ماجرای ۵۰۰ حساب بانکی شبنم نعمت‌زاده چیست؟

در چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده نعمت زاده او خبر از ۵۰۰ حساب بانکی خود داد.

ماجرای ۵۰۰ حساب بانکی شبنم نعمت‌زاده چیست؟

صبح امروز چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده شبنم نعمت‌زاده و شرکت دارویی رسا به ریاست قاضی مسعودی مقام در شعبه سوم دادگاه ویژه جرائم و مفاسد اقتصادی برگزار شد.

شبنم نعمت زاده متهم ردیف اول در این جلسه طی آخرین دفاعیات به دفاع از خود پرداخت و به بیان موضوعات مهمی که حول محور داروسازی کشور در زمان مدیریت او در یکی از شرکت‌های دارویی رخ داده بود پرداخت.

شبنم نعمت‌زاده فرزند محمدرضا به اتهام اخلال در توزیع مایحتاج عمومی دارو به مبلغ ۱ هزار و ۸۵۰ میلیارد و ۱۴۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۹۹ ریال و با علم موثر بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران در بازداشت به سر می‌برد.

نعمت‌زاده که رئیس هیئت مدیره شرکت دارویی رسا را بر عهده داشت به قصد اخلال در نظام دارویی اتهامات متعددی را مرتکب شده است و امروز در دادگاه در پاسخ به سوال قاضی که از او درباره میزان دارایی‌هایش سوال پرسید از ۵۰۰ حساب بانکی خود صحبت کرد.

البته نکته قابل توجه این است که متهم ردیف اول اذعان داشته که برای افتتاح هیچ حسابی به شهرستان‌ها نرفته است.

تعداد حساب‌های بانکی متهم فساد بانکی سه رقمی شد

داشتن ۵۰۰ حساب بانکی توسط یک شخص موضوعی عجیب به حساب می‌آید؛ از سویی تعداد بالای حساب‌های بانکی و از سویی دیگر میزان پول در گردش حساب‌های بانکی موضوعی است که هر مخاطبی را به خود جذب می‌کند.

بر اساس قانون هر شخص حقیقی تنها می‌تواند سه نوع حساب سپرده کوتاه مدت، سپرده بلند مدت و قرض الحسنه در هر یک از بانک‌های کشور داشته باشد و بر اساس کیفرخواست تعداد حساب‌های شخصی شبنم نعمت زاده ۲۲ فقره حساب به میزان ۱۲۲ میلیارد تومان است.

اما قانونگذار در بخشی دیگر از صحبت‌های خود درباره چگونگی افتتاح حساب اشخاص حقوقی، از تعداد یا محدودیتی خاص صحبت نکرده است.

بر اساس قانون بانکی کشور، اشخاص حقوقی می‌توانند هر تعداد حساب بانکی که می‌خواهند در بانک‌های کشور تاسیس کنند یعنی شاید برای یک شخص حقوقی صد‌ها حساب بانکی توسط نماینده شرکت یا موسسه افتتاح شده باشد.

صاحب ۵۰۰ حساب بانکی که فقط از دو حساب استفاده کرده

اما موضوعی دیگری که جای سوال دارد چرایی افتتاح این تعداد حساب است؛ که متهم نعمت زاده از فعالیت خود با تنها دو حساب سخن گفت و بیان کرد که از حساب‌های مختلفی استفاده نمی‌کرده است.

شاید در نگاه اول ۵۰۰ حساب برای یک شخص موضوعی غیر قابل فهم و تعجب آور باشد، اما ماجرای تعداد زیاد حساب‌های بانکی توسط نماینده یک شرکت حقوقی به تأیید بانک مرکزی رسیده است البته بانک مرکزی به تازگی بخشنامه‌ای را ابلاغ کرده است که بر اساس آن تعداد حساب‌های بانکی قرار است محدودتر شوند تا مشکلاتی از این دست که تعداد زیادی از افراد دارای حساب بانکی باشند از بین برود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • احمد
    0

    چقد خانمه ماشالا چش نخوره ببینید موهاشم پوشانده

  • ملت
    0

    یه زمان پدر مردم خودش میرفت بچه اش میرفت یا پسرو دختر میرفتن پدره میگفت خدا داده وباید برای خدا قدم برداشت نمیدونم اونا که با این نیت رفتن یا انقلاب کردن اگر زنده ان شایدهدفشون همین بوده که کاخها بسازن مجبور شدن هرکار بکنن یا اگر هم شهید شدن اون عده چطور اینا وجدان و شرف و انسانیت بخرج نمیدن که کاخها پولها سرمایه های ملت رو مث زالو میخورن عده ایی بدبخت و بدبخت میشن جواب چی میخوان بدن خواهشا اسم زندان رو برای اینا نباید اورد مگر اونا رفتن جون دادن گفتن ما دیگه از زندگی بی بهره میشیم اعدام تنها راه ادب کردن و ریشه کن کردن فساده چیزی که حتی خداهم بهش راضی میشه خیانت کردن به حق و حقوق و خیانت به ملت و شهدا اشد مجازات باید داشته باشه وگرنه باقیش تشریفاته که ماست مالی بهش میگن

  • علی
    0

    تو کشور اسلامی ما قانون فقط برای یه مردم عادی اجراء میشه و مسئولین و آقازاده هاشون در مقابل قانون مصئونیت دارن و هر کاری که دلشون میخواد میتونند انجام بدن و هیچ چیز هم جلودارشون نیست، این دادگاهها هم فرمایشی هستش و فقط قصدشون دلخوش کردن مردمه، زندانشون هم از هتل پنج ستاره بهتره و با کلیه امکانات و خادم و خدمتگذار هستش، هیچ وقت مشکل اختلاص و غارت بیت المال در کشور ما حل شدنی نیست چون مسئولین و آقازاده هاشون اختلاص و غارت بیت المال را حقشون میدونند و حتی بارها هم اعلام کردن که ما فقط حقمون را از سفره انقلاب برداشتیم و اگر هم بعضی وقتها جلوی همو می گیرن بخاطر مقدار اینه که احساس میکنند طرفشون بیشتر از حقش داره از سر سفره انقلاب برمیداره، این آقایون مسئول و آقازاده هاشون در هرصورت حقشون و از سر سفره انقلاب برمیدارن و هیچ کس هم جلودارشون نیست و ما هم صدامون به جایی نمیرسه ولی یه چیزی برام جای سواله که چطور بالای هشتاد میلیون نفر و با خودشون همراهی کردن و با اینکه می بینند شعار مرگ بر آمریکا و انگلیس و... مال مردمه و در عوض زندگی اشرافی و سرمایه گذاری و تحصیلات در اون کشورها مال خودشون، صبر در مقابل مشکلات اقتصادی و... مال مردمه و در عوض زندگی اشرافی مال خودشون، قانون مال مردمه و در عوض اختلاص، دزدی، وامهای میلیاردی و... مال خودشون، اقتصاد مقاومتی مال مردمه و در عوض زندگی اشرافی و بریز و بپاش با پول ملت مال خودشون و ...، بهشت این دنیا مال اونهاست و وعده بهشت ندیده برای مردم، و...، واقعا دمشون گرم، هیچ کس نمیتونه یه بچه را با این وعده ها دلخوش بکنه ولی هشتاد میلیون ایرانی چنان قبولشون دارن و مثل کوه پشت سرشون ایستادن که همه دنیا انگشت به دهن موندن...

  • تنها
    0

    مملکت بی صاحب میشه این

  • سید علی
    0

    مملکت قشنگی داریم.. اسلامی ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها