احتمال زوال عقل در فوتبالیست‌های حرفه‌ای بیشتر است

محققان می گویند فوتبالیست های حرفه ای ۳.۵ برابر بیشتر با احتمال ابتلا به بیماری های نظیر زوال عقل و پارکینسون روبرو هستند.

احتمال زوال عقل در فوتبالیست‌های حرفه‌ای بیشتر است

محققان دانشگاه گلاسکو اسکاتلند در مطالعه خود به بررسی دلایل مرگ ۷۶۷۶ فوتبالیست حرفه ای اسکاتلندی پرداختند که بین سال های ۱۹۰۰ تا ۱۹۷۶ بدنیا آمده بودند. آنها داده های مربوط به این افراد را با بیش از ۲۳ هزار نفر از جمعیت عادی جامعه مقایسه کردند.

مطالعه نشان داد فوتبالیست های سابق حدود ۳.۵ برابر بیشتر با ریسک ابتلا به بیماری های فساد عصبی نظیر زوال عقل و پارکینسون مواجه بودند.

بررسی ها نشان داد ریسک بیماری آلزایمر ۵ برابر، بیماری نورون حرکتی ۴ برابر، و بیماری پارکینسون ۲ برابر در فوتبالیست های سابق بیشتر است.

همچنین مطالعه نشان داد اگرچه ریسک مرگ ناشی از بیماری های فساد عصبی در فوتبالیست های حرفه ای بیشتر است اما احتمال مرگ به دلیل بیماری های شایع نظیر بیماری قلبی و برخی سرطان ها، از جمله سرطان ریه، نیز در آنها کمتر است.

محققان در مطالعات کالبدشکافی فوتبالیستها یک نوع پاتولوژی خاص زوال عقل مرتبط با ضربه مغزی موسوم به CTE (انسفالوپاتی آسیب مغزی مزمن) را شناسایی کردند که در نسبت بالایی از ورزشکاران حرفه ای وجود دارد.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها