سربازان چطور می‌توانند گواهینامه بین‌المللی مهارت بگیرند؟

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی بر ضرورت مهارت آموزی سربازان در طول خدمت سربازی تاکید کرد.

سربازان چطور می‌توانند گواهینامه بین‌المللی مهارت بگیرند؟

سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در مراسم بدرقه مشمولان اعزامی آبان ماه سال جاری، گفت: امیدوارم خدمت مقدس سربازی برای جوانان موجب خیر و برکت باشد. موضوع امنیت یک مسئله‌ اساسی برای تمامی کشورها محسوب می‌شود و امنیت در جامعه و منزل نیز از اهمیت والایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه آرامش و امنیت بستر و زمینه هر کار اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است، اظهارکرد: در همین راستا نیز حضور افرادی که برقرارکننده‌ امنیت هستند حائز اهمیت است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه رکن اصلی امنیت کشور سربازان هستند، گفت: جایگاه امنیت برای همه‌ ما در کشور شناخته شده است؛ بحمداله جمهوری اسلامی ایران نه تنها در منطقه بلکه در جهان نیز امن ترین کشور است و این امنیت را مدیون زحمات سربازان عزیز در نیروهای مسلح هستیم.

مهری با بیان اینکه برابر قانون خدمت وظیفه عمومی، هر فرد ذکور ایرانی با ورود به سن ۱۸ سالگی تمام می بایست وضعیت خدمت سربازی خود را مشخص کند، کند: برخی از سربازان با بهره مندی از معافیت تحصیلی، توانسته‌اند تحصیلات دانشگاهی کسب کنند و امیدوارم با بهره‌گیری از اندوخته‌های علمی خود بتوانند برای استقلال، آزادی و عظمت ایران اسلامی موثر باشند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم خدمت سربازی، حضور سربازان در مسئله‌ نظامی، امنیتی و انتظامی است، افزود: فراگیری و تمرین زندگی دسته جمعی و ارتقاء اعتماد به نفس جوانان از دستاوردهای مهم این دوران است که در آینده نیز از این مسئله سود می برند.

مهری گفت: تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که میزان بهره‌وری جوانانی که سابقه خدمت سربازی دارند در سطح جامعه بیشتر از سایر جوانان است، همچنین نظم پذیری، انضباط و اتکا به نفس آنان نیز بیشتر از سایر جوانان است.

براساس اعلام سایت پلیس، وی با اشاره به تدابیر فرمانده‌ معظم کل قوا درخصوص موضوع مهارت آموزی سربازان گفت: در راستای تشکیل قرارگاه مهارت آموزی، سربازانی که در دوره‌های مهارت آموزی شرکت کنند، پس از قبولی در آزمون‌های مربوطه،گواهینامه ای از سوی سازمان فنی و حرفه ای برای آنان صادر می شود که اعتبار بین المللی دارد، همچنین برای این دسته از عزیزان بعد از اتمام خدمت سربازی، تسهیلات بانکی نیز درنظر گرفته شده است.

مهری با بیان اینکه ارتباط سازمان وظیفه عمومی ناجا با شما عزیزان در طول خدمت سربازی همواره ادامه دارد، تصریح کرد: ثبت دوره های مهارت آموزی سربازان در سامانه وظیفه عمومی و صدور کارت پایان خدمت از جمله اقداماتی است که از سوی سازمان وظیفه عمومی انجام می شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها