از معرفی تویوتا یاریس مدل ۲۰۲۰ تا مروری بر مشخصات آن

به تازگی شرکت خودروسازی تویوتاموتورز از نسل جدید تویوتا یاریس رونمایی کرده و نظر و توجه خیل عظیمی از مشتریان و علاقه‌مندان را به سمت و سوی خود جلب کرده است.

از معرفی تویوتا یاریس مدل ۲۰۲۰ تا مروری بر مشخصات آن

تویوتاموتورز که یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی در جهان به شمار می‌رود، اخیرا از جدیدترین محصول خود، نسخه جدیدی از هاچ‌بک ساب‌کامپکت یاریس، رونمایی و پرده برداری کرده است که به گفته مقامات این شرکت ژاپنی، مخصوص بازارهای اروپا و ژاپن عرضه خواهد شد.

نسل چهارم یاریس بر روی پلت‌فرم جدیدی تحت عنوان TNGA ساخته شده و این نخستین باری است که تویوتا از این پلتفرم در این کلاس خودرو از آن استفاده می‌کند. این مساله موجب شده است که هاچ‌بک کوچک تویوتا در همه موارد همچون زیبایی، تکنولوژی، ایمنی، کارایی و استایل شاهد پیشرفت‌های متعدد و قابل توجهی باشد. از طرفی دیگر، این خودرو نسبت به نسخه قبلی خود، تا حدود ۵۰ کیلوگرم نیز کاهش وزن داشته است.

تغییرات دیگری در نسخه جدید تویوتا یاریس ایجاد شده است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به طول کمتر، عرض بیشتر و ارتفاع کمتر اشاره کرد که موجب شده است از شکل و ظاهر خشک و بی روح قبلی فاصله بگیرد و به جذابیت ظاهری خود اضافه کند.

از دیگر تغییرات ظاهری این خودروی جدید می‌توان از جلو پنجرهٔ بزرگ، گل‌گیرهای بزرگ، کاپوت کشیده، سپرهای اسپرت و چراغ‌های تمام LED یاد کرد که همگی به جذابیت و پویایی بیشتر این نسخه نسبت به مدل های پیشین این خودرو افزوده است.

کابین داخلی این خودرو نیز با تغییر و تحولات گسترده‌ای مواجه شده است که بر اساس گزارش وب سایت اتو اکسپرس، داشبورد باریکتر و پایین تر، کنسول مرکزی عریض تر و با ارتفاع بیشتر، تعامل بیشتر سرنشینان با سیستم های سرگرمی خودرو و در آخر کوچکتر شدن فرمان از مهم‌ترین آنهاست.

تویوتا برای تکمیل سیستم سرگرمی، یک نمایشگر سربالای ۱۰ اینچی نیز به این خودرو اضافه کرده است.

همچنین نسل جدید تویوتا یاریس با موتورهای ۱ و ۱.۵ لیتری سه سیلندر بنزینی و در نسخه هیبریدی ۱.۵ لیتری عرضه می شود که به همراه یک موتور الکتریکی، ۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و باتری های بزرگتر (ظرفیت بیشتر) و سبک تری دارد. به گفته شرکت سازنده، با بهره‌گیری از قوای محرکه جدید، مصرف سوخت و انتشار گاز کربن دی اکسید آن به میزان ۲۰ درصد کاهش می یابد.

از آنجایی‌که نسخهٔ هیبریدی یاریس قبلی ۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد، نسل جدید باید ۱۱۵ اسب بخار قدرت داشته باشد. این سیستم هیبریدی همچنین حداقل در ژاپن با سامانهٔ چهارچرخ محرک الکتریکی ارائه می‌شود که برای اولین بار در یک هاچ‌بک ساب‌کامپکت است.

همچنین بر اساس گفته‌های مقامات تویوتاموتورز، یاریس مدل ۲۰۲۰ به گونه ای طراحی و تولید شده که تبدیل به ایمن‌ترین خودروی جهان شود و بدین منظور نیز از سیستم های ایمنی پیشرفته Safety Sens شامل کروز کنترل تطبیقی هوشمند و دستیار تشخیص خطوط به همراه ایربگ جلوی میانی، بهره می‌برد.

از معرفی تویوتا یاریس مدل ۲۰۲۰ تا مروری بر مشخصات آن

از معرفی تویوتا یاریس مدل ۲۰۲۰ تا مروری بر مشخصات آن

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها