خروج ۱۰۰ خودروی زرهی آمریکا از شمال سوریه به مقصد عراق/ بغداد: انتقال نیروها با هماهنگی است

دیده‌بان حقوق بشر از ادامه روند خروج نیروهای آمریکا و خروج ۱۰۰ خودروی زرهی از پایگاه‌های واشنگتن در مناطق شمالی سوریه خبر داد.

خروج ۱۰۰ خودروی زرهی آمریکا از شمال سوریه به مقصد عراق/ بغداد: انتقال نیروها با هماهنگی است

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به گروه‌های مخالف اعلام کرد که دوشنبه شب یک کاروان نظامی وابسته به نیروهای آمریکا حین ترک اراضی سوریه و ورود به عراق از طریق گذرگاه مرزی "سیمالکا" مشاهده شد.

تصاویر منتشر شده از روند خروج نیروهای مذکور، بیش از ۱۰۰ خودروی زرهی را نشان می‌دهند که این نیروها را به عراق منتقل می‌کنند.

طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، هنگام خروج نیروهای آمریکا فعالان غیرنظامی با در دست داشتن پلاکاردهایی موضع آمریکا در این باره را محکوم کردند.

در یکی از این پلاکاردها به زبان انگلیسی نوشته شده است: "به کردها خیانت کردید، تاریخ و نسل‌های آینده شما را لعن خواهند کرد. چگونه به فرزندانتان می‌گویید که هم‌پیمانان کردتان را رها کردید تا توسط ترک‌ها کشته شوند؟"

در همین راستا، یک منبع کرد عراقی گفت که نیروهای آمریکا به منطقه کردستان عراق منتقل شده‌اند.

وی افزود: حدود ۳۰ تریلر و خودروی نظامی آمریکایی از نوع "هامر" در کنار خودروهای زرهی مذکور، تجهیزات این نیروها را به عراق منتقل کردند.

یک منبع عراقی دیگر در موصل نیز در این باره عنوان کرد که نیروهای آمریکا از طریق گذرگاه "سحیله" وارد عراق شده‌اند.

همچنین یک منبع در دفتر نخست وزیر عراق به روسیا الیوم تاکید کرد: هماهنگی با دولت در جریان است. عادل عبدالمهدی (نخست وزیر عراق) با متئو تولر، سفیر آمریکا در عراق دیدار کرد و موضوع انتقال آمریکایی‌ها از سوریه به عراق را بررسی کرد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ نیروی آمریکایی نمی‌تواند بدون موافقت دولت عراق وارد کشور شود اما این نیروها با هماهنگی و موافقت دولت بغداد وارد کشور شدند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها