امیرعبداللهیان در دیدار با سفیر روسیه در تهران:

متهم اصلی در حوزه سفارش عملیات تروریستی در ایران عربستان است

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: آمریکا و سعودی قادر نخواهند بود اهداف نادرست خود را در حمایت از تروریست‌ها در ایران دنبال کنند.

متهم اصلی در حوزه سفارش عملیات تروریستی در ایران عربستان است

لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به ارتباطات نزدیک دو کشور گفت: امروز ایران و روسیه به عنوان دو کشور قدرتمند نقش مهمی در تحکیم و تقویت امنیت و آرامش در منطقه و جهان برعهده دارند و تاکنون به خوبی از عهده آن برآمده‌اند.

وی همچنین افزود: رایزنی و مشورت در تمامی سطوح سیاسی و پارلمانی دو کشور جریان دارد و موجب همراهی بیشتر در مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی شده است.

امیرعبداللهیان با قدردانی از ارسال پیام محکومیت حادثه تروریستی تهران از سوی مقامات عالی و رؤسای مجالس روسیه گفت: آمریکا و سعودی قادر نخواهند بود اهداف نادرست خود را در حمایت از تروریست‌ها در ایران دنبال نمایند. سعودی در حوزه سفارش عملیات تروریستی در ایران متهم اصلی است.

وی با اشاره بر ضرورت حل و فصل سیاسی بحران‌های منطقه‌ای افزود: ما تحولات بحرین را با دقت دنبال می‌کنیم و حفظ حرمت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم و توقف اعمال فشار و محدودیت علیه این روحانی عالیقدر مسلمانان مورد توجه و تاکید جدی است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در بخش دیگری از سخنانش گفت: اوضاع انسانی در یمن فاجعه بار است. تداوم حملات نظامی سعودی، محاصره انسانی و بحران بیماری "وبا" نیازمند توجه جدی جامعه جهانی است.

امیرعبداللهیان در ادامه افزود: عربستان قادر نخواهد بود با تداوم حملات نظامی به بحران یمن پایان دهد. یمن و بحرین صرفاً راه‌حل سیاسی و مذاکراتی واقعبینانه دارد.

لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران نیز در همین دیدار با ابراز تاسف از وقوع حادثه تروریستی اخیر در تهران گفت: این حادثه نشانگر ناتوانی و زبونی تروریست‌ها و حامیان آنهاست. روسیه ضمن اعلام همدردی با خانواده شهدای این حادثه ناگوار، اعلام می‌کند که با جمهوری اسلامی ایران در سنگر واحدی در مبارزه با تروریسم قرار دارد.

وی همچنین در ادامه افزود: عزم دوکشور برای مبارزه با تروریسم جدی و تغییرناپذیر است.

سفیر روسیه در تهران در ادامه گفت: روسیه به دقت اوضاع منطقه را زیر نظر دارد و در جهت بازگرداندن امنیت و آرامش در کنار متحدانش تلاش می‌کند.

وی در این دیدار نسبت به روند رو به گسترش ارتباطات سیاسی و پارلمانی فیمابین و رایزنی درخصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی ابراز خرسندی کرد.

گفتنی است در این دیدار طرفین دیدگاه‌های خود در قبال طرح تشدید تحریم‌های ج.ا.ایران و جمهوری فدراتیو روسیه بیان نمودند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها