واکنش امام جمعه کرج به اظهارات روحانی: برخی از قربانی شدن برای منافع ملی می گویند / منافع ملی چیست؟ اگر منافع ملی به قیمت از بین رفتن هویت ما باشد، آیا ارزشی دارد؟

امام جمعه کرج گفت: از قربانی شدن برای منافع ملی سخن می گویند و این قربانی شدن به چه قیمتی است ؟ منافع ملی چیست؟ رابطه بین منافع ملی با هویت ملی ما کجاست؟ اگر منافع ملی به قیمت از بین رفتن هویت ما باشد آیا ارزشی دارد؟

واکنش امام جمعه کرج به اظهارات روحانی: برخی از قربانی شدن برای منافع ملی می گویند / منافع ملی چیست؟ اگر منافع ملی به قیمت از بین رفتن هویت ما باشد، آیا ارزشی دارد؟

نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: محبت حسین(ع) در قلوب مومنین حرارتی است که هرگز سرد نمی شود.

حجت الاسلام سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: امسال به کوری چشم دشمنان و کسانی که تلاش می کردند تا حرکت عظیم و الهی پیاده روی اربعین را کمرنگ نمایند، دیدید که چگونه باشکوه تر از هرسال برگزار شد و جلوه ای از همبستگی اجتماعی جهانی در تمدن نوین اسلامی به عنوان امت واحده رقم خورد.

وی بیان داشت: عده ای تلاش می کنند تا فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه کمرنگ کرده و برای سست کردن اراده ها در مبارزه با مستکبران خاطره شهیدان را حتی با پاک کردن نام آنها از خیابان ها بزدایند اما اربعین به ما یاد داد که باید یاد شهدا را زنده نگه داشت.

حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در چند روز اخیر مواردی از تریبون عمومی مطرح شد که ناچار به تذکر هستیم، اظهار داشت: یکی از موارد مربوط به مذاکرات است که برخی به آمادگی برای مذاکره با غرب و کشورهای منطقه اشاره کرده و بیان می کنند که اگر بدانیم ملاقاتی مشکلی را حل و منافع ملت ایران را تامین می کند آماده هستیم، این در حالی است که تا به امروز جمهوری اسلامی با تمام دنیا به جز رژیم صهیونیستی و آمریکا که خودش با ما قطع رابطه کرده تعامل داشته است.

وی ادامه داد: القای این مطلب که با دنیا تعامل نداریم حرف درستی نیست؛ از تعامل ما با دنیا تنها رژیم صهیونیستی است که بهره مند نمی شود، در زمانی که غرب به شدت در برابر ملت ایران کم آورده و مستاصل شده این جملات گفته می شود، باید مراقب سخنانی که می گوئیم باشیم.

امام جمعه کرج گفت: از قربانی شدن برای منافع ملی سخن می گویند و این قربانی شدن به چه قیمتی است ؟ منافع ملی چیست؟ رابطه بین منافع ملی با هویت ملی ما کجاست؟ اگر منافع ملی به قیمت از بین رفتن هویت ما باشد آیا ارزشی دارد؟

حسینی همدانی افزود: این روزها از مذاکره سخن گفته می شود این در حالی است که رهبر معظم انقلاب بارها بیان کردند که به قول ، حرف و امضایشان(آمریکایی ها) اعتماد نکنید، رهبری بارها نظر خود را در خصوص مذاکره اعلام کردند ، برجام کافی نبود؟ این خسارت محض و گرفتار ریشه داری که برای نظام درست کردند بس نبود؟ چرا آقایان دوباره تکرار می کنند؟

وی ادامه داد: امروز نه تنها نزد ملت ایران بلکه در نزد تمامی ملت های آزاده دنیا پست ترین و منفورترین شخص رئیس جمهور آمریکا است.

نماینده ولی فقیه در البرز اظهار داشت: مسوولان بهتر است خود را مشغول عمل به وظایف کنند، جلوی سوء مدیریت ها را بگیرند که موجب تقویت منافع ملی می شود، در خصوص تولید، اشتغال و ازدواج جوانان همگی ما مسئولیت داریم و تا مرز قربانی شدن نیز پیش می رویم.

حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به نظارت بر انتخابات اشاره کرد و گفت: همه باید به قانون احترام بگذاریم و به دستگاه های نظارتی کمک کنیم تا زمینه خدمت را برای افراد مسئولیت پذیر فراهم و از ورود جریان نفوذ به دستگاه های تصمیم گیرنده جلوگیری شود.

وی به اقدام مقتدرانه سربازان گمنام امام زمان(عج) اشاره و گفت: با این اقدام به موقع از کیان انقلاب و نظام دفاع کرده و ضربه کاری را به دشمن زدند، البته این نه تنها در مورد اخیر بلکه در موارد متعدد به خوبی وارد شدند و سربازان گمنام، مومن و انقلابی سازمان اطلاعات سپاه توانستند سازمان های اطلاعاتی جهان به خصوص فرانسه را در یک عملیات چند وجهی و پیچیده دور زده و شخص مورد نظر را که در یک حفاظت فیزیکی و سایبری شدید بود را به تور انداختند که نمونه ای از اقتدار ملی و امنیتی ما بود که توسط نیروهای مومن این سازمان انجام شد.

حسینی همدانی افزود: البته اقدامات و از جان گذشتگی سربازان گمنام سازمان اطلاعات سپاه موجب شد تا در کمتر از چهل روز گذشته ترور سردار دل ها لغو و عوامل آن شناسایی و مشخص شدند.

وی ادامه داد: فردی نیز که در روزهای اخیر توسط اطلاعات سپاه دستگیر شده با عواملی در داخل کشور در ارتباط بوده که این افراد نفوذی نیز به طور قطع شناسایی و به مردم معرفی و به سزای اعمالشان خواهند رسید.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اختصاص 10 میلیارد ریال از سوی شورای اسلامی شهر کرج برای مسکن 2 نفر از مدیران استان اشاره و خاطر نشان کرد: مسئولان استان به خصوص در جلساتی مانند شورای شهر که تصمیم گیری می کنند و به صورت مستقیم به هزینه کرد از بیت المال بر می گردد دقت لازم را داشته باشند، شورای شهر کرج با سرمایه مردم برای مردم غیر بومی و در منطقه ای گران می خواهد که مسکن تهیه کند که کار درستی نیست.

حسینی همدانی افزود: این اقدام با هر توجیه ای که باشد غیر قابل قبول است؛ در وهله نخست چه ضرورتی دارد که مدیر غیر بومی به استان بیاورید، اگر آوردید چه نیازی به این هزینه های گزاف است که به بدنه شهر تحمیل کنید؟ صلاح نیست برای شهر و استان حاشیه درست کنید، این موضوع حتی در شبکه سراسری نیز پخش و به آن پرداخته شده است.

وی ادامه داد: سوالی دارم از آقایان که آیا تمام هزینه هایی که متوجه استانداری و دستگاه های عمومی استان است را باید شهرداری کرج تامین کند؟ شهرهای دیگر نقشی ندارند؟ در حالیکه استانداری مربوط به تمام استان است؟ این در حالی است که شهر کرج خود با معضلات بسیاری مواجه است و بهتر است این صرف هزینه ها با تناسب نسبت جمعیت میان شهرداری های تمام استان تقسیم شود.

نماینده ولی فقیه در البرز گفت:" شاهدیم که برای برخی از مسایل از جمله کمک به آزادی زندانیان، مهدویت، مباحث فرهنگی به گونه ای دیگر برخورد می شود و پولی برای پرداخت نیست و در اینجا پولی ندارند، اما نوبت به حق الجلسه می رسد بودجه پنجاه میلیون ریالی در نظر می گیرند و برای مدیر حاضر در جلسه 150 میلیون ریال پاداش در نظر گرفته می شود مگر می شود با پول مردم فالوده خورد؟ بیت المال حساب و کتاب دارد امروز شاید مردم متوجه نشوند و از تریبون ها نیز گفته نشود اما بدانید خرج این پول ها تاوان دارد."

حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی اشاره و افزود: در انتخابات موجبات دلسردی مردم را فراهم نکنید.

وی گفت:" اما برخی از افراد دخالت هایی داشته و اعمال نفوذهایی می کنند، این در حالی است که افرادی که دستگاه های امنیتی آنها را تائید نکرده اند نباید به کار گرفته شوند، این مخالف فرمایشات رهبری است، اگر متوجه شوم که تذکراتی که می دهم جدی گرفته نمی شود ملاحظه استاندار، فرماندار و هیچ کسی را نخواهم کرد و به صورت شفاف مطرح می کنم."

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    نظام جمهوری اسلامی تنهانظامی دردنیاست که مخالفینش دولت تشکیل می دهندوازاین ابزارقدرت درجهت‌ منافه خودبهرمی برنددولت سازندگی خاک ریزهایی راخراب‌ کرددرطول هشت سال زمام داریش دولت اصلاحات خاکریزحرمتهارادرنبردیددرطول آن‌ هشت سال شوم درگشوربیحایی راواژیافت دولت اصلاطلب تدبیرامیدکه نه‌ ملت تدبیردیدن نه امیدهرچه بودتاکنون شکستن‌ قدرت خریدخانواده‌ نابودشده که به این آسانی قابل بازسازی نیست سفردل نظام راپیش دشمنان نظام بازکردن آنهم به خوبی بهره بردن یکی ازبرجامشان خارج شدتهدیدوتحریم سنکینتردیگرپنجره ای نیست که بسته نشده باشدروزشروع کاردولت میخواستن صدروزوضعیت گشورتغیردهندشش سال اندی گذشته همه ازاین توافق ننکین بیرون رفتن دولت مابرای ماقمپوزدرمیکنه مااله میکنیم چنان چونووقتی درمقابل آنهایی‌ که بایدحرف بزنندازحق گشورملت دفاع کنندازترس زبانشان بندمی آیددرطول اینهاسالهادروغی نبودکه تحویل ملت نداده باشن بعددردانشگاه حرف ازرفراندم می زندبازهم یکی دیگرازخاک ریزهای دفاعی راهدف قراردادن آن باامریکاچه کنیم توکه‌ نمی دانستی باامریکا چه غلطی بایدبکنی بیخودکردی وارداین کارزارشده ادعایت این بودکه من تمام مشکلات کشوررامی دانم کلیددارم کلیدت چه کارکردکلیدت یک جاخوب عمل کرداسرارگشوررادراختیاردشمن قراردادخدانیامورزدخائینن راهمه شمابایدجواب این خیانت رابدهیدتورهبرانقلاب رابرای تمام سوالات بیجواب خودحی حاظرداری چرادنبال جواب دهنده می کردازروزاول به بیخردان کفت که شماحریف این نبردنیستیددورش راقلم قرمزکرفت بازهم برکشتی سرخانه اول والله توپس ازانقلاب نوبری توبه کن ادامه کارراکسی دیگرانجام دهداین بهترین خدمتی ست که درحق شهداوملت می کنی خسردنیاوال آخره نشودرتوبه برای همه بازاست کفتن اینکه ازعهده کاربرنمی آیم خجالت نداردکه هیچ خودشجاعت است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها