ورود وزارت علوم به ماجرای زندگی در خوابگاه بدون کولر با دمای۵۰ درجه

در حالی که دانشجویان دانشگاه چمران اهواز، نسبت به نبود سیستم سرمایشی مناسب در گرمای ۵۰ درجه اهواز دست به تجمع اعتراضی زدند؛ رییس صندوق رفاه از اعزام یک مامور برای رسیدگی به وضعیت این دانشگاه خبر داد.

ورود وزارت علوم به ماجرای زندگی در خوابگاه بدون کولر با دمای۵۰ درجه

اواخر هفته گذشته بود که اعتراض دانشجویان دانشگاه چمران اهواز به وضعیت بد سیستم‌های سرمایشی خوابگاه‌ها خبرساز شد. این دانشجویان زمانی که دمای هوا به 50 درجه رسید، دیگر نتوانستند؛ نبودِ کولر یا سیستم سرمایشی مناسب را آنهم با زبان روزه تاب بیاورند و بعد از مدت‌ها صدای اعتراض از خوابگاه شان بیرون آمد و تجمع کردند. در همین رابطه عکس و فیلم‌هایی در فضای مجازی منتشر شد که یکی از این فیلم‌ها نشان می‌دهد که درب‌‌های بلوک‌های خوابگاهی به روی دختران دانشجو، بسته می‌شود، اما روابط عمومی دانشگاه آن را تکذیب می‌کند.

photo_2017-06-17_13-02-39

رییس دانشگاه چمران اهواز: با اضافه کردن یخ، کیفیت تا حدی بهتر شده است!

غلامحسین خواجه‌جمعه رییس دانشگاه در اظهارنظری قابل تامل، می‌گوید: «با تعمیرات جزئی و توصیه‌های مسئولان فنی با اضافه کردن یخ به کولر، کیفیت تا حدی بهتر شده که البته شرایط در حد ایده‌آل نیست و دمای هوا در خوابگاه به 25 تا 26 درجه بالای صفر رسیده است.»

به گزارش ایلنا، وی در ادامه با حق دادن به دانشجویان برای اعتراض به وضعیت موجود خوابگاه‌ها، گفت:‌ به دنبال برگزاری 2 جلسه با دانشجویان دانشگاه به آنها حق دادیم که نسبت به مشکلات رفاهی و سیستم سرمایشی خوابگاه اعتراض داشته باشند، اما ما راضی به اینگونه وضعیت برای دانشجویان نیستیم چون تعمیرات عمده هنوز صورت نگرفته است. به محض پایان ترم و تخلیه خوابگاهها تعمیرات آغاز می‌شود.»

رییس دانشگاه چمران اهواز همچنین در ادامه می‌گوید که پیش‌بینی نکرده بودیم؛ گرمای هوای اهواز به این میزان افزایش پیدا کند و سیستم خنک‌کننده فعلی نتواند به خوبی عمل کند.» او همچنین در پاسخ به اعتراض و تجمع دانشجویان این دانشگاه، قول داده که سیستم خنک‌کننده مناسب نصب شود.

67

مامور وزارت علوم به اهواز رفت
در همین رابطه رییس صندوق رفاه دانشجویی از اعزام یک مامور از وزارت علوم برای بررسی و رسیدگی به مشکلات خوابگاه دانشگاه اهواز خبر می‌دهد و به خبرنگار ایلنا می‌گوید: «درست نیست که در ماه مبارک رمضان در دمای بالا و فصل امتحانات، دانشجویان دچار این چنین مشکلاتی شوند. بلافاصله پس از اعتراض دانشجویان، از دانشگاه خواستیم که درباره مشکلات موجود تدبیری بیاندیشند.»

رییس صندوق رفاه دانشجویی افزود: با تاکید مقام عالی وزارت، روز گذشته معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان، عازم اهواز شده و در حال حاضر در خوابگاه حضرت معصومه(س) و در بین دانشجویان است. همچنین قرار است در رابطه با مشکلات این دانشگاه، جلسه‌ای با استانداری برگزار شود.

یزدان مهر با اشاره به این مطلب که سال گذشته در بازدیدی که از این دانشگاه داشتم، تصفیه آب و تجهیزات خوابگاه با مشکل مواجه بود، ادامه داد: «به همین منظور بالغ بر 1 میلیارد و 380 میلیون تومان به غیر از اعتبارات عمومی و ردیف تجهیز و تعمیر به دانشگاه اختصاص دادیم.»

34

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها