مراقب فیشر‌ها با ترفند فعال‌سازی کارت سوخت باشید

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: باتوجه به اعلام فعال شدن مجدد استفاده از کارت سوخت وسایل نقلیه در آینده‌ای نزدیک، به مالکین خودرو‌هایی که فاقد کارت سوخت بودند هشدار داد.

مراقب فیشر‌ها با ترفند فعال‌سازی کارت سوخت باشید

سرهنگ "مهدی قاسمی" رئیس پلیس فتا بوشهر گفت: متأسفانه شاهد این هستیم که مجرمین سایبری از این فضا سوءاستفاده کرده و با ارسال پیامک به تلفن همراه برخی از مردم، لینکی را ارسال و اعلام می‌نمایند جهت ثبت نام کارت سوخت با کمترین هزینه، لینک را باز و اطلاعات حساب خود را ثبت نمایند.

قاسمی افزود: به‌محض اینکه متقاضی ثبت نام کارت سوخت، اطلاعات خود را در لینک بازشده ثبت می‌نماید، موجودی حساب وی به‌سرقت می‌رود.

وی ادامه داد: حتی در مواردی مشاهده شده که اینگونه لینک‌ها که بعضاً در شبکه‌های اجتماعی مجازی نیز تبلیغ می‌شود، یک نوع بدافزارهست که با باز کردن آن‌ها، فایل مخرب بر روی دستگاه دیجیتال همراه نصب و به تمامی اطلاعات و محتوای شخصی کاربر دسترسی پیدا کرده و در ادامه اقدامات مجرمانه شخص مجرم اجرایی می‌شود.

این مقام سایبری برای پیشگیری از اینگونه موارد و اتفاقات مشابه به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: برای اطلاع از آدرس صحیح اینترنتی سایت‌های مجاز و معتبر، به خبرگزاری‌های معتبر خصوصاً اطلاع رسانی صدا و سیما توجه کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان داشت: جهت ثبت نام کارت سوخت، شخصاً آدرس سایت‌های معتبر را در قسمت آدرس بار "Address bar" مرورگر اینترنتی تایپ نموده و از رفتن و باز کردن لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف یا در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ شده خودداری نمایند.

وی گفت: جهت انجام عملیات اینترنتی بانکی و اقتصادی، از رمز دوم یکبار مصرف یا پویا استفاده شود تا در صورت کپی اطلاعات توسط مجرمین سایبری، امکان برداشت وسرقت موجودی حساب‌ها از بین برود.

قاسمی افزود: از صفحه کلید مجازی سایت و درگاه بانکی برای درج اعدادی شامل شماره کارت، رمز دوم، cvv۲ به جای صفحه کلید دستگاه دیجیتال در اختیار استفاده شود تا در صورت جعلی بودن آن صفحه، امکان کپی اطلاعات شخصی برای کلاهبردار میسر نگردد.

منبع: برنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها