واکنش پلیس به تبلیغ اشتباه بعضی از فروشندگان موتورسیکلت‌های برقی؛

رانندگی با موتورسیکلت‌های برقی هم نیاز به گواهینامه دارد

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا گفت: رانندگی با موتور سیکلت با حجم کمتر از ۵۰ سی سی یا موتورسیکلت های برقی بدون گواهینامه خلاف مقررات است.

رانندگی با موتورسیکلت‌های برقی هم نیاز به گواهینامه دارد

سرهنگ «محمدعلی زارع» معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا به تبلیغ اشتباه بعضی از فروشندگان در خصوص موتورسیکلت های برقی با حجم کمتر از ۵۰ سی سی اشاره و بیان کرد: عده ای از فروشندگان هنگام فروش به خریداران اعلام می کنند این گونه وسایل نقلیه نیازی به پلاک و گواهینامه ندارند که این اظهارات برخلاف قوانین و مقررات است؛ براساس قانون هر نوع وسیله نقلیه ای که در راه های عمومی تردد می کند به پلاک و گواهینامه نیاز دارند.

این مقام انتظامی ادامه داد: بعضی از موتورسیکلت ها در بنادر و باراندازها برای رفت و آمدهای کوتاه مورد استفاده قرار می گیرند که به موتورهای «پاکشتی» معروف هستند که در حال حاضر نیز تعدادی از شهروندان نسبت به خرید موتورسیکلت های مذکور و تردد در معابر اقدام می کنند که این امر بر خلاف قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

وی تصریح کرد: براساس ماده ۲ آیین نامه راهنمایی و رانندگی و همچنین ماده ۱ آیین نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی، داشتن پلاک و گواهینامه برای کلیه وسایل نقلیه که در راه ها تردد می کنند، الزامی است و استثنایی ندارد.

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا گفت: طبق قوانین و مقررات یادشده مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور از تردد وسایل نقلیه ای که فاقد پلاک و گواهینامه باشند، جلوگیری می کنند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها