باند تصادفات ساختگی در خراسان جنوبی متلاشی شد

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از دستگیری ۴ نفر از جاعلان تصادفات ساختگی برای کلاهبرداری از شرکت بیمه خبر داد.

باند تصادفات ساختگی در خراسان جنوبی متلاشی شد

سردار مجید شجاع فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهار کرد: خبری مبنی بر کلاهبرداری از شرکت بیمه با ایجاد تصادف‌های ساختگی و اخذ دیه توسط باندی که به صورت خانوادگی اداره و کنترل می‌شود به پلیس آگاهی مرکز استان واصل شد.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و پیشگیری از وقوع این گونه کلاهبرداری‌ها در سطح استان، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی برای بررسی موضوع تشکیل شد که مأموران پس از تحقیقات میدانی گسترده کلیه افراد دخیل در وقوع جرم کلاهبرداری را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: متهمان در ابتدا به طور قطع ساختگی بودن تصادفات را تکذیب کردند و در ادامه با مشاهده اسناد و مدارک غیرقابل انکار به جرم خود اعتراف کردند و با بررسی پلیس مشخص شد که این باند چهار نفره در ۹ فقره تصادف ساختگی حدودا ۸۲۰ میلیون ریال خسارت از شرکت بیمه دریافت کردند.

شجاع خاطر نشان کرد: تحقیقات تکمیلی کارآگاهان پلیس آگاهی حاکی از آن بود که برای سایر تصادفات ساختگی یک ملیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از طرف شرکت بیمه برای این خانواده کلاهبردار در نظر گرفته شده و در ردیف پرداخت قرار دارد.

وی گفت: با هوشیاری مأموران و پس از هماهنگی با مقام قضایی مقرر شد تا زمان تکمیل تحقیقات هیچگونه خسارتی پرداخت نشود و این موضوع به شرکت بیمه نیز اعلام و با توجه به مدارک و مستندات موجود پرونده به مقام قضایی ارسال شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با اعلام نظر هیئت کارشناسی، ساختگی بودن تصادف‌های صورت گرفته محرز و در نهایت منجر به صدور کیفر خواست و رای عدم پرداخت خسارت شد، یادآور شد: متهمان به ۹ فقره کلاهبرداری از این طریق اعتراف کردند که جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها