اینجا تهرانه، یعنی شهری که... / عجایب بالاشهر پایتخت؛ از گوشت گوساله‌ ماساژ گرفته تا خودکارهای میلیونی و عروسی‌هایی با آبشارهای شکلاتی

در سالهای اخیر به دلیل افزایش معضلات اقتصادی جامعه روز به روز اختلاف طبقاتی و اختلاف درآمدی در کشور افزایش پیدا کرده و این پدیده سبب رواج اشرافیت‌گرایی و مصرف‌گرایی در جامعه شده است.

اینجا تهرانه، یعنی شهری که... / عجایب بالاشهر پایتخت؛ از گوشت گوساله‌ ماساژ گرفته تا خودکارهای میلیونی و عروسی‌هایی با آبشارهای شکلاتی

به گزارش خبر فوری ، تضاد و فاصله طبقاتی به معنای تفاوت در میزان برخورداری افراد یک جامعه از منابع ثروت است که تقریبا در همه جوامع وجود دارد. در سالهای اخیر به دلیل افزایش معضلات اقتصادی جامعه روز به روز اختلاف طبقاتی و اختلاف درآمدی در کشور افزایش پیدا کرده و این پدیده سبب رواج اشرافیت‌گرایی و مصرف‌گرایی در جامعه شده است.

خبر عرضه گوشت لاکچری در شمال شهر تهران از جدیدترین نمونه‌های زندگی لاکچری در کلانشهر تهران است. گوشت ویل در واقع گوشت گوساله ای است که فقط شیر خورده و و از سوی صاحبانش ماساژ عضلانی گرفته است تا گوشتی نرم داشته باشد و با قیمت کیلویی یک میلیون تومان، آن هم در قصابی‌های بالاشهرعرضه شود.

این روزها آنقدر نمونه‌هایی از زندگی لاکچری را در تهران می‌بینیم که شاید خبر بالا زیاد برایمان تعجب‌آور نباشد. ازتفریحات لاکچری تا پوشش‌های متفاوت، مراسم و عروسی‌های آنچنانی، ماشین‌های گران قیمت و زندگی با حیوانات گران قیمت که جزیی از زندگی پولدارهای پایتخت شده است.

اگر به بازار لوازم التحریر و فروشگاه‌های خاص این محصولات سر بزنید، شاید از قیمت برخی از قلم‌ها، خودکارها، روان‌نویس‌ها و خودنویس‌های لاکچری در این بازار تعجب کنید؛ از قلم‌های مدرن تا روان‌نویس‌های ساخته شده از بدنه کلاشینکف شورشیان آفریقایی و حتی خودنویس‌هایی که قیمت هرکدام از آن‌ها حسابی هوش از سر مشتری معمولی می‌پراند.

اما جدای از قیمت میلیونی خودنویس و روان‌نویس‌ها و قلم‌ها، شاید عجیب‌تر از همه، دفترچه‌های کاغذی باشد. دفترچه‌هایی که هیچ چیز بیشتر از دفترچه یادداشت‌های معمولی ندارند جز یک مارک خاص که بر روی آن‌ها حک شده و همان مارک، قیمت‌شان را میلیون‌ی تومان بالا برده است.

جالب اینجا است که دفترچه‌های یادداشت برندهای خاص لوازم التحریر آلمانی و آمریکایی، در بازار لوازم التحریر ایران علی‌رغم قیمت‌های چند صد هزار تومانی تا چند میلیونی‌شان، مشتری‌های خاص خودشان را هم دارند؛ به عنوان مثال مشتریان این دفترها برای داشتن یکی از دفترچه‌های این برندها، می‌بایست رقمی بین 160 هزار تومان تا بیش از 5 میلیون و 970 هزار تومان را پرداخت کنند و اگر علاقمند باشند که در کنار این دفتر، یک خودکار هم داشته باشند، این رقم به بیش از 10 میلیون تومان می‌رسد.

خرید لباس با برندهای خارجی یکی دیگر از سرگرمی‌های پولدارهاست. لباس‌هایی که قیمت‌های آن شاید به ذهن خیلی از ما هم نرسد از مایوی شنای 2 میلیون تومانی تا روسری ابریشمی 4 میلیونی و کالج مردانه 17 میلیونی و یا دمپایی روفرشی 7 میلیونی.

ساعت لاکچری همیشه یکی از اجناس مورد علاقه پولدار‌ها است از ساعت با بند چرمی 108 میلیونی تا کمربند چرمی حدود 14 میلیونی.

عطر لاکچری نیز از دیگر مواردی است که برای آن رقابتی سخت در بین اهالی این طبقه اجتماعی را شاهد هستیم. عطرهایی که عیارشان را مواد اولیه آنها مشخص می‌کند. خیلی از عطرها هستند که اجزای تشکیل‌دهنده آنها در قوطی هیچ عطاری پیدا نمی‌شود، دارچین ایتالیایی، کهربا، گل رز بلغاری و دانه تونکا از این مواد اولیه هستند که ازسوی بعضی از شرکت‌ها در کنار اسانس‌های دیگر در تهیه عطر به کار می‌روند. شیشه‌های مختلف هم در بالارفتن قیمت عطرها نقش زیادی در بازارهای جهانی دارند، خیلی از عطرهای گران‌قیمت هستند که روی بدنه آنها قطعاتی از طلا و الماس کار شده است.

رقابت ماشینهای خارجی و دور دور کردن صاحبان آن از دیگر نمادهای یک زندگی لاکچری است. ماشینهایی که یک نفر با زندگی معمولی تنها خواب آن را می‌بیند.

باشگاه ورزشی یکی از مواردی است که برای یک سبک زندگی لوکس از نان شب هم واجب‌تر است. روی فرم ماندن و اهمیت به سلامتی و فیزیک بدن مسأله‌ای است که باعث می‌شود بعضی‌ها میلیونی در این راه خرج کنند. از ورودی استخر ۴۰۰ هزارتومان گرفته تا حق عضویت‌های کلان میلیونی .

مراسم عقد و عروسی لاچری از دیگر موارد فخرفروشی در زندگی های اعیانی است. مراسمی با آب و تاب های زیاد. تازگی هم خواندن خطبه‌های عقد آریایی که به نمادی برای به رخ کشیدن تمکن‌ مالی افراد تبدیل شده است از عروسی‌های مختلط تا آرایشگرهای مرد برای عروس خانم؛ محضر لوکس تا آبشار شکلات و منوهای غذای میلیونی.

همه این موارد ذکر شده حکایت از افزایش تضاد طبقاتی در کشوری دارد که باید در آن عدالت حرف اول را بزند، موضوعی که هنوز بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب دست اندرکاران کشوری کارنامه قابل دفاعی از عملکرد خود در این ارتباط ارائه نداد‌ه‌اند.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 62
  • حجت
    0

    این موارد ناشی از فساد اقتصادی گسترده در کشور و رانت و حق خوری است و متاسفانه اکثر انها افرا ی هستند که به نحوی با مراکز قدرت در ارتباط هستند وعزمی جهت حذف انها نیست وفقط عزم جهت حذف یارانه وافزایش بنزین است !!!!

    نظرات شما -
    • عاملی
      0

      تمام این ثروت ما ملت بیچاره است که عیان دارن استفاده میکنند همین روزها همه راپس بدن

    • کاربر ناشناس
      0

      ب تمید روزی ک مثل رژیم شاه مردم بریزن تمام این افراد را از دم بکش مالشان راحراح کنن

    • کاربر ناشناس
      0

      باید مثل ترکیه که همه راپاکساری کردند

  • حسین
    0

    سلام دروغ سر منشاء همه فسادهاست مسئولین اجرایی در این چهل سال فقط به خورد مردم دروغ تحویل دادند و بیشتر فکر منافع خودشان بودند عملکرد این چهل سال گویای وضع مردم است بی عدالتی وشعار اسلام دادن از ریا کاری بوده است از شاه کثیف کسی توقع نداشته البته اون از اسلام دم نمی زد و هر غلطی که میخواست میکرد مسئولین مخصوصا نمیخواهند عدالت برقراربشه وتعارفات فامیلی وسیاسی پدر این مردم را در آورده امیدوارم درس بگیرند

    نظرات شما -
    • کریم
      0

      مگه اینها چه کسانی هستند یا بچه‌های وزرا یا آخوندها ویا نمایندگان مجلس هستن که همه با رانت و دزدی از بیت المال صاحب تمام شرکتهای دولتی ومعادن مملکت شدن یکیش همین دختر نعمت زاده وداماد شریعتمداری وبقیه هم مثل اینها خدا ازشون نگذره

  • مردم
    0

    دست اندکاران کشور خودشان بانی این زندگیهای لاکچری هستند.

    نظرات شما -
    • شهروند
      0

      همه مسوولان کاخ نشین واکثرا در لواسانات ویلا دارند سر ما را گرم کرده اند

  • یزدان
    0

    بخدا اگه روحانیون جیره خور مملکت نبودن تا الان سالی چند بار علیه اینهمه ظلم و تبعیض و فساد قیام میکردن. ولی این حکومت با اندک حقوقی که به روحانیون میده دهن آنها را بسته و بزرگترین ظلم را در حق اسلام و روحانیت کرده.

  • ناشناس
    0

    خدا لعنت کند مسببین این وضعیت را خدا لعنت کند بانی روی کار آمدن غرب گرایان مدعی عقلانیت را خدا لعنت کند روحانی نماها را

  • هامون
    0

    این نیز بگذرد

  • شهروند ایران
    0

    پول حلال اینجوری جمع نمیشه...

    نظرات شما -
    • asdasdas ghfghfghfghfg
      0

      پول حلال اینجوری خرج نمیشه

  • مهسا
    0

    کاش سرنوشت را میشد از سر نوشت... خوشبحالشون

  • ماد
    0

    اونایی که بدون وصل بودن و رانت اطلاعاتی و امثال اون این پولا رو دراوردن پول مالیاتشونم دادن نوش جانشون هرطور میخوان خرج کنن ولی معمولا اینطور افراد و بچه هاشون عاقل تر از این حرفا هستند اما اونیکه به جایی وصل بوده و کلاه کلاه کرده مالیات و قصر رفته رانت داشته نسلش منقرض شه به حق. حق

  • محمود
    0

    بسازیدازاین خانه های انکبوتی برای خودبسازیدباپولهای بادآورده پزبدهیداگردراین دنیاجلوی شمارانگیرنددرآن دنیاارحولقومتون بیرون می کشندانشاءالله.

    نظرات شما -
    • میلـــــــاد
      0

      ١)عنکوبت درسته نه انکبوت ۲)حلقوم درسته نه حولقوم نتیجه = اگه علم مردم بالا باشه درصد این بخور بخورا میاد پایین!

  • کاربر ناشناس
    0

    کاری که بزرگان و مسئولین دارند با مردم و مملکت چندین و چند سال است کردند دیگر نیازی به جنگ خارجی نیست....

  • کاربر ناشناس
    0

    وقتی به اوج فساد در اجتماع در اقتصاد برسی به قولی شرایط ظهور مهیا میشود شاید این به ظاهر مومنین دارند با این کارها و عدم جلوگیری از آن شرایط را آماده میکنند!!!!

  • کاربر ناشناس
    0

    با موریانه های داخلی دنبال دشمن خارجی نگردید.

  • ماد
    0

    اونایی که بدون وصل بودن و رانت اطلاعاتی و امثال اون این پولا رو دراوردن پول مالیاتشونم دادن نوش جانشون هرطور میخوان خرج کنن ولی معمولا اینطور افراد و بچه هاشون عاقل تر از این حرفا هستند اما اونیکه به جایی وصل بوده و کلاه کلاه کرده مالیات و قصر رفته رانت داشته نسلش منقرض شه به حق. حق

  • نجفی
    0

    ممنون از اطلاع رسانی شما جالبه که عده ای از اینها دم از حقوق فقرا و مستضعفین هم میزنن اگه قیامتی باشه اینا چطور میخان جواب بدن؟

  • کاربر ناشناس
    0

    این نتیجه چهل سال ریاضت اقتصادی برای مردم است . تورم ، جنگ ، تحریم، دزدی، اختلاس، دزدی دارو، دزدی ارز،دزدی طلا،..‌.اقامتهای کانادا و آمریکا و ویلاهای لاکچری در آنجا که کمتر کسی دیده......‌

  • کاربر ناشناس
    0

    ما به سمت اهداف انقلاب اسلامی داریم هر روز نزدیکتر میشویم!!!!؟؟درود بر مستضعف .مرگ بر دزدان مملکت و سرمایداران و مستکبران این شعار اصلی انقلاب بود.

  • کاربر ناشناس
    0

    تازه این ولخرجیها مربوط به کسانی است که در بطن انقلاب در خارج بودند و الان هم فرزندانشان آنجا و خودشان در رفت و آمد هستند.و بعد از انقلاب آمدند از تعطیلات و شدند همه کاره. البته کسانی هم در داخل هم وضعیت را داشتند. قبل هیچ چیزی نداشتند ولی بعد جز مافیا شدند خود و فرزندان و اقوامشان....

  • کاربر ناشناس
    0

    اینها از برکات انقلاب است. حال باید دید مستضعف و کارگر که انقلاب کرد کجا است.

  • کاربر ناشناس
    0

    چراانقلاب شد؟

    نظرات شما -
    • فاطمه
      0

      واسه این که بخور بخور راه بیافته البته نه برای همه برای یه عده خاص انقلاب کردند تا یه سری خون بیگاه پل بشه برای یک سری افراد از خدا بی خبر .

    • مجتبی
      0

      چون یه عده خوب مثل زالو بیوفتن به جون مردم و خونشونو بخورن

    • محمد
      0

      بحث سر انقلاب نیست بحث سر یه عده آدم از خدا بی خبرع که دارند بیت المال رو غارت میکنند دارند اشرافیگری میکنند از جیب مردم میدزدند و پُزشو به مردم میدن انقلاب چیکار کنه مگه انقلاب میگه بدزدید آدم دزد نمیتونه دست از دزدیش بکشه چه در دوره ی شاه باشه یا انقلاب دزد اسمش دزدع حالا بماند که چقدر از ساواکیا و بهائیان نفوذ کردند در انقلاب ما و فقط میخواهند ریشه انقلابو بخشکونند ولی آیا همه ی مردم میدونند ؟؟خدا ریشه ی دزدان و چپاولگران و هرچی نفوذیه بخشکونه

  • ملت
    0

    خدا لعنت کند مسببین این وضع را خدا لعنت کنند کسانی که لیاقت اداره کشور را نداشتند ولی متکبرانه براریکه قدرت تکیه زدند و کشور را به این روز انداختند.

  • کاربر ناشناس
    0

    نگران نباشید شاعر میگوید باد اورده را میبرد طوفان بلا

  • کاربر ناشناس
    0

    این اقایون که اینقدر دزدی میکنن به نظر بنده نیاز ندارن هدف این اقایون ضربه زدن به مملکت است یهوهی اخبار اعلام میکند که درفلان بانک اینقدر دزدی شده اخه به من چه میخواستی جلوش بگیری که دزدی نشه حالا هم که شده بروبگیرش فرداش هم اعلام میکنید که اقا تکذیب شد

  • عامی
    0

    آخه دولت چشمشو بسته همه بفکر چپاول این مملکت هستن قشر کارگر روز به روز بدبخت میشن لعنت خدا به همه مسولین بیکافیت

  • خاخالی
    0

    داره موقعش میرسه که همه اینرا باید بزاردنو گورشونو گم کنند.

    نظرات شما -
    • شهروند
      0

      ای بابا دنیا وآخرت مال پولداراست .همه جا تحویلشون میگیرند

  • arman
    0

    جالبه که میگیم انقلاب کردیم که این اشرافی گری ها و اختلاس ها و فسادها رو از بین ببریم . خداییش به کدام ارمانش رسیدین ؟؟؟ کاهش فساد؟ مسیولین پاک؟ نابودی اشرافی گری؟ حتی در مصرف الکل در دنیا نهم شدیم . حیف فقط اون همه جوان که خون و جانشون رو تقدیم این خاک کردن

  • میلـــــــاد
    0

    کی گفته فاصله طبقاتی داریم؟؟؟ نه...! مام یه روز بخواییم حال بدیم به خودمون ازین کباب کوبیده ها میخریم که توش پره سنگدونه که یه طرفشم نمیپزن تا نسوزه بعدش با برنج هندی میکنیم تو حلقمون..! خدارو شکککککر...

  • بی نام
    0

    فقط باید تاسف خورد و .........

  • ناشناس
    0

    این چیزها، که به اکثر قشر مردم، به فکرشون هم خطور نمی کنه، من یک خانم محجبه هستم حتی برای کنسرت یا رفتن به جایی مثل توچال برای اسکی فکرشون را نمی کنم چرا؟؟؟!!! پول ندارم، نه......... اصلا چون اونجا برای ما محجبه هاجای غریبی است لطفا به این چیزها بررسی بشه

    نظرات شما -
    • بی نام
      0

      خودتون میدونید چی دارین میگین ؟؟؟

  • Royal
    0

    کربلا کربلا ماداریم می آییم. آمریکا در چه فکریه ایران بر از بسیجیه.

  • محمد م ی
    0

    خوب اینکه تعجب نداردپول دزدی ملت اینجوری باید خرج بشه یارووقتی سیصدهزارملیارددزدی میکندایجوری هم باید خرج کن عین من که ۸ سال در جنگ بودم و رتبه ۱۵ نیروهای مسلح رادارم ماهیانه چهارتومان حقوق میگیریم در ماه یک وعده مییوه هم بازورنمی توانیم بخریم آن دزدحرامزاده بایدانطورخرج کنه عدالت یعنی این

    نظرات شما -
    • ارسلان دولتخواه
      0

      3 سال منطقه عملیاتی -- سالها خدمت گرمسیری وصعب المعیشه -- آوارگی وبادریافتی حدود 2 میلیون وهشتصد هزار تومان و بعد از حدود 30 سال خدمت -مستاجر درشیراز-- جانباز شیمیایی با رتبه 17 حقوقی --- سه نفر فرزند بیکارو.....و....

  • بینام
    0

    ترسیدید وزیر فشار قرار گرفتی که خبر مربوط به ویلای لواسان مسولان رو حذف کردید اینجوری می خواید اخبار فساد رو به مردم بدید

  • شهروند
    0

    لطفا: پادردوکمردرد شدیددارم از سختی کشیدنهای منطقه عملیاتی وماموریتهای سخت ناجا در مناطق گرمسیری وصعب المعیشه تا پرداخت اجاره بهای سنگین وضرر سنگین در بورس اوراق بهادار لطفا ............

  • سعید
    0

    سلام/با گذشت 55 سال از عمرم هنوز نگران ارزانترین خانه استیجاریم هستم با ماهی 350 تومن کرایه...خوابهای آشفته از افزایش کرایه محل سکونتم تا عقب افتادن کرایه...تضاد در این دنیا خیلی زیاده...نمیدونم چکار این آقایون کردند که امثال من نکردند؟!

  • کاربر ناشناس
    0

    بعضی ها بهشت این دنیا را به بهشت آن دنیا ترجیع میدهند ولی جهنم این دنیا را برای مردم بیچاره و مستضعف درست میکنند.

  • کاربر ناشناس
    0

    شرایط بهشت این دنیا را هم میشوید در سخنرانی ها برای مردم دردمند بگوید شاید آنها هم مثل شما بهشت این دنیا را بخواهند.

  • امیر
    0

    ازشکاف طبقاتی رسیدیم به گُسل طبقاتی!!! یه ذره بری توفکرمساعل کشور مشکل روحی روانی پیدامیکنی!!!والابخدامادیگه دیوونه شدیم این چه وضعیه!!!!؟؟؟؟

  • کافر
    0

    آری! اینچنین شد برادر !؟ چی خواستیم و چی شد !؟ چوپان دروغگو نگارش جدید: یکی بود یکی نبود غیر از خدا هیچ کس نبود چوپانی مهربان بود که در نزدیکی دهی، گوسفندان را به چرا می برد. مردم ده که از مهربانی و خوش اخلاقی او خرسند بودند ، تصمیم گرفتند که گوسفندانشان را به او بسپارند تا هر روز آنها را به چرا ببرد. او هر روز مشغول مراقبت از گوسفندان بود و مردم نیز از این کار راضی بودند. برای مدتها این وضعیت ادامه داشت و کسی شکوه ای نداشت تا اینکه ... یک روز چوپان شروع کرد به فریاد: " آی گرگ آی گرگ " !! وقتی مردم خود را به چوپان رساندند دریافتند که گرگی آمده است و یک گوسفند را خورده است! آنان چوپان را دلداری دادند و گفتند نگران نباشد و خدا را شکر که بقیه گله سالم است. اما از آن پس ، هر چند روز یک بار چوپان فریاد میزد : " گرگ گرگ آی مردم گرگ !!!؟ وقتی مردم ده ، سرآسیمه خود را به چوپان می رساندند می دیدند کمی دیر شده و دوباره گرگ، گوسفندی را خورده است. این وضعیت مدتها ادامه داشت و همیشه مردم دیر می رسیدند و گرگ ، گوسفندی را خورده بود! روزی مردم ده تصمیم گرفتند پولهای خود را روی هم بگذارند و چند سگ گله بخرند. از وحشی ترین ها و قوی ترین سگ ها را ... چوپان نیز به آنها اطمینان داد که با خرید این سگها ، دیگر هیچگاه گوسفندی خورده نخواهد شد. اما پس از خرید سگ ها ، هنوز مدت زیادی نگذشته بود که دوباره صدای فریاد "آی گرگ ، آی گرگ" چوپان به گوش رسید! مردم دویدند و خود را به گله رساندند و دیدند دوباره گوسفندی خورده شده است. ناگهان یکی از مردم ، که از دیگران باهوش تر بود به بقیه گفت : ببینید ، ببینید هنوز اجاق چوپان داغ است و استخوانهای گوشت سرخ شده و خورده شده گوسفندانمان در اطراف پراکنده است! مردم که تازه متوجه شده بودند که در تمام این مدت چوپان دروغ می گفته است فریاد برآوردند : " آی دزد ، آی دزد" چوپان دروغگو را بگیرید تا ادبش کنیم ، اما ناگهان چهره مهربان و مظلوم چوپان تغییر کرد . چهره ای خشن به خود گرفت و چماق چوپانی را برداشت و به سمت مردم حمله ور شد. سگها هم که فقط از دست چوپان غذا خورده بودند و کسی را جز او صاحب خود نمی دانستند او را همراهی کردند! بسیاری از مردم از چماق چوپان و بسیاری از آنها از گاز سگ ها زخمی شدند. دیگران نیز وقتی این وضعیت را دیدند ، گریختند. در روزهای بعد که مردم برای عیادت از زخمی شدگان می رفتند به یکدیگر می گفتند : " خود کرده را تدبیر نیست " !!!؟ یکی از آنها پیشنهاد داد که از این پس وقتی داستان "چوپان دروغگو" را برای کودکانمان نقل می کنیم باید برای آنها توضیح دهیم که " هر گاه خواستید گوسفندان ، چماق و سگ های خود را به کسی بسپارید ، پیش از هر کاری در مورد درستکاری او بررسی کنید و مطمئن شوید که او دروغگو نیست! اما معلم مدرسه که آنجا بود و حرفهای مردم را می شنید گفت : دوستان توجه کنید که ممکن است کسی نخست "راستگو" باشد ولی وقتی گوسفندان ، چماق و سگ های ما را گرفت وسوسه شود و دروغگو شود . بنابراین بهتر است هیچگاه گوسفندان ، چماق و سگ های نگهبان خود را به یک نفر نسپاریم ... !!!؟ دیگر بس است درخانه اگر کس است همین یک حرف بس است !!!؟ عزت زیاد

    نظرات شما -
    • کافر۲
      0

      دوست عزیزم از داستانت ممنونم من قصد لایک داشتم که اشتباهٱدستم روی منفی رفت وثبت شد خواهش میکنم آنرا بحساب + بنویس ارادت، بدرود.

  • بی نام
    0

    سربازان وارد روستائی شدند و به همه زنان تجاوز کردند به استثناء یک زن که با مقاومت توانست سربازی را بکُشد و سر او را ببُرد ... پس از برگشت سربازان به پادگان ها و اقامتگاه ها ، همه زنان نیز از خانه هایشان بیرون آمدند و لباسهای پاره پاره خود را با گریه ای دلسوزانه جمع می کردند به جزء آن زن ... ، از خانه اش با عزت و افتخار در حالی خارج شد که با در دست داشتن سر آن سرباز ، به دیگر زنان با تحقیر نگاه می کرد و گفت: تصور داشتید بگذارم به من تجاوزی کند بدون آنکه بمیرم یا او را بکشم ؟! زنهای روستا به یکدیگر نگاه کردند و تصمیم گرفتند او را بکشند تا مبادا با شرافتش بر آنها برتری داشته باشد و هنگام بازگشت همسرهایشان پرسیده شود چرا همانند او مقاومت نکردید ... بنابراین با حمله ای دست جمعی ، او را کشتند . ( شرافت را کشتند تا خفت و ننگ زنده بماند ) این است واقعیت فاسدین جامعه ؛ هر انسان شریفی را می کُشند ، تخریب می کنند ، دروغ می بندند ، عزل می کنند ، از دسترس مردم دور می کنند و ... تا فسادشان آشکار نشود !

    نظرات شما -
    • ا
      0

      آفرین ، واقعا مثال خیلی خیلی خوبی زدی

  • سهرابی
    0

    به ما چه این خبر دراین اوضاع بد اقتصادی که اکثر جامعه حتی نان شب هم ندارند از جمله خودم چرا با چاپ این خبر نمک رو زخم مردم می پاشید؟آیا اینا به فکر بدبختی،نداری،اکثریت جامعه هستند،

  • رضا
    0

    خبر فوری خبرات ته کشیدن که همچین خبری میذاری چیکار کنیم که شکاف طبقاتی زیاد شده یا اشرافیگری بیداد میکنه آیا کاری از دست ما برمی آید جز اینکه عده ایی به انقلاب ما بدبین شوند چه نتیجه ایی داره این خبر رو به مسئولی بده که وظیفه داره پیگیری کنه که از کجا و از چه راهی این اموال به دست آمده در همه جای دنیا خوب و بد یا بخور بخور داریم ولی به حول و قوه ی الهی این وضع اینطور نمیماند و باید این آدمها و مسئولین و آقازاده ها پاسخ بدهند و مجازات بشوند انقلاب ما رو به یه عده نخاله و دزد و مفسد نچسبانید این انقلاب حاصل خون شهیدان عزیز ماست وقتی انقلاب شد اکثر آدمهای پاکدست ما رو ترور کردند حتی آیت الله خامنه ایی هم در لیست ترور بود که بمب ترکید و دستشون آسیب دید و برایم سوال است که چرا بقیه حتی یه خال سیاه هم برنداشتند و دشمن با آنها کاری نداشت و همینها الان دارند یکه تازی میکنند و قدرت زیادی دارند یعنی قدرت در دست آنهاست برای شما سوال نیست؟؟؟پس مردم ما باید آگاهیشون بالا بره نشستند و گیر دادن به انقلاب که دردی رو دوا نمیکنه آدمهاتونو بشناسید

    نظرات شما -
    • جعفر
      0

      عدالت حضرت علی ع کجاست؟

  • لیث صفار
    0

    کجایید ای شهیدان خدایی ای کسانیکه برای پی گذاری مدینه النبی جان بر سر آرمان خود دادید سر از بالین خاکی بردارید و منجلاب اختلاف طبقاتی را ببینید جاییکه حقوق یکماهه یک کارگر آنهم اگر بموقع پرداخت شود ، معادل نرخ شورت یک پولدار نوکیسه است جاییکه جوانان تحصیل کرده برای سالیان از این درآمد هم محرومند! براستی جایگاه شما و ما و آنها کجاست؟

  • علی
    0

    چه کسی باید به این زالوهایی که از خون مردم کاخ و وسوسه های شیطانی و.....را با خون هزاران شهید که امروز دارد بدست فراموشی سپرده می شود واین دولت از لاکچری ها جنایتکار حمایت میکند وبراحتی در جامعه هر گونه فسق وفجور می کنند وگرانی را به ارمغان می اورند وکسی نیست جلوی این وحشی ها را بگیرد ایا واقعا حکومت اسلامی است اگر قراربود اینطور باشد صد رحمت به طاغوت حداقل یاقوتش با مردم بودند

  • علی
    0

    اینان با چه رویی با شهیدان دیدار خواهند کرد همچین کسانی هستند که انقلاب ما رو زیر سوال می برند خدا ازتون نگذره

  • علی پور
    0

    به چند تا خیابان اصلی شمال شهر نگاه نکنید حدود95درصد اهالی ساکن دراین مناطق مثل داراباد ودربند وباغ شاطر ودرکه وامامزاده قاسم وگلابدره و. . . .حتی قدرت خرید گوشت منجمد راندارند شاید افراد حاشیه وضعشان بهتر ازاینها باشد

  • بسیجی مخلص
    0

    باید به مسئولین کشور گفت سرتان سلامت خانواده های هستند که نزدیک به سه سال است که رنگ گوشت را ندیدند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها