پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی ساخت مسکن محرومان

مهدیان گفت: ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی روستایی برای محرومان با پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیون بلاعوض آغاز شده است.

پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی ساخت مسکن محرومان

عزیزالله مهدیان معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن، از آغاز ساخت ۲۲ هزار واحد مسکن روستایی برای محرومان در شهر‌های مختلف خبر داد و گفت: از سال‌های گذشته ساخت این پروژه آغاز شده و هم اکنون در بسیاری از استان‌ها در مراحل پایانی قرار دارد.

او با بیان اینکه در خراسان جنوبی و جنوب استان کرمان، استان سیستان و بلوچستان، لرستان و چهارمحال و بختیاری ساخت این واحد‌ها آغاز شده است، اظهار کرد: ۶ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان، ۵ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی، ۵ هزار واحد مسکونی در کرمان، ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی در چهارمحال و بختیاری و ۲ هزار واحد مسکونی در استان لرستان در حال ساخت است.

مهدیان توضیح داد: افراد نیازمند در روستا‌ها و مناطق محروم از طریق دستگاه‌های مسئول شناسایی شده و در اجرای این طرح ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی دولت تخصیص داده شده و ۴۰ میلیون تومان هم تسهیلات با نرخ سود ۵ درصد به متقاضیان در این پروژه اختصاص داده شده است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن ادامه داد: در این پروژه حدود ۱۶ تا ۱۷ هزار واحد مسکونی کلنگ زنی شده و در برخی از مناطق هم پروژه‌ها در مرحله بازسازی و اتمام قرار دارند.

او با بیان اینکه روند نوسازی و بازسازی پروژه‌ها در مناطق روستایی طی سال‌های گذشته کند شده است، اظهار کرد: متأسفانه افزایش قیمت مصالح ساختمانی در روند نوسازی و بازسازی پروژه‌ها بسیار موثر بوده، اما با پیگیری‌هایی که انجام دادیم توانستیم میزان تسهیلات را در بسیاری از مناطق روستایی افزایش دهیم.

مهدیان یادآور شد: خوشبختانه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات همکاری‌های بسیار خوبی دارند که امیدواریم این همکاری و پرداخت تسهیلات تا پایان روند نوسازی و بازسازی ادامه داشته باشد.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن اظهار کرد: بنیاد مسکن همزمان با آغاز نوسازی واحد‌های مسکونی روند بازسازی واحد‌های مسکونی در مناطق سیل زده را هم ادامه دهد که خوشبتانه تا به امروز پیشرفت‌های فیزیکی بسیار موثر و چشمگیری داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها