محسن 5 2 پاسخ 1398/8/1 -19:45

با سلام به نظرم هیچ افزایشی در حقوق ندهند بلکه تلاش کنند خدمات و تعرفه ها را کاهش دهند . چون دراین سالیان تجربه نشان داد با هر مقدار افزایش حقوق ودستمزد حداقل دو یا چند برابر افزایش تورم داشته ایم و این یعنی ایجاد فاصله طبقات و فقر بیشتر.اصلا کی گفته باید افزایش حقوق در سال باشد چرا نمیگویم هر سال تلاش برای کاهش قیت ها؟!

امیر رضایی 5 0 پاسخ 1398/8/1 -19:42

سلام بنظر بنده با این تورم و بی ارزشی پول ملی 50 درصد هم کم هست وقتی خرید یه تربار معمولی بین 300 الی 400 هزار تومان تموم بشه افزایش 15 درصد به چه درد کارمند و بازنشسته میخوره. مگه خود آقایون تصمیم گیر تو این مملکت زندگی نمیکنن چرا اینقدر با جان و مال و زندگی مردم بازی میکنن خدای بالا سرتون هست بس کنید!!!!!!!

سعید نیکرو 4 0 پاسخ 1398/8/1 -19:40

الان چند سال است که حقوقها متناسب با تورم افزایش نداشته و قدرت خرید کارمندان هر سال کمتر از سال قبل شده است.سبد خرید کارمندان کوچکتر شده و از خط فقر پایینتر رفته اند. در واقع در زیر خط فقر فاصله شان از خط فقر بیشتر شده است.

س.س.م 5 0 پاسخ 1398/8/1 -19:35

این اقتصاد مقاومتی فقط برای کارمند و کارگر اجرایی شده در نتیجه هر سال داریم فقیرتر میشیم

م حسینی 4 0 پاسخ 1398/8/1 -19:35

والا کی به نظرات ما اهمیت میده وقتی تصمیم گرفتن دیگه حرفی نمیمونه دولت مرد ضرر نکنه گارگر تز گشنگی مرد مهم نیست

شهرام 6 0 پاسخ 1398/8/1 -19:32

این مسیولین خودشون تو چهل سال اخیر چند بار رفتن خرید؟ دزدن همشون از دم

علی 5 0 پاسخ 1398/8/1 -19:30

شما که نمی توانید امور مملک را اداره کنید بروید کنار مردم با این حقوق درآمد چگونه زندگی کنند بیست در صد اضافه کردید به حقوق هادر ۹۸ وسی یا چهل درصد تورم بالا بردید همینطور نان به سفره ها اضافه می کنید خسته نباشید دولت تدبیر و امید

Narges maleki 5 0 پاسخ 1398/8/1 -19:29

۱۵ درصد یه توهین بزرگ به کارمندان و کارگران و تحقیر آنان می باشد . ظلم و ستم تا کجا ؟ تا کی؟ آخه مردم چه گناهی کردن ... یکی نیست به داد این ملت برسه ؟! میگن سیر از گرسنه خبر نداره ، سوار از پیاده . به خدا حکایت این دولت و مردمه

امین 3 0 پاسخ 1398/8/1 -19:27

دولت و مجلس از مردم فاصله گرفتن چون خودشون تأمین هستن مردم فقط برای رای دادن لازمند

فریبرز فلاحی بازنشسته ارتش 4 0 پاسخ 1398/8/1 -19:26

با سلام تنها چیزی که برای این دولت محترم اهمیت نداره وضعیت معیشت حقوق بکیران شاغل و بازنشسته است شما امسال به چشم خود دیدید با وجود تصویب مجلس دولت روحانی مصوبه مجلس را اجرایی نکرد ای کاش روحانی را مجبور میکردن با حقوق یک بازنشسته یکی دو ماه زندگی کنه تا بفهمه مردم چقدر زجر میکشن

علی فاتح 5 0 پاسخ 1398/8/1 -19:26

حقوق کارگروکارمندوبازنشسته رااگر3برابرکنند واجناس به همین قیمت فعلی بماند شاید قدرت خریدمان باندازه سال 96بشود تازه سال96حقوق بگیران نسبت به تورم های انباشته شده100درصد عقب بودند.الان چه بدبختی می کشیم خدا می داند البته تیم اقتصادی هم می داند ولی چرامشکل این قشر ضعیف راحل نمیکند جای سئوال است

حمید 2 0 پاسخ 1398/8/1 -19:23

سلام واقعا چه وجدان و انسانیتی دارن کسانیکه فکر میکنن با این حقوق ها یک کارمند یا معلم میتونه زندگی کنه ...... پیش زن و بچه و خانواده و همه و همه باید شرمنده باشه بخاطر این حقوق و درامد ..... کاش خدا شرمنده کنه اون کسی که باعث شرمندگی کارمندا و معلماست !

ابن رسول 4 0 پاسخ 1398/8/1 -19:22

خدا لعنت کند تمام مسئولین بی کفایت این کشور را بخصوص نمایندگان مجلس

سعید 3 0 پاسخ 1398/8/1 -19:22

متاسفانه در بحث تورم و حقوق مسئولین دولتی و مجلس خود را به نفهمیدن زده اند. از قدیم گفته اند کسی که خود را به خواب زده نمیتوان بیدار کرد....

ملت 3 0 پاسخ 1398/8/1 -19:22

حقوق اربابان شصت میلیون خودرو یک ملیارد خونه ام خدا داندحقوق مدیر شش میلیون خونه با کلی زحمت یک میلیارد خوردو هم بین سیصد تا چهارصد حقوق کارمند سه میلیون خونه قراره وام بگیرن خودرو پراید خیلی پولداری باشه سمندو پارس حقوق کارگر باید بدون پول کارکنه مخارج هم ماه رمضون و پرفیض و برکت ای لعنت بر پدر مادر هر کسی که رای بده تا اینقدر تضاد طبقاتی تابلو تابلو باشه دیگه ملتی که نفهمن از اربابان تا پسرو دختر وزیرو دوماد دزدن و باز رای میدن چی هستن من نمیدونم طرف با ارث باباش حوزه لاکچری میزنه فلانی قبل از انقلاب بنز سوار میشده این نتیجه انقلاب اسلامی بوده یه عده هم باید در خریت ملت که رای میدن بسوزن

علی 4 0 پاسخ 1398/8/1 -19:21

تا زمانیکه ثروتمندان در راس کار هستند بفکر کم درآمدها نیستند ایا با حقوق مستمری می شود زندگی کرد با کمتر از یک میلیون ششصد هزار تومان چرا کسی فکری نمی کند

داریوش کیاور 2 0 پاسخ 1398/8/1 -19:21

هیچ سالی حقوق کارگران به تناسب تورم سال انجام نشده و متاسفانه نمایندگان کارگران آن توان و جرات در تصویب افزایش حقوق را به خاطر موقعیت خویش را ندارند

فریباسروش 4 0 پاسخ 1398/8/1 -19:18

در اینجا باید گفت سیر از گرسنه خبر نداره همه خوب میدونند این حقوق برای ۵ روز هم کافی نیست

داود 2 0 پاسخ 1398/8/1 -19:18

حق الناس میکنید دزدان میلیارددلاری میکنند دستش به یه مقامی بنده چرا ماها نمیتونیم چون پارتی مقامی نداریم برا ده بیست میلیون بانک روسمونومیکشن تاچندقاز بدن باسود رباخواری هزارجور تمیضن ضامن میخان اون اگه قبول شه ازدید خودشون ولی یه دزدمیلیارددلاری بایه تلفن پول برده یه لیوان ابم رو میخوره خیالش راحته هیچی کاریش ندارن

سعید 2 0 پاسخ 1398/8/1 -19:17

این دولت عقیده داره که باید رعیت رو گرسنه نگه داشت وگرنه پرروو میشه و حق های دیگرش رو مطالبه میکنه

محمد جواد 2 0 پاسخ 1398/8/1 -19:15

این دولت با این ناکارآمدی زمینه ساز آمدن دولت انقلابی خواهد بود ، بدین معنی که ملت بصیر ایران از جریان فکری تکنوکرات و لیبرال کاملا نا امید شده و به اصل انقلاب و انقلابیون واقعی روی خواهند آورد ، ان شاءالله ...

فرزانه محمدی 1 0 پاسخ 1398/8/1 -19:14

در حال حاضر ما خانواده ی قشر کارمند زندگی زیر فقر داریم بیشتر حقوق صرف اقساط ماهیانه خانه میشود پانزده درصد حقوق را دست یکه بچه ی امروزی بدهید اعتراض میکند مردم بینوا را دریابید

خسته از تبعیض 2 0 پاسخ 1398/8/1 -19:14

وقتی افراد بالای هرم قدرت و فرزندانشان با پول های باد آورده راحت زندگی می کنن دیگه براشون مهم نیست چه بر سر مردم بی گناه می آید خانم ابتکار آقای ظریف آقای روحانی و... آیا بستگان و فرزندان شما در خارج راحت زندگی می کنن؟ این انصافه؟؟ فردای قیامت چگونه جواب خواهی داد این همه دو روئی و تبغیضی را که ایجاد کرده اید؟

ناهید 2 0 پاسخ 1398/8/1 -19:13

خدا پدر و مادرتون رو بیامرزه که این موضوع رو مطرح کردین تورو خدا بگید بداد ما کارمندا مخصوصا ما بازنشسته ها برسن روزبروز قدرت خریدمون پایین میاد مایحتاجمون رو هی حذف میکنیم سزاواره یه عده گوشت میلیونی میخرن ما نمیتونیم گوشت معمولی هم بخریم خدارو خوش نمیاد اهتلاف طبقاتی خیلی زیاد شده تایه حدی جا داره مردم صبرشون بالاخره تموم میشه

محمد پوررمضان 1 0 پاسخ 1398/8/1 -18:59

واقعا حقوقا کمه اخه با ماهی یک میلیونو پانصد چیکار میشه کرد تورو خدا یکاری کنین

رضا احمدزاده عطائی 3 0 پاسخ 1398/8/1 -18:58

همه سران نظام از تورم واقعی اگاهند دقیقا از زمان شروع تحریمها و افزایش قیمت دلار قیمت تمام لوازم سه برابر شده که معنی ان اینه که قدرت خرید ما ملت به یک سوم کاهش یافته اونوقت دولت ۱۵ تا ۲۰ درصد حقوقها رو بالا برده من خودم یک بازنشسته کشوری هستم با ماهی دو میلیون تومان ارزو دارم که یکی از همان دست اندرکاران بودجه رو بیارن تو تلویریون و بهش بگن بیا توضیح بده که یک خانواده باید چطور زندگی کنند تا با دو تومان یک ماه رو بگذرونند بخدا اینها از قوم ظالمین هم بدترند که چنین ظلمی بما بازنشسته ها میکنند قطعا حداقل حقوق نباید از شش میلیون تومان کمتر باشه وگرنه موجب سوئ تغذیه و نهایتا پیدایش انواع مربضی ها میشه اصلا تعیین حداقل حقوق باید توسط کارشناسان مجرب که اشنا با هزینه های زندگی هستند انجام بشه که ایچنین افتضاح کاری پبس نیاد

داود 2 0 پاسخ 1398/8/1 -18:57

ای بابا کی بفکر مردم بودن یاالان یاچندسال بد تورم میدونی 200درصد شده میدونید اجاره نیشنی قدرت اجاره بهارو ندارن میدونی قبل برجام ملت چنددرصد زیر خط فقر بودن الان که چند برابر شده میدونی قبل تحریم چنددرصد مردم گوشت وبرنج میوه وغیر غیر حذف بوده الان چندین برابر بهش اضافه شده میدونی چنددرصد پول مریضشونمیتون دربیارن ومیدونی ماشین وخونه برا مردمی شاید تو ده سال میتونستن بخرن الان شده رویا میدونی چنددرصد سر نتونستن اداره زندگی بااین حقوقا ازهم جداشدن بس این حتمن میدونی کشوربه سمت سالمندی میره فرزند آوری مثل گوشت وبرنج غیروغیرحذف شده نیروی جوان سینه سپهر جلو دشمن نداریم بس تمدن پوچ میشه

محمد 4 0 پاسخ 1398/8/1 -18:55

الان ضعیفترین قشر تو جامعه شده کارمند آقای نوبخت چرا وقتی میدانی این بلا سر کارمند بدبخت در میاری

رسول زینالی 4 0 پاسخ 1398/8/1 -18:55

آخه بیشتر از ۱۵درصد بشه جیب آقازاده ها خالی می مونه.

منصورکریمی 3 0 پاسخ 1398/8/1 -18:55

بنده بازنشسته فرهنگی ودارای شصت سال سن میباشم . موضوعی که مطرح است قدرت خرید کارمندان دولت به ویژه بازنشستگان است .بطوریکه حقوق به ریال ناتوان است وخرید مایحتاج به دلار ، به همین دلیل روزبه روز سفره بازنشستگان ، کوچک وکوچکتر میشود . این ۱۵٪ افزایش حقوق نیز دردی را ازاین جامعه دوانخواهد کرد. والسلام

محسن 2 0 پاسخ 1398/8/1 -18:54

آقا له شدیم با این سیستم تو ایران با لیسانس دارم کارگری میکنم پیمانکاری فضا سبز با کف حقوق تازه اونم کم میدن و دیر چه وضعشه من ک ناراضیم از ایران و دولت

قدیری 4 0 پاسخ 1398/8/1 -18:52

با عرض سلام به مسول و نمایند مردم میخوام بگم هیچ شکم سیری از حال گرسنه خبر ندارد اگر داشت اینقدر فقر بدبختی و گرسنگی خود فروشی در جامعه ای که ادعا می کنیم حکومت عدل علی است نبود مسولین خودشان سیر هستند که برای کارگر و کارمند چنین تصمیم میگیرن وقتی تورم را سازمان امار وبانک مرکزی ۴۵ درصد اعلام می کند چطور افزایش حقوق ۱۵در صد می شود کارمند بدبخت وکارگر بین ۴۰۰تا ۵۰۰هزارتومان حقوقشان افزایش دارد ولی جنس بازار دو تا سه برابر می شود هیچ کنترلی در بازار وجود ندارد هرروز قیمتها در حال تغییر است کسی سوال نمی کند چرا پس ما چکنه باید به دا د زن وبچه خود برسیم همش باید بگوییم نداریم در واقع با این وضع بازار عرضه وتقاضا باید بگوییم هیچ آفزایش حقوقی نداریم چون وقتی توان خرید مردم کم شود کلیه بازار کسب کار می خوابد وچرخه اقتصادی هم فلج می شود پویایی جامعه هم از بین می رود وارزش پولی ماهم روز به روز کمتر می شود باید واقع بینانه وکارشناسی جلورفت رزمانی کشور ما در همین انقلاب سرامد کشور های عربی بود اکنون از همه کشورها پایین تریم حتی از عراق کشور ما با این روند تورم برای کشورهای خارجی بهشت شده است

رسول 3 0 پاسخ 1398/8/1 -18:51

بله قانون زمانی در ایران معنی دارد که به نفع دولتمردان و قدرتمندان باشد اگر تورم پایین بود می گفتند طبق قانون افزایش باید متناسب با تورم باشد ولی ...

علی اکبر 4 0 پاسخ 1398/8/1 -18:49

سلام .خواهش میکنم اول اینکه اضافه حقوق رو مطرح نکنید که اجناس گرون میشه و قدرت خرید کم میشه.دوم اینکه شما دولت مردان محترم بگید با حقوق ۲میلیون بعداز ۳۰ سال چگونه زندگی کنیم با داشتن ۴ فرزند و۸ نوه.اقای نوبخت که هر وقت ازافزایش حرف میزنید انگار از حقوق خودتون به ما بازنشستگان میدین.مگه نمیگید تورم۴۰ درصد وافزایش ۱۵

کاربر ناشناس 1 0 پاسخ 1398/8/1 -18:48

حقوق نمایندگان اضاف کنید کارگر نیاز نداره اونها خیلی زحمت میکشن

محسن م 1 1 پاسخ 1398/8/1 -18:48

جالبه واسه افزایش حقوق نهایت ۱۰ درصد و ۱۵ درصد اعمال میکنن ولی یهو کالاها ۵۰ درصد یا ۱۰۰ درصد افزایش پیدا میکنه اونوقت از طرف دولت حمایت هم میشن.افزایش حقوق رو واسه سال آینده ۱۵ درصد اعمال کردن ولی مطمئن باشید افزایش کالا ها و انرژی را بیش از ۱۵ افزایش میدن

ناشناس 1398/8/1 -21:57

خدا بداد زنان بازمانده سرپرست خانواده که تنها سرپرست ۵فرزند و مستاجر و شغل دیگه هم نداره برسه.همین الان همه بچه هام افسرده گی شدید دارند..خدایا خودت بیا رو زمین بداد برس

Keivan 1 0 پاسخ 1398/8/1 -18:47

سلام من به کارمندم از ساعت ۷صبح تا ۷ شب سر کارم ۳۵۰۰ میگیرم خیلی کم

احمد کوثری 1 0 پاسخ 1398/8/1 -18:47

سال به سال سبد غذای ما بازنشسته ها کم میشه مگر امسال چقدر اضافه شد حداقل باید ۴۰درصد اضافه شود

ایرج 2 0 پاسخ 1398/8/1 -18:47

سلام.واقعا خجالت آور است که دولت نمیتونه جلوی حقوق چند ده میلیونی مدیرانش را بگیره و اینهمه فساد و اختلاس و دزدی توی بدنه دولت است.خداشاهده کارمندا الانشم حسابی شرمنده خانوادشون شدند و کلی کم آوردند سال بعد فقط خدا بداد کارگرا .کارمندا و مردم برسه.در جائیکه یه عده دزد دارند حسابی بیت المال را می چاپند خانواده های هستند که بیکار هستند و مستاجر و هزار بدبختی دیگه که دل هر آدمی بخاطرشون کباب میشه و بعد نامردایی هستند که این مردم را مثل زالو می مکند.از آقای ریسی و قوه قضاییه خواهش میکنیم ورود پیدا کنه و این عوضی ها را در دادگاه های خاص محکوم کنه و پدرشونو دراره.بخدا زشت است که توی مملکتی که اسمش جمهوری اسلامی است اینهمه بی عدالتی و تبعیض باشه.آقای ریسی عزیز بعد از خدا مردم چشمشون به قوه قضاییه است که حساب این دزدان را کف دستشون بزاره و به داد مردم برسه

محمدی 1 0 پاسخ 1398/8/1 -18:45

کمتر از50درصدادامه ستم و ظلم سالیان طولانی به بازنشستگان است.

ناشناس 1398/8/1 -21:46

دقیقا...اون اینا از الانم‌چندر غاز جار زدن تا عید ببینید گرونی ۲۰۰ برابر میشه..در ضمن این آقایان از پیش خدا آمدن تا سال ۱۴۰۰چ میدونن چه میشه که همون درصد افزایش سال ۹۹ هسش...خدا بیا رو زمین

عیسی زاده 3 0 پاسخ 1398/8/1 -18:44

نمی دونم چرا وقتی نوبت به کارمند وکارگر میرسه دولت نمیخواد قانونی عمل کنه آقای نوبخت شما اگر نمیدانید بدانید اگر قدرت خرید کارمند افزایش یابد چرخ مملکت خواهد چرخید این کارگرا و کارمندا هستن که بازار را میچرخانند نه شما

پرویز 1 0 پاسخ 1398/8/1 -18:44

ما کارمندان بریم بمیریم بهتره با این وضعیت شش ماه گوشت قرمز نخوردیم دلم میخواد خانوادم یه شب ببرم بیرون ولی با این وضعیت اجاره خونه و قبض‌های نجومی کمرم دیگه خم شده خدایا خودت به داد ما برس

رضا 1 0 پاسخ 1398/8/1 -18:41

کسایی که تا الان میلیارد میلیارد جمع کردن و دزدیدن چه میدونن با حقوق زیر سه تومن چجوری میشه زندگی .انشالله کسایی که این تصمیمو گرفتن آب خوش از گلوشون پایین نره

محمدرضا 28 0 پاسخ 1398/8/1 -18:40

به نماینده هایی که رای به افزایش ۱۵درصدی حقوق بدن نباید رای داد

محمدجعفر جعفری بازنشسته دولت 1398/8/1 -21:49

طبق قانون برنامه ششم باید حقوق مطابق با نرخ تورم اضافه شود در غیر این صورت ه م دولت وهم مجلس خلاف قانون عمل کرده اند همچنین باید اقداماتی برای کنترل تورم گرانی بعمل آید تا بیش از این مردم که پشتوانه اصلی نظام و کشور هستند زیر بار گرانی له نشود جلوی این ظلم را همینجا باید گرفت...

حمید 24 1 پاسخ 1398/8/1 -18:40

با وجود نمایندگان زحمتکشی مثل خانم سلحشور، آقای مطهری و دوستان همطراز این بزرگواران اصلا و ابدا نگران تطبیق تورم و افزایش حقوق نباشیییید !!!! من به شما میگم نگران چی باشید: ✔ تبعیض جنسیتی در دانشگاه های کشور. ✔ عدم حضور آسان زنان در ورزشگاه ها. ✔ نبودن خودروهای درجه یک خارجی. ✔ کم شدن پول جیب ذخایر نظام. ✔ ظلم به آقازاده های مدافع تمدن ایرانی در خارج کشور.

گلعذار خراسان رضوی 24 0 پاسخ 1398/8/1 -18:40

با سلام ، حقوق کمتر از هفت میلیون تومان برای معلمان و کارمندان وکارگران واقعا ظلم است آنهم با این تورم م کرایه خانه برای مستاجران ، و افزایش ۴۰درصد حقوق مرهمی خواهد بود بر دردهای کارمندان ضعیف ، انشالله

حمید 22 1 پاسخ 1398/8/1 -18:39

به نظرم روحانی و عوامل دولتش با این کارها قصد ناراحتی و نارضایتی کارگر و کارمند رو دارند و با این کارها به اقتصاد و نظام لطمه میزنن لطفا نمایندگان مردم فکری بکنن به خدا زندگی با این حقوقا نمیگذره

کاربر ناشناس 1398/8/1 -19:15

سلام حقوق باید باافزایش تورم متناسب باشد وقتی تورم ۴۲ درصدباشد حقوق باید به همین نسبت افزایش یابدولی متاسفانه دولت کارمندان رازیر خط فقر نگه داشته که این خیانتی است به جامعه کارمندان وفرهنگیان وکارگران

کاربر ناشناس 1398/8/1 -19:15

سلام حقوق باید باافزایش تورم متناسب باشد وقتی تورم ۴۲ درصدباشد حقوق باید به همین نسبت افزایش یابدولی متاسفانه دولت کارمندان رازیر خط فقر نگه داشته که این خیانتی است به جامعه کارمندان وفرهنگیان وکارگران

حسن 21 1 پاسخ 1398/8/1 -18:37

تازمانی که این نوبخت گل پسر در راس کار باشه بهتراز این نمیشه خدابه راه راست هدایتشون کنه

ابراهیم قاسمی 14 0 پاسخ 1398/8/1 -18:35

درک این فرمول برای مسوُلین مشکله!!!!!

حسین افراشته 18 0 پاسخ 1398/8/1 -18:34

من یه بازنشسته هستم با حداقل حقوق ماهی 900 تومن اجاره خانه میدهم خودتون حسااب کنید از یه میلیونه 800 تومن حقوق چقدر میماند چه فایده گوشه شنوابی وجود ندارد بارها بارها فریاد زده ایم زیادم هم حرف برنیم بعنوان اخلاگر اغتشاش گر برچسب زده میشم تو این دنیا کاری از دستممون برنمیاد انون دنیا یقه تک تکشونه سره پله صراط خاهم گرفت

براتی 15 0 پاسخ 1398/8/1 -18:33

والا پدرمونو دراوردن با این حقوق اضافه کردنشون با این وضعیت اقتصادی کشور پانزده درصد چ دردی درمان میکنه هرچند پارسالم اسمش این بودکه بیست درصد اضافه بشه یا اینک پانصدهزار ازاون پانصد هزاری ک وعده دادن کلا دویست وهفتاد ب حقوق ما اضافه شد تورو خدا یکم ب داد مردم برسین کمرمون زیر بارخرج مخارج زندگی شکسته

گمنام 1398/8/2 -01:46

بله قرار بود پارسال ۴۰۰ تومن به اضافه ی ۱۸ درصد پرداخت کنند شد ۴ درصد. تو روز روشن مصوبه مجلس رو دور زدن و اجرا نکردن. اولش نماینده ها اعتراض کردن اما دیدن کسی گوشش بدهکار نیست. لذا اونا هم خفه شدن.

عباس 21 0 پاسخ 1398/8/1 -18:30

خیانت وظلم به بازنشسته وکارمندتمامی ندارد

رحمان احمدی 12 2 پاسخ 1398/8/1 -18:30

سلام سیر چه میداند گرسنه چیست نوبخت انتقام شکست هاشمی در برابر احمدی نژاد را از مردم دارد میگیرد

کاربر ناشناس 1398/8/1 -19:31

آقای احمدی بزرگترین خیانتی که به مملکت شد توسط مراد شما با اجرای برنامه یارانه‌ها بود آقای نوبخت هم یکی مثل مرادشمااست خوشحال میشم وقتی میبینم هاشمی کاریکرد که منافع شما قطع شود و شما فراموش نکنید اجرکم عندالله

مهدی پورطهماسب 12 1 پاسخ 1398/8/1 -18:29

اینها همین را میخواهند که قدرت خرید مردم کم باشد افزایش حقوق به گفته خبر فوری پایین تر از چهل درصد ظلم است

داود 12 1 پاسخ 1398/8/1 -18:29

با سلام بخدا قدرت خرید برای بازنشتگان صفر ی فکری به حال ما بکنید

محمدی 4 0 پاسخ 1398/8/1 -18:28

بابا الکی جو ندید حقوق همون باز زیربیست درصده الکی خودتون یاور کارگرا نکنید

بهروز 6 9 پاسخ 1398/8/1 -18:28

اینگار از اوضاع تحریم و مشکلات اقتصادی دور موندین؟ دعا کنین همون حقوق رو بتونن پرداخت کنند اضافه‌ش پیشکش...در ضمن این مدل سوالات بیشتر نمک به زخم پاشیدن هست نه تبادل نظرات..!

احمد روشنی 1398/8/1 -18:32

معلومه که شکمت سیره. نه کارمندی و نه کارگر. نمیفهمی توی تورم بالا حقوق ثابت گرفتن یعنی چی