«رستاخیز» از یوتیوب حذف شد

احمدرضا درویش کارگردان فیلم رستاخیز که به مجامع بین‌المللی برای پخش غیرمجاز فیلمش شکایت کرده بود موفق شد این فیلم را از روی شبکه یوتیوب حذف کند.

«رستاخیز» از یوتیوب حذف شد

بعد از پیگیرهای سازندگان فیلم مشخص شد که این فیلم از طریق یکی از کشورهای همسایه و بدون اجازه منتشر شده و در یوتیوب قرار گرفته است.

با شکایت سازندگان فیلم رستاخیز در مجامع بین‌المللی، یوتیوب نسخه این فیلم را حذف کرد و همچنین برنامه‌ریزی صورت گرفته تا به محض آنکه دوباره این فیلم در این سایت بارگذاری شود، به‌صورت خودکار حذف شود.

هرچند این فیلم در برخی کانال‌های تلگرامی همچنان وجود دارد سازندگان فیلم اعلام کردند تماشا، کپی‌برداری و انتشار فیلم «رستاخیز» حرام و غیرقانونی است.

رستاخیز (به انگلیسی: Hussein Who Said No، به معنای: «حسین، آنکه گفت نه»)و به عربی "القربان" که با نام روز رستاخیز هم شناخته می‌شود، فیلمی تاریخی مذهبی بین المللی به کارگردانی و نویسندگی احمدرضا درویش محصول سال ۱۳۹۱ است. رستاخیز در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در ۱۱ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین بود و در نهایت در ۸ بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برنده سیمرغ بلورین شد.

این فیلم در ۲ دی ۱۳۹۲ در سینما فرهنگ با حضور برخی اعضای دولت اکران خصوصی شد و در ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ در کاخ جشنوارهٔ فجر هم‌زمان با برگزاری سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

فیلم رستاخیز در روز ۲۴ تیر ۱۳۹۴ با مجوز قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اکران عمومی درآمد اما ساعاتی پس از آن در پی مخالفت علما و مراجع با محتوای آن و به تصویر کشیدن چهره برخی از پرده سینماها به پایین کشیده شد.

منبع: برنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها