ترکیه مدعی شد؛ ده‌ها داعشی فراری را دستگیر کردیم

وزیر کشور ترکیه اعلام کرد نیروهای ارتش این کشور توانسته‌اند 41 داعشی را که از زندان تحت کنترل کُردهای شمال سوریه گریخته بودند، دستگیر کنند.

ترکیه مدعی شد؛ ده‌ها داعشی فراری را دستگیر کردیم

«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه روز شنبه اعلام کرد هفته گذشته نیروهای نظامی این کشور ۴۱ فرد مظنون به عضویت در گروه تروریستی داعش را که در پی درگیری بین ارتش ترکیه و نیروهای کُرد از کمپ‌های بازداشت در شمال سوریه گریخته بودند، دستگیر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، سویلو گفت پیش از این هم، ۱۹۵ فرد دیگر که مظنون به عضویت در داعش بودند هم بازداشت شده‌ بودند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه کُردهای سوریه را به رهاسازی حدود ۷۵۰ عضو داعش و خانواده‌هایشان متهم کرده است.

آسوشیتدپرس به نقل از شبکه «تی‌آر‌تی» نوشت، در میان این اعضای گروه داعش که توسط نیروهای کُرد شکال سوریه زندانی شده بودند افرادی با ملیت ترکیه‌ای و اروپایی دیده می‌شود که ممکن است به منطقه تحت کنترل ترکیه در شمال «حلب» منتقل شوند.

ترکیه به همراه تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» از هفدهم شهریور ماه عملیاتی را در شمال سوریه آغاز کرد. هدف ادعایی آنکارا، دور کردن خطر شبه‌نظامیان کُردی است که ترکیه آنان را تروریستی می‌داند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز گذشته با تأکید بر اینکه از تسط دولت سوریه بر مناطقی که پیشتر تحت تصرف شبه‌نظامیان کُرد قرار داشت، ناراحت نیست، اعلام کرد که نیروهای ترکیه‌ای از مناطقی که در شمال سوریه وارد آن شدند، خارج نخواهند شد.

آمارهای مختلفی درباره شمار نیروهای خارجی که برای جنگ به عراق و سوریه رفته‌اند ارائه شده است. وزارت خارجه آمریکا ژوئن سال ۲۰۱۶ اعلام کرد بیش از ۴۰ هزار پیکارجوی خارجی از بیش از ۱۰۰ کشور مختلف برای حضور در جنگ به سوریه رفته‌اند.

منبع: آسوشیتدپرس

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    کشور که داعش رو ساخته بهش بیمارستان داده پول داده ازش نفت خریده میگه دستگیرشون کردیم ما هم باور کردیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها