شهرداری تهران ۷۳ هزار تن زباله از مسیر اربعین جمع‌آوری کرد

سخنگوی ستاد اربعین شهرداری تهران از پایان خدمات رسانی نیروهای این نهاد به مناسبت مراسم پیاده‌روی اربعین در مرز و کشور عراق خبر داد و گفت: بیش از ۲ هزار نیرو طی ۱۵ روز گذشته ۷۳ هزار تُن زباله را جمع‌آوری کردند.

شهرداری تهران ۷۳ هزار تن زباله از مسیر اربعین جمع‌آوری کرد

کامران زنگیشه سخنگوی ستاد اربعین شهرداری تهران توضیح داد: این حجم از زباله در شهرهای نجف، کربلا و کوفه و مرزهای خسروی، مهران، چذابه و شلمچه جمع آوری شد.

وی با اشاره به اهم اقدامات نیروهای خدمات شهری در شهر کربلا گفت: با همکاری شهرداری های تهران، رشت، اصفهان و همدان در مجموع یکهزار و ۴۴ نیروی انسانی و ۹ اکیپ آتش نشانی در شهر کربلا از تاریخ ۱۵ مهر مستقر شدند و با همکاری نیروها در نهایت حدود ۶۰ هزار تن زباله جمع آوری و به محل های دپو منتقل شد.

به گفته زنگیشه، در مجموع ۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات خدماتی و ۵۸۰ دستگاه مخزن زباله به کربلا ارسال و ۸۶ چشمه سرویس بهداشتی نیز در این شهر ایجاد شد.

وی ادامه داد: در شهر نجف نیز با همکاری شهرداری های تهران، مشهد و کرج یکهزار و ۵۵ نیروی انسانی و ۵ اکیپ آتش نشانی به زائران حسینی خدمت رسانی کردند و در بازه زمانی فعالیت نیروها (۱۵ تا ۲۹ مهرماه) نزدیک به ۶ هزار تن زباله در این شهر جمع آوری شد.

زنگیشه افزود: ۳۸ دستگاه انواع ماشین آلات خدماتی و ۴۲۰ عدد انواع مخزن زباله به شهر نجف ارسال و ۱۲۰ چشمه سرویس بهداشتی نیز در این شهر ایجاد شد.

سخنگوی ستاد اربعین شهرداری تهران همچنین به اقدامات این نهاد در شهر کوفه نیز پرداخت و توضیح داد: ۱۰۰ پاکبان و یک اکیپ آتش نشانی در این شهر مستقر و در کل نزدیک به ۲۰۰ تن زباله در شهر کوفه جمع آوری شد.
وی در خصوص خدمات ارائه شده در مسیر نجف تا کربلا نیز گفت: شهرداری های تهران و قم با اعزام ۱۰۰ نیروی انسانی و ۲ اکیپ کامل آتش نشانی به همراه یکهزار و ۵۰۰ نیروی داوطلب مردمی در مسیر نجف تا کربلا حضور داشتند و نزدیک به ۵ هزار تن زباله را جمع آوری کرد.
زنگیشه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مرز مهران گفت: شهرداری های منطقه ۵ تهران، اراک و اردبیل با مجموع ۸۰۰ نفر نیروی انسانی، ۴۶ دستگاه انواع ماشین آلات خدماتی، ۲۰۰ عدد انواع مخزن زباله و ۵ اکیپ آتش نشانی در مرز مهران حضور داشتند.

به گفته وی، با حضور این نیروها از ۱۵ تا پایان مهرماه نزدیک به یکهزار و ۱۵۰ تن زباله در مرز مهران جمع آوری شد.

وی تصریح کرد: همچنین با حضور شهرداری های منطقه ۱۳ شهرداری تهران، کرمانشاه و ارومیه و اعزام در مجموع ۳۱۳ نیروی انسانی، ۴۳ دستگاه انواع ماشین آلات خدماتی، ۱۰۰ عدد انواع مخزن زباله و ۸ اکیپ آتش نشانی، نزدیک به ۳۵۰ تن زباله در مرز خسروی جمع آوری شد.

زنگیشه ادامه داد: شهرداری های منطقه ۶ شهرداری تهران و شیراز نیز مسئولیت رسیدگی و نظافت مرز شلمچه را برعهده داشتند که با حضور ۶۵۰ نیروی انسانی، ۶۵ دستگاه انواع ماشین آلات خدماتی، ۲۵۰ عدد انواع مخزن زباله و ۸ اکیپ آتش نشانی، نزدیک به ۶۵۰ تن زباله جمع آوری شد.

سخنگوی ستاد اربعین شهرداری تهران به حضور شهرداری های منطقه ۴ شهرداری تهران و اهواز در مرز چذابه اشاره کرد و گفت: با حضور ۲۴۰ نیروی انسانی، ۳۳ دستگاه انواع ماشین آلات خدماتی، ۵۸۰ عدد انواع مخزن زباله و ۵ اکیپ آتش نشانی، در مجموع قریب به ۳۵۰ تن زباله تا پایان مراسم در مرز چذابه جمع آوری شد.

زنگیشه عنوان کرد: در مجموع ۲ هزار نیروی انسانی، ۱۸۷ دستگاه انواع خودروی خدماتی، ۵۹۰ عدد انواع مخزن زباله و ۲۶ اکیپ آتش نشانی در مرزها مستقر شدند و ضمن ایجاد یکهزار و ۵۳۰ چشمه سرویس بهداشتی در طول حضور نیروهای خدمات شهری در مرزها ۲ هزار و ۵۰۰ تن زباله جمع آوری شد.

سخنگوی ستاد اربعین شهرداری تهران با اشاره به کلیت خدمات ارائه شده در کشور عراق نیز گفت: با حضور در مجموع ۲ هزار و ۳۱۰ نیروی خدمات شهری، ۹۷ دستگاه انواع خودروی خدماتی، ۲۱۸ چشمه سرویس بهداشتی، هزار و ۷۰ عدد انواع مخزن زباله و ۱۶ اکیپ آتش نشانی، نزدیک به ۷۱ هزار تن در کشور عراق زباله جمع آوری شد.

وی در پایان به برپایی ۵۰ باب چادر در شهر نجف برای اسکان زائران پرداخت و تصریح کرد: در مجموع ۱۶ روز ۵۲ نفر در ایام برپایی چادرها اسکان داده شدند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها