کدامیک از سلبریتی‌های لبنانی در اعتراضات این کشور حضور داشته‌اند؟ / از حضور بازیگر زن محجبه در بیروت تا واکنش هیفا به تظاهرات مردم/ تصاویر

نادین الراسی بازیگر سینما و تلویزیون، یکی از کسانی بود که در همبستگی با اعتراضات مردمی در خیابان حاضر شد.

کدامیک از سلبریتی‌های لبنانی در اعتراضات این کشور حضور داشته‌اند؟ / از حضور بازیگر زن محجبه در بیروت تا واکنش هیفا به تظاهرات مردم/ تصاویر

به گزارش خبر فوری ، اعتراضات مردم لبنان به سیاستهای دولت چند روز است که ادامه دارد. این اعتراضات رنگ و بوی اقتصادی دارد. بعد از افزایش مالیاتها توسط دولت مردم به شدت نسبت به این حادثه واکنش نشان دادند.
اعتراضات اخیر در واقع نتیجه افزایش نارضایتی های اقتصادی و سیاسی مردم هستند. همه گروه ها و قومیت های کشور خواستار استعفای کل دولت از جمله سعد حریری، نخست وزیر و نبیه بری، سخنگوی پارلمان شده اند. آقای حریری در تاریخ 18 اکتبر در سخنرانی تلویزیونی خود قول داد که در عرض 72 ساعت بحرانی کنونی را حل کند. البته او هنوز تسلیم فشار دیگر سیاست مداران کشور برای استعفا دادن نشده است.
کانون اعتراضات در میدان ریاض الصلح، مقر نخست وزیری لبنان در مرکز بیروت است و معترضان به دلیل مشکلات اقتصادی و تصمیم جدید دولت در اعمال مالیات بر استفاده از شبکه واتساپ به خیابان ها آمده اند.
تظاهرات کنندگان لبنانی در برخی نقاط با برپایی چادر شب ها نیز در خیابان ها مانده و تاکید دارند تحصن و تظاهرات تا تحقق خواسته هایشان به شکل مستمر و شبانه روزی ادامه خواهد یافت.
در همین راستا بسیاری از سلبریتی‌های مشهور لبنانی که چهره های مشهوری در اینستاگرام و دنیای عرب هستند، به صورت مختلف در این تظاهرات شرکت کرده و یا در صفحات خود نسبت به آن واکنش نشان دادند. در این گزارش به برخی از این سلبریتی‌ها اشاره می‌کنیم:

نادین الراسی بازیگر سینما و تلویزیون،یکی از کسانی بود که در همبستگی با اعتراضات مردمی در خیابان حاضر شد.

لانا مداوار(مجری مشهور المیادین) در صفحه توییتر خود به پوشش اخبار اعتراضات لبنان پرداخت. مداوار همچنین در اینستاگرام خود عکس زیر را منتشر کرد و همبستگی خود را با اعتراضات مردمی اعلام نمود.

ماغی بوغصن (بازیگر مشهور و محبوب لبنانی) هم به همراه فرزندان خود در اعتراضات لبنان شرکت کرده و پستهای بسیاری را در اینستاگرامش در مورد تظاهرات اخیر منتشر کرد. بوغصن در پستی نوشت: "وطن ما افتخار و شرف ما و آینده فرزندان ما است".

همچنین هیفا وهبی (خواننده مشهور لبنانی) در پستی حمایت خود را از اعتراضات لبنان اعلام کرد. هیفا در کپشن پست خود نوشت: "ملت لبنان، دست در دست هم برای لبنان".


امل حجازی یکی دیگر از بازیگرانی بود که در تظاهرات اعتراضی بیروت شرکت کرد. حجازی، بازیگر و خواننده لبنانی است که اخیرا تمایلات مذهبی بسیاری پیدا کرده و به خصوص خبر محجبه شدنش بازتاب بسیاری داشته است.

پاملا الکیک بازیگری است که به خاطر حضور در برخی سریالهای ایرانی در کشورمان هم شناخته شده است. الکیک عکس پروفایل خود را با پرچم لبنان تغییر داده و در چند پست مختلف به زبان عربی و انگلیسی حمایت خود را از تظاهرات لبنان اعلام کرده است. الکیک در یکی از پستهایش سعی کرد تظاهرات لبنانی‌ها را از حالت اعتراض به یک جبهه یا گروه یا حزب مشخص خارج کرده و به آن جنبه قیام ملی و انقلابی دهد.

از سلبریتی‌های دیگری که در این تظاهرات شرکت کرده اند می‌توان به نادین نسیب نجیم (بازیگر)، سعد رمضان (خواننده)، وسام حنا (بازیگر)، فادی الخطیب (بازیکن بسکتبال حرفه ای)، عبدو شاهین (بازیگر)، سعید سرحان (بازیگر)، دانیا رحمه (مجری، بازیگر و مدل) و رابعه الزیات (مجری تلویزیون و بازیگر) اشاره کرد.

همچنین راغب علامه(خواننده)، ماریتا الحلانی(خواننده)، الولید الحلانی( خواننده)، ریما نجیم(مجری)، کارین رزق الله(نویسنده و بازیگر) و چند بازیگر دیگر هم در تظاهرات مردم لبنان شرکت داشته اند.

همانطور که دیدید بسیاری از سلبریتی‌ها وبازیگران وخواننده‌های لبنانی وارد خیابان‌های بیروت و سایر شهرهای لبنان شدند تا همراهی خود را با معترضین لبنانی نشان دهند. بسیاری معتقدند ورود سلبریتی‌ها به اعتراضات سیاسی و اجتماعی جز نوعی شو نیست و در صورت جدی‌تر شدن درگیری این گروه خود را عقب می‌کشد چرا که اصولا دغدغه اقتصادی طبقه ضعیف و متوسط را درک نمی‌کند. برخی دیگر اما معتقدند این افراد و سلبریتی‌ها مهمترین رسانه اعتراضات مردمی هستند و بدون شک باعث جمع شدن و اتحاد بیشتر مردم می‌شود.
اکنون نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا می‌توان به سلبریتی‌ها و اعتراضاتشان اعتماد کرد و آن را پیش‌رو دانست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • ali
    0

    کی نبود ؟؟؟!!!! جالب اینکه برادران مسلمان لبنانی کلا همه زنهاشون بیحجاب هستند

    نظرات شما -
    • امیرحسام
      0

      آقای مهندس جامعه لبنان همه‌ش عرب مسلمان نیست و از مسیحی و دروزی و یهودی همه قومی هستند!

    • علیرضا
      0

      دکتر ؟ جامعه ما هم از اقوام و عقاید و مذاهب گوناگونی تشکیل شده -یکم مطالعه داشته باشی بد نیست

  • ناشناس
    0

    پول لباس هرزن ومردلبنانی 20برابرایرانیاهست روحیه شونوببینید شاد خندان محکم یخه دولت را چسبیدن ،،لبنان ،کجا ایران کجا اگرجای ما بودن جنگشون حتمی حتمی بادولت بدترازاین حرفابود ،،،میگن ایرانی باغیرت کوکجا40ساله داریم ستم میکشیم

    نظرات شما -
    • مسعود
      0

      داداش"یخه"چیه؟

  • کاربر ناشناس
    1

    بدبختی هاشون برای ما و خوشی و دلشان شاد و سلامت برای خودشان.

  • کاربر ناشناس
    0

    آفرین به این دوستی و همدلی...میخواهند مملکتشان اصلاح شود نه خراب شود..

  • ناشناس
    1

    درلبنان مذاهب وقومیت های بسیاری زندگی میکنندازجمله مسیحیان،دروزی،مسلمان سنی وشیعه.شیعیان که معمولامحجبه هستندبیشترساکن جنوب لبنان هستند

  • مهدی
    0

    به ما چه ربطی داره ما نباید در امور لبنان دخالت کنیم همونطور که اجازه نمیدیم کسی در امور کشور ما دخالت کنه

  • کاربر ناشناس
    0

    به اینجا اتحاد که رسیده به ما مربوط نیست ؟ جای تعجب!!!

  • کاربر ناشناس
    0

    چون در لبنان تضاد طبقاتی، دزد ملی ، اختلاس ،مافیا ، آقازاده و....نیست.

  • فاطمه افضلی
    1

    چرا در لبنان که یک کشور اسلامی است همه زنها لخت هستند.ما به اینها چه کمکی میکنیم ؟؟؟ پس شیخ نصرالله چه غلطی می کند در لبنان. فقط سخنرانی از دور بلد است.اسلام تبلیغ کردن را بلد نیست.فقط پول گرفتن و خوردن را بلد است.

    نظرات شما -
    • مسعود
      1

      خفه کارکن بابا

    • نامطلع
      1

      شما یهو گذاشتی رو رگبار! اول جامعه لبنانی ها رو، قومیت ها و مذاهب شو بشناس بعد نتیجه گیری بفرما. اگه واقعا دنبال حقیقت هستی؟ مطالعه کن اگه نه هم که دیگه هیچی

  • علی
    0

    سلبریتی ها قابل اعتماد نیستند فقط متعهد به شهرت خودشونن

  • Hoseinifal
    0

    سلبریتی های لبنان مخصوصا خواننده هاش خوشگلن خدا حفطشون کنه بهشون عمر با عزت بده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "بهترین خواننده سال" کدام خواننده بود؟