هشدار FATF به ايران؛ دو كنوانسيون تا بهمن تصويب نشود، شرايط به پيش از خرداد ۹۵ بازخواهد گشت

FATF در هشدار به ایران آورده است؛ اگر تا قبل از بهمن ماه آینده این دو کنوانسیون نهایی نشوند، کلیه اقدامات مقابله ای علیه ایران وضع خواهند شد و عملاً وضعیت کشورمان به پیش از خرداد سال ۱۳۹۵ باز خواهد گشت.

هشدار FATF به ايران؛ دو كنوانسيون تا بهمن تصويب نشود، شرايط به پيش از خرداد ۹۵ بازخواهد گشت

گروه ویژه اقدام مالی در اجلاس این هفته خود در پاریس، ضمن بررسی آخرین وضعیت کشورمان، با توجه به عدم تصویب نهایی دو کنوانسیون پالرمو و تامین مالی تروریسم، دو دسته اقدام جدید مقابله ای علیه کشورمان وضع نمود که با توجه به تصویب یک اقدام مقابله ای دیگر در خرداد ماه گذشته، مجموعا سه اقدام علیه ایران وضع شده اند.

این نهاد بین‌المللی در یک بند جداگانه هشدار داده است که اگر تا قبل از بهمن ماه آینده این دو کنوانسیون نهایی نشوند، کلیه اقدامات مقابله ای علیه ایران وضع خواهند شد و عملاً وضعیت کشورمان به پیش از خرداد سال ۱۳۹۵ باز خواهد گشت.

در این بیانیه با توجه به اقدامات مثبت اخیر کشورمان، پیشرفت ها در زمینه قانونگذاری از جمله تصویب آیین نامه قانون مبارزه با پولشویی را تصدیق می‌نماید.

گروه ویژه اقدام مالی همچنین تأیید می‌کند که در مردادماه و دی ماه سال گذشته دو اصلاحیه قانونی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم به تصویب نهایی رسیدند و دو لایحه کنوانسیونهای پالرمو و تأمین مالی تروریسم (CFT) در مجلس ایران به تصویب رسیده، اما مراحل لازم‌الاجرا شدن نهایی را طی نکرده‌اند.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ملت
    0

    چرا مسئولین کشور از تصویب این قوانین می ترسند؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!ایا مردم نا محرمند یا اقایان دزدیشان به حدی است که می ترسند افشا شوند؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها