فیلم مورد علاقه آدولف هیتلر

هیتلر رهبر آلمان نازی عاشق سینما بود و پیش از شروع جنگ هر شب فیلم‌ می‌دید، اما فیلم مورد علاقه‌اش چه بود؟

فیلم مورد علاقه آدولف هیتلر

سال‌ها پیش از آن‌که تلویزیون سرگرمی خانگی مردم شود، هیتلر اتاقی مخصوص برای خودش فراهم کرده بود و در آن به تماشای آثار روز سینمای جهان می‌نشست که جوزف گوبلز برایش تهیه می‌کرد. آجودان هیتلر هم فهرست فیلم‌ها و واکنش‌ هیتلر را ثبت می‌کرد و آن‌ها را برای گوبلز می‌فرستاد.

هیتلر چه فیلم‌هایی را بیشتر می‌پسندید؟ در این باره اطلاعات نادرست زیادی وجود دارد. برای نمونه سال ۲۰۰۸ ادعایی مطرح شد که «هیتلر «سفید برفی» را دوست داشت و حتی نقاشی‌های هیتلر از آن موجود است». البته که خیلی زود مشخص شد که داستان جعلی است.

بیل نیون نویسنده کتاب «هیتلر و فیلم» در این باره می‌گوید: «دقیقا مشخص نیست که او طرفدار فیلم‌های هالیوود خاصی بود یا نه؟ البته من در پژوهش‌هایم در آرشیو فدرال برلین به این نتیجه رسیدم که او هوادار چند فیلم‌ «لورل و هاردی» بود.» بر اساس تحقیقات نیون در میان تمام احتمالاتی که درباره فیلم مورد علاقه هیتلر مطرح می‌شود، «بر باد رفته» رتبه نخست را دارد.

نیون می‌گوید: «او گاهی فیلم‌ها را با زیرنویس می‌دید و گاهی بدون زیرنویس فیلم‌هایی را تماشا می‌کرد که زبانشان را نمی‌فهمید. او حتی با تماشای این فیلم‌ها اندکی از زبان‌های خارجی مثل انگلیسی و فرانسه یاد گرفته بود.»

منبع: هالیوود ریپورتر

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها