معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خبر داد:

نتایج مرحله اول جمع‌آوری کودکان کار / اغلب کودکان حاشیه‌نشین هستند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: مرحله اول طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان به اتمام رسیده و نتایج طرح مشخص کرد که ۹۰ درصد این کودکان ایرانی نیستند و بخشی نیز بی هویت هستند.

نتایج مرحله اول جمع‌آوری کودکان کار / اغلب کودکان حاشیه‌نشین هستند

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در مورد جمع آوری کودکان کار و خیابان، اظهار داشت: طی اجرای مرحله اول این طرح که شهریور ماه به اتمام رسید حدود ۴۰۰ کودک کار و خیابان جمع آوری و ساماندهی شدند.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد کودکانی که در این طرح جمع آوری شدند اتباع کشور های دیگر و بیشتر تبعه افغانستان بودند، افزود: فقط ۱۰ درصد کودکان کار و خیابان جمع آوری شده ایرانی و ساکن مناطق حاشیه ای بودند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، ادامه داد: کودکان جمع آوری شده در سه مرکز یاسر، بعثت و شهدای افسریه ساماندهی و نگهداری شدند که البته دو مرکز مخصوص پسران و یک مرکز نیز محل نگهداری دختران است.

وی در مورد نگهداری کودکان تبعه کشورهای دیگر نیز گفت: این کودکان را با همکاری نیروی انتظامی و واحد مددکاری به اداره اتباع معرفی شدند و سعی شد تا به خانواده هایشان بازگردند که البته بخشی از این کودکان بدون کارت هویت در ایران بودند.

فرید در مورد توانمند سازی کودکان جمع آوری شده، اظهار داشت: کلاس های مختلف آموزشی برای این کودکان در مراکز برگزار می شود که یکی از آنها آموزش حرفه و توانمند شدن آنها است.

به گفته وی، تا زمانی که این کودکان توانمند نشده و شغل و درآمدی پایدار و ثابت نداشته باشند نمی توان گفت از خیابان ها حذف می شوند چرا که نیاز باعث بازگشت مجدد آنها به سطح خیابان خواهد شد.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ali
    0

    توانمند سازی کودکان !!!!منظورتان حتما توانمند سازی خانواده های آنها هست کودک باید به مدرسه برود و چیزی از مشکلات جامعه باعث ضربه به روح و جسمش نشود . ایکاش هزینه های میلیاردی که هر ساله بابت حج و کربلا میشد فقط یکدهم آن خرج این گلهای ایران زمین میشد تا در آینده یاعث سربلندی کشورشان میشدند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها