رکورد جدید در صنعت نوغانداری کشور

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: تعداد جعبه های پرورش کرم ابریشم هم از ۲۵ هزار و ۷۱۰ جعبه در سال گذشته به ۳۹هزار و ۸۰۰ جعبه در سال جدید افزایش یافته که این افزایش ۵۵ درصدی در طی ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده و برای این صنعت رکورد محسوب می‌شود.

رکورد جدید در صنعت نوغانداری کشور

عدیل سروی با بیان اینکه پرورش پاییزه کرم ابریشم توسط۱۷۳ نفر از کشاورزان در سطح ۱۰ استان کشور از ۷ شهریور عملیاتی شده است، در خصوص قدمت پرورش پاییزه کرم ابریشم گفت: طبق آخرین تجربه کشور، پرورش پاییزه این صنعت مربوط به ۲۳ سال قبل است.

وی افزود: امسال با شناسایی مناطق مستعد کشور، همچنین با همکاری کشاورزان پیشرو در صنعت نوغانداری و تشکیل کارگروه فنی نوغانداری متشکل از کارشناسان مرکز توسعه نوغانداری و سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها، ۱۷۳ نفر از کشاورزان در سطح ۱۰ استان کشور که عمدتا استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و چهارمحال بختیاری بودند از ۷شهریور پرورش پاییزه را شروع کردند.

سروی خاطرنشان کرد: ما برای کمک به کشاورزان، عمده تخم نوغان را به صورت تفریغ شده  دادیم که در استان‌های گیلان و مازندران شاهد آغاز برداشت پیله ابریشم پرورش پاییزه هستیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم توسعه این طرح در سال‌های پیش رو به اقتصادی کردن تولید پیله ابریشم و ترغیبب نوغانداران به این صنعت کمک کند.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: تعداد جعبههای پرورش کرم ابریشم هم از ۲۵ هزار و ۷۱۰ جعبه در سال گذشته به ۳۹ هزار و ۸۰۰ جعبه در سال جدید افزایش یافته که این افزایش ۵۵ درصدی در طی ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده و برای این صنعت رکورد محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها