کریم انصاری فرد؛ این جواهر فروشی نیست

طی روزهای اخیر شایعه بازگشت کریم انصاری‌فرد به پرسپولیس منتشر شد و مورد توجه بخش اعظمی از هواداران فوتبال در ایران قرار گرفت .

کریم انصاری فرد؛ این جواهر فروشی نیست

پرسپولیس که با افت علی علیپور و عملکرد ضعیف براندائو، در خط حمله با کمبود نیرو مواجه است، در نقل و انتقالات زمستانی تلاش خواهد کرد تا مهاجمی جذب کند که تمام‌کننده باشد، با خصوصیات بازی در لیگ ایران آشنا باشد و البته در اوج آمادگی هم به‌سر ببرد.


زمزمه‌ها از حضور انصاری‌فرد در پرسپولیس خبر می‌دهند اما جالب است بدانیم که موانع بزرگی بر سر راه این انتقال جذاب وجود دارند. اولی قرارداد با السیلیه که تا پایان فصل 2020-2019 اعتبار دارد و مدیران این باشگاه قطری به همین سادگی‌ها رضایتنامه مهاجم 29 ساله تیم ملی را صادر نخواهند کرد. انصاری‌فرد در السیلیه آمار خوبی به جا گذاشته و 5 گل حساس برای این تیم به ثمر رسانده تا تیمش در جایگاه مناسبی در جدول قرار بگیرد.


موضوع دیگر قرارداد 800 هزار دلاری انصاری‌فرد با السیلیه است. او با این رقم که به پول ایران نزدیک به 10 میلیارد می‌شود، باید فصل را با السیلیه به پایان برساند. اگر او جدا شود، آیا پرسپولیسی‌ها قادرند حتی نیمی از این رقم را برای تنها چند ماه به کریم بپردازند. اگر شما جای کریم بودید چطور؟ آیا راضی می‌شدید از چند میلیارد تومان چشمپوشی کنید و به لیگ ایران برگردید؟


نکته دیگر وضعیت خانوادگی کریم انصاری‌فرد است. او حدود یکی دو سال قبل ازدواج کرد و همسرش هم اهل یونان است. با توجه به این موضوع، به نظر می‌رسد خانواده انصاری‌فرد - همسر او - علاقه بیشتری به حضور در قطر دارند تا اینکه به ایران بیایند. اینها را بگذارید در کنار مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس که انباشته شده و اجازه ولخرجی به مدیران جدید را در بازار نقل و انتقالات زمستانی نمی‌دهد.


با توجه به مشکلات موجود بعید است پرسپولیس برای جذب کریم انصاری‌فرد به موفقیت برسد. مهاجمی که البته اگر در لیست مازاد السیلیه قرار بگیرد که خیلی بعید است، شاید بخشی از مشکلاتش برای حضور در پرسپولیس حل شود. اتفاقی که برای وقوع آن باید تا زمستان صبر کنیم اما موضوعی که مشخص است اینکه پرسپولیس شانس کمی برای شکار کریم خواهد داشت.


همه اینها را بگذارید در کنار درخشش انصاری‌فرد در ترکیب السیلیه؛ آخرین‌اش هم یکی، دو روز قبل و بازی مقابل الوکره. کریم غوغایی به پا کرد، دو گل زد و یک پاس برای هم‌تیمی‌اش فرستاد تا نشان بدهد در اوج آمادگی قرار دارد. السیلیه که به دلیل هم‌امتیازی با الوکره به دنبال برتری در این مسابقه خانگی بود، در دقیقه ۲۷ با پاس در عمق مبارک بوصوفا به کریم انصاری‌فرد و دو سر توپ چشم‌نواز او، با شوت زمینی ملی‌پوش ایرانی خود به گل رسید ولی قبل از پایان نیمه اول عمر علی با گلزنی از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند.


در نیمه دوم باز هم السیلیه بود که نمایش هجومی‌تری ارائه داد و موفق شد در دقیقه ۵۵ روی حرکت سریع مشعل الشمری از جناح راست زمین و پاس در عرض او، با ضربه بغل پای تمام کننده انصاری‌فرد گل دوم را بزند و برای دومین بار مقابل الوکره پیش بیفتد. دقیقه ۶۸ شوت بلند خلیفه ابوبکر، دروازه‌بان السیلیه و دفع اشتباه مدافع الوکره روی سر کریم انصاری‌فرد موجب شد تا مشعل الشمری در موقعیت گلزنی قرار بگیرد و با ضربه چیپ تماشایی دروازه را باز کند تا در نهایت السیلیه در این دیدار خانگی به برتری ۳ بر یک برسد و با ۱۰ امتیاز موقتاً به رده ششم جدول لیگ ستارگان قطر صعود کند.


کریم انصاری‌فرد با گلزنی مقابل الوکره تعداد گل‌های این فصل خود را به عدد ۵ رساند و در رده دوم برترین گلزنان لیگ ستارگان قرار گرفت. او حالا تنها دو گل با بغداد بونجاح الجزایری از السد و علاء‌الدین از الغرافه فاصله دارد. برای کریم که در تیم ملی هم به ثبات رسیده و به مهاجم نوک ثابتی تبدیل شده، ادامه حضور در السیلیه و کسب عنوان آقای گلی واجب‌تر از هر اتفاق دیگری است. مهاجمی که البته از چند باشگاه مطرح یونانی نیز پیشنهادهایی دریافت کرده اما بعید است مدیران السیلیه و طرابلسی- سرمربی این تیم - جواهر ایرانی خود را به این سادگی‌ها از دست بدهند.

منبع: ایران ورزشی

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها