به زودی فن بازار در خراسان شمالی راه اندازی می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی گفت: به زودی فن بازار در خراسان شمالی با هدف پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان و تولید محصولات راه اندازی می شود.

به زودی فن بازار در خراسان شمالی راه اندازی می شود

علی بیگ زاده در نشست با حضور نماینده فن بازار ملی در بجنورد اظهارکرد: راه اندازی فن بازار علاوه بر اینکه کاری بسیار ارزشمند است موجب عدم وابستگی و استقلال کشور، خوداتکایی و همچنین بهره مندی از دانش به روز جوانان می شود.

وی افزود: یکی از دغدغه های ما همیشه این بوده که در شرایط فعلی کشور، که شاهد جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، هنوز با دارا بودن منابع و ذخایر ممتاز و نیروی انسانی ماهر با مسئله خام فروشی مواجه هستیم و این امر نشان دهنده این است که نتوانسته ایم به درستی ایده های خود را تبدیل به تجاری سازی کنیم.

بیگ زاده خاطرنشان کرد: راه اندازی فن بازار همیشه یکی از مطالبات اصلی جامعه بوده تا بتوانند دستاوردهای خود را عرضه و تجاری سازی کنند که با این کار منافع خوبی نصیب کشور می شود، بنابراین از این موضوع حمایت خواهیم کرد.

در ادامه این نشست نماینده فن بازار ملی نیز گفت: 10 میلیارد تومان در گام نخست تشکیل فن بازار سرمایه گذاری شد که این رقم در حال حاضر به 140 میلیارد تومان رسیده است.

محمد صالح خالقی تصریح کرد: فن بازار ملی بستر امنی را برای مخترعان فراهم می آورد که این شرایط برای جوانان خراسان شمالی نیز وجود دارد تا بدین طریق اختراعات خود را تجاری سازی کنند.

وی افزود: بازاریابی، فروش، جذب سرمایه گذار و انتقال تکنولوژی از عمده فعالیت های فن بازار ملی است که در استان ها به دنبال تسهیل گری در امر دانش، بازار و اختراعات کوچک هستیم.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها