تقلبی‌های جنجالی

بسیاری از تبهکاران در قامت پزشک، مسافرکش، کارگردان و مأمور پلیس قلابی، نقشه‌های خود را اجرا می‌کنند.

تقلبی‌های جنجالی

بعضی‌ها شیفته پاکردن در کفش دیگران هستند و برای این خواسته هم دلایل مختلفی را کنار هم می‌چینند تا برای بازی در نقش قلابی‌شان حرفی برای گفتن داشته باشند. برخی از بازیگران شخصیت‌های قلابی با هدف کلاهبرداری و کسب پول، تن به این نقش عاریه‌ای می‌دهند و برخی هم از فرط شیفتگی با ترفندِ ساختن یک شخصیت تقلبی، آرزوهای بر باد‌ رفته‌شان را دست‌یافتنی می‌کنند. دانشجوی قلابی، پزشک قلابی، پلیس قلابی و... کلماتی کلیدی هستند که هر از گاهی در پرونده‌های حوادث ظهور و جنجال بسیاری به‌پا می‌کنند.

دانشجوی قلابی

دانشجوی قلابی در همان یک‌سال حضورش در دانشگاه چنان شهرتی کسب کرد و نامش را بر سر زبان‌ها انداخت که حتی یک برنامه تلویزیونی از او به عنوان رتبه برتر کنکور دعوت کرد تا در برنامه۲۰ دقیقه‌ای شبکه چهار سیما، از رموز موفقیتش صحبت کند

دانشجویی که دانشجو نبود

پرونده دانشجوی تقلبی دانشگاه شهید بهشتی، جزو پرونده‌های جنجالی است که به سرعت در صدر اخبار حوادث و مسائل اجتماعی قرار گرفت. ماجرا از این قرار بود که یک دختر 23ساله که علاقه‌مند به رشته دانپزشکی بود، بعد از آنکه نتوانست به خواسته خود دست پیدا کند، تصمیم گرفت برای رسیدن به آرزویش، خود را به جای یک دانشجوی دانپزشکی جا بزند.

آنطور که از صحبت‌های این دانشجوی قلابی برمی‌آید، او به‌راحتی با بیان این نکته که کارت دانشجویی ندارد، از سد حراست دانشگاه عبور و امکان حضور در کلاس‌های دانشجویان دانپزشکی را پیدا کرد. داستان تا آنجا ادامه یافت که این دختر جوان دست به مطالعه کتاب‌های دانشجویان این رشته زد و در تمام کلاس‌های دانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی حاضر شد.

این دانشجوی قلابی در همان یک‌سال حضورش در دانشگاه چنان شهرتی کسب کرد و نامش را بر سر زبان‌ها انداخت که حتی یک برنامه تلویزیونی از او به عنوان رتبه برتر کنکور دعوت کرد تا در برنامه۲۰ دقیقه‌ای شبکه چهار سیما، از رموز موفقیتش صحبت کند.

سرانجام ادعای این دانشجوی قلابی در مورد پرداخت چندین‌‌میلیارد تومان برای حضور بدون کنکور در دانشگاه، او را به دام انداخت و داستان با شکایت دانشگاه شهید‌بهشتی و تشکیل پرونده قضایی برای این دانشجوی تقلبی به پایان رسید.

مأمور قلابی

مأمور قلابی از سال68 جرائمش را شروع کرد و ید‌ طولایی در جعل سند و پوشیدن لباس مأمور قلابی داشت. همین سابقه طولانی‌اش در نقش‌های قلابی موجب شد تا لقب پدر مامورهای قلابی به نام «مجید» سند بخورد.

پدر مأمورهای قلابی

نامش مجید بود و آنطور که از پرونده‌های قضایی‌اش به جای مانده، مشخص است که او از سال68 جرائمش را شروع کرد و ید‌ طولایی در جعل سند و پوشیدن لباس مأمور قلابی داشت. همین سابقه طولانی‌اش در نقش‌های قلابی موجب شد تا لقب پدر مامورهای قلابی به نام «مجید» سند بخورد. مجید در اغلب سرقت‌هایش از شگرد معرفی خود به‌عنوان پلیس، قاضی ویژه جرائم اقتصادی و مأمور وزارت اطلاعات، استفاده می‌کرد و از این طریق اموال قشر پزشک، تاجر یا وکیل را می‌دزدید. سرانجام پرونده این مجرم سابقه‌دار به دادگاه کشیده شد. براساس حکم قاضی، مجید به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم شد و این حکم در آذر 96 به اجرا درآمد.

کارگردان قلابی

کارگردان قلابی 46ساله پس از دعوت علاقه‌مندان به بازیگری‌ برای گرفتن تست بازیگری به دفترکارش، دست به آزار و اذیت چند کودک و نوجوان زد

سوءاستفاده از عشاق سینما

کارگردان‌های قلابی سال‌هاست که پایشان به پرونده‌های قضایی باز شده است. اغلب متهمان چنین پرونده‌هایی با تمرکز بر علاقه افراد به دنیای سینما، مسیر خود را برای رسیدن به اهداف شوم‌شان هموار می‌کنند.

سال گذشته، یک کارگردان قلابی در مشهد جنجال بسیاری به‌پا کرد. این مرد که پیش از این هم به جرم کودک‌آزاری به زندان افتاده بود با انتشار آگهی در شبکه‌های اجتماعی، طعمه‌های خود را جذب کرد. کارگردان قلابی 46ساله پس از دعوت علاقه‌مندان به بازیگری‌ برای گرفتن تست بازیگری به دفترکارش، دست به آزار و اذیت چند کودک و نوجوان زد.

با شکایت یکی از خانواده‌های آسیب‌دیده، پرونده به جریان افتاد و مشخص شد که متهم خود یکی از هنرپیشه‌های دست‌چندم سینما بوده و در پرونده قبلی‌اش نیز با فریب و نیرنگ،‌کودکان را مورد آزار قرار داده و از آنها فیلم‌های سیاه تهیه کرده است.

دکتر قلابی

پزشک قلابی خود را صاحب یک داروخانه معرفی و با وعده کار، اعتماد افراد را به ‌خود جلب می‌کرد و در گام بعدی با خوراندن داروی بیهوشی به طعمه‌هایش، پول و طلای افراد را به سرقت می‌برد

چوبه دار؛ فرجام دکتر قلابی

روپوش سفید پزشکی یکی از راه‌هایی است که از جانب علاقه‌مندها به نقش‌های قلابی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و بدون شک ادامه هم خواهد داشت. یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های پزشک قلابی، مربوط به مرد 52ساله‌ای به نام علی بود که با همین ترفند زندگی چند خانواده را با تنش جدی روبه‌رو کرد.

این پزشک قلابی خود را صاحب یک داروخانه معرفی و با وعده کار، اعتماد افراد را به ‌خود جلب می‌کرد و در گام بعدی با خوراندن داروی بیهوشی به طعمه‌هایش، پول و طلای افراد را به سرقت می‌برد.

سرانجام با شکایت چند نفر پای این دکتر قلابی به دادگاه باز شد، اما 8نفر از شاکیان مدعی شده بودند که پس از بیهوشی از جانب دکتر قلابی مورد تجاوز قرار گرفته‌اند. به‌دلیل حساسیت موضوع، این مجرم به‌طور غیرعلنی محاکمه و در سال 93به اعدام محکوم شد.

مسافرکش قلابی

راننده با کمک همدستش که خود را جای یک گردشگر خارجی جا زده بود، زن را قانع می‌کنند که با میل خود جواهراتش را در ازای مبلغ قابل‌توجهی دلار به گردشگر خارجی بفروشد، غافل از اینکه تمام دلارها تقلبی است

تعرض و دزدی در نقش مسافرکش

بسیاری از اتفاقات شهری با مسافرکش‌های قلابی گره خورده است. در اغلب موارد دزدی، تجاوز و تعرض، روایت مشترک حوادث است. یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در پوشش راننده تاکسی برای مسافران بخت‌برگشته رخ داده است به پرونده مسافرکشی با تاکسی قلابی مربوط می‌شود. در این پرونده، 3مرد با تغییر رنگ خودروی شخصی، آن را به شکل و شمایل تاکسی درآوردند و از این طریق چند زن جوان را مورد آزار و اذیت قرار دادند. سرانجام این پرونده با شکایت دختر 27ساله راهی دادگاه و حکم حبس برای متهمان صادر شد. البته داستان مسافرکش‌های قلابی همیشه با تنش و درگیری همراه نبوده است، چراکه گاهی مجرمان با زیرکی نقشه خود را اجرایی می‌کنند؛ مانند زنی که بعد از سوار‌شدن در ماشینی، تمام جواهراتش را به یک مسافر با ظاهر خارجی داد. ماجرا از این قرار بود که راننده با کمک همدستش که خود را جای یک گردشگر خارجی جا زده بود، زن را قانع می‌کنند که با میل خود جواهراتش را در ازای مبلغ قابل‌توجهی دلار به گردشگر خارجی بفروشد، غافل از اینکه تمام دلارها تقلبی است. بعد از چند شکایت، 3مرد به نام‌های شعبان، مکرالدین و مهران دستگیر می‌شوند و به ده‌ها فقره بدل‌اندازی در پوشش راننده مسافربر اقرار می کنند.

وسوسه‌سینما

سال گذشته، یک کارگردان قلابی در مشهد جنجال بسیاری به‌پا کرد. این مرد که پیش از این هم به جرم کودک‌آزاری به زندان افتاده بود با انتشار آگهی در شبکه‌های اجتماعی، طعمه‌های خود را جذب کرد. کارگردان قلابی 46ساله پس از دعوت علاقه‌مندان به بازیگری‌ برای گرفتن تست بازیگری به دفترکارش، دست به آزار و اذیت چند کودک و نوجوان زد

منبع: همشهری

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها