مسئولان جاده اهر - تبریز را دریابند/ شرط رونق گردشگری در ارسباران

جاده اهر به تبریز که راه ارتباطی تبریز با ۱۶ شهر شمالی استان است، در حالی جاده مرگ آذربایجان لقب گرفته که طبق اعلام مسئولان طی ۵سال گذشته ۸۳۰نفر در این جاده جان خود را ازدست‌داده‌اند.

مسئولان جاده اهر - تبریز را دریابند/ شرط رونق گردشگری در ارسباران

جاده غیراستاندارد و باریک «اهر - تبریز» یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های کشور است که در بیشتر ماه‌های سال شاهد تصادف‌های مرگ‌بار در این محور هستیم تا حدی که این جاده به کابوس اهالی تبدیل‌شده است.

برای همین احداث بزرگراه اهر - تبریز از نیازهای ضروری منطقه ارسباران بوده و شاه‌راه ارتباطی تبریز به استان اردبیل، مغان و راه مواصلاتی شش شهرستان مشگین شهر، اهر، ورزقان، کلیبر، هریس و خداآفرین است.

درکل راه ارتباطی تبریز با ۱۶ شهر شمال شرق استان از طریق این بزرگراه است که احداث آن همت مسئولان استانی را می‌طلبد و بدون شک باعث توسعه و تحول منطقه می‌شود.

بزرگراه اهر - هریس - تبریز بایستی تا مغان ادامه یابد

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اتمام بزرگراه اهر - هریس - تبریز یکی از مطالبات مردم منطقه ارسباران بوده و درعین‌حال از جاده‌های پرخطر آذربایجان شرقی به شمار می‌رود که در گزارش سازمان برنامه‌وبودجه کشور پرخطر بودن این جاده قیدشده است.

بیت‌الله عبدالهی با اشاره به دیدار خود با مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، افزود: بر اساس گفت‌وگوهایی که با مهندس اخلاقی انجام‌شده قرار است امسال ۳۰ کیلومتر دیگر از بزرگراه اهر - هریس - تبریز آسفالت‌ریزی و به زیر بار ترافیک رود.

وی بابیان اینکه به لحاظ شرایط جوی منطقه ارسباران و به‌ویژه شهرستان‌های اهر و هریس زمان فصل کاری پروژه‌های عمرانی این منطقه تنها سه ماه است، گفت: بهترین راهکاری که می‌تواند در امور ساخت‌وساز بزرگراه اهر - هریس - تبریز انجام شود این است که عملیات عمرانی شبانه‌روز صورت گیرد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی یکی از مزیت‌های اتمام هرچه سریع‌تر بزرگراه اهر - هریس - تبریز تأثیر بر رونق اقتصادی و گردشگری عنوان کرد، بیان داشت: یکی از خواسته‌های مردم حوزه انتخابیه اهر و هریس ادامه این بزرگراه تا مغان بوده و در این صورت بیش‌ازپیش شاهد تأثیر اقتصادی بزرگراه اهر - هریس - تبریز در منطقه خواهیم بود و اگر این‌گونه هم نباشد یقیناً تأثیر خواهد داشت ولی نه آن‌طور که انتظار داریم.

عبدالهی تسریع در احداث و اتمام بزرگراه اهر - هریس - تبریز از اولویت‌های کاری خود در دوران نمایندگی ذکر کرد، یادآور شد: بر اساس پیشرفت‌هایی که در این جاده از سمت تبریز مشاهده‌شده و طبق گزارشی که دریافت کرده‌ام قرار است ۸.۵ کیلومتر از سمت تبریز امسال به زیر بار ترافیکی می‌رود.

۸۳۰ کشته در جاده اهر - هریس - تبریز طی پنج سال

فرماندار شهرستان هریس نیز در خصوص جاده مرگ آذربایجان با اشاره به اینکه ۶۸ کیلومتر از ۹۵ کیلومتر جاده اهر - هریس - تبریز در محدوده شهرستان هریس واقع است، بیان داشت: پروژه بزرگراه اهر - هریس - تبریز در سال ۸۷ و در دوران دولت نهم کلنگ زنی شده و به دلیل این‌که در روند احداث آن تأخیر صورت گرفته و درعین‌حال از پروژه‌های مهم استان بوده که در جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی است.

صابر تقویمی با اشاره به اینکه جاده اهر - هریس - تبریز به لحاظ موقعیت‌هایی که دارد و از جاده‌های پرخطر و حادثه استان است، افزود: جاده اهر - هریس - تبریز از سال ۹۰ تا ۹۵ براثر حوادث رانندگی حدود ۸۳۰ نفر قربانی گرفته است، این میزان کشته در جاده اهر - تبریز علاوه بر خسارت‌های جانی، عوارض اجتماعی را نیز به دنبال داشته است.

وی اضافه کرد: از زمان شروع به کار دولت یازدهم تا پایان سال گذشته ۷۲۶ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه بزرگراه اهر - هریس - تبریز از سوی دولت تدبیر و امید تخصیص‌یافته و این امر نشان‌گر دولت ویژه مسئولان به خواسته مردم است.

فرماندار شهرستان هریس در ادامه با ذکر اینکه به لطف پروردگار و با مساعد بودن شرایط جوی ۷۰ درصد بزرگراه اهر - هریس - تبریز در طول سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: با توجه به اینکه دولت ازنظر منابع مالی روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد ولی خوشبختانه امسال ۳۰ کیلومتر از بزرگراه اهر - هریس - تبریز آسفالت‌ریزی می‌شود.

تقویمی یادآور شد: استاندار آذربایجان شرقی و معاون عمرانی استاندار بر تسریع و اتمام بزرگراه اهر - هریس - تبریز اهتمام جدی دارند، به‌طوری‌که با زیر بار ترافیکی رفتن ۶۰ کیلومتر از این بزرگراه طی سال جاری درواقع پاسخ مثبت دولت یازدهم به مطالبات مردم به وضوح دیده می شود.

تخصیص اعتبار ۲۲ میلیارد تومانی برای بزرگراه اهر - تبریز

فرماندار شهرستان اهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از تخصیص اعتبار ۲۲ میلیارد تومانی برای بزرگراه اهر - تبریز در سال جاری خبر داد، گفت: امسال نیز برای ادامه روند احداث بزرگراه اهر - تبریز ۲۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص‌یافته درحالی‌که با تزریق اعتبار پیمانکار نیز با استفاده از سرمایه خود برای تسریع در روند این بزرگراه تلاش می‌کند و از طرفی دیگر کلیه ابنیه‌ی فنی بزرگراه اهر - تبریز به پایان رسیده است.

سید محمد عابدی اضافه کرد: علاوه بر اینکه خاک‌ریزی در این جاده صورت می‌گیرد بلکه با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط توانستیم با ۹۰ درصد معارضین بزرگراه اهر - تبریز به مصالحه برسیم و همچنین بخشی از این بزرگراه با اتمام ریز ساخت‌های لازم آماده برای آسفالت‌ریزی است.

فرماندار اهر با اشاره به این‌که بزرگراه اهر - تبریز یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان شرقی است، ادامه داد: بنا بر اظهارات مسئولین ذی‌ربط قرار است امسال ۴۵ کیلومتر دیگر از بزرگراه اهر - تبریز آسفالت‌ریزی شده و به زیر بار ترافیکی رود و در صورت مساعد بودن شرایط جوی و تأمین اعتبار موردنیاز تا پایان سال مالی امسال به‌طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

به اذعان بسیاری از مسئولان و فعالان حمل‌ونقل، جاده تبریز - اهر از پرترددترین محورهای مواصلاتی منطقه است که به دلیل واقع‌شدن در مسیر ترانزیت کالا و ارتباط برون‌مرزی با جمهوری آذربایجان یکی از با اولویت‌ترین محورهای حمل‌ونقلی در شمال غرب کشور برای توسعه و تبدیل‌شدن به بزرگراه به شمار می‌رود که امیدواریم شاهد اتمام احداث بزرگراه تبریز - اهر باشیم.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها