ثبت‌نام ۱۳۰ هزار تن از مردم قم در سامانه سماح

مدیرکل حج و زیارت قم گفت:‌ تاکنون ۱۳۰ هزار تن از مردم این استان برای شرکت در مراسم پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

ثبت‌نام ۱۳۰ هزار تن از مردم قم در سامانه سماح

مهدی صالحی با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: براساس اعلام ستاد مرکزی اربعین ثبت‌نام در سامانه سماح برای حضور زائران در کشور عراق تا روز اربعین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ثبت‌نام زائران در سامانه سماح، بهترین عامل برای برخورداری از امکانات بیمه‌ای و خدمات درمانی است که تنها با پرداخت مبلغ ۲۲ هزار تومان انجام‌ می‌شود.

وی ادامه داد:‌ بررسی‌ها نشان می‌دهد کسانی که به‌صورت گروهی در سامانه سماح ثبت‌نام و در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند نسبت به کسانی که به‌صورت فردی در این آیین معنوی حضور یافتند،‌ تجربه بهتری داشتند.

صالحی با اشاره به این‌که پس از سپری شدن ایام اربعین حسینی،‌ اعزام کاروان‌های حج و زیارت به عتبات عالیات آغاز می‌شود، گفت: از همه مشتاقان زیارت بارگاه مطهر ائمه اطهار(ع) در کشور عراق می‌خواهیم برای حضور در این اماکن مقدس،‌ تنها در دفاتر مجاز حج و زیارت استان ثبت‌نام کنند.

وی بیان کرد: حضور در کشور عراق توسط کاروان‌های دفاتر غیرمجاز،‌ مشکلات احتمالی قابل‌توجهی برای زائران به همراه دارد که در مواقعی جبران‌ناپذیر است.

وی ادامه داد:‌ در استان قم ۶۵ دفتر مجاز حج و زیارت فعالیت می‌کنند و مردم می‌توانند برای زیارت اماکن مقدس کشور عراق در کاروان‌های این دفاتر ثبت‌نام کنند.

منبع: ایرنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها