تعیین سرپرست فدراسیون دوومیدانی تا پایان هفته

مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها گفت: تا پایان هفته سرپرست فدراسیون دو و میدانی مشخص می‌شود.

تعیین سرپرست فدراسیون دوومیدانی تا پایان هفته

محمد شروین اسبقیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به این که رشته دوومیدانی یک رشته پایه و مادر است و در سال کسب سهمیه المپیک قرار داریم و این رشته یکی از رشته‌های حساس و مدال آور به شمار می‌رود سعی داریم با دقت کامل و حساسیت لازم سرپرست فدراسیون دوومیدانی را تعیین کنیم تا مشکلی ایجاد نشود. در حال حاضر دو سهیمه در این رشته کسب کرده‌ایم و در انتظار کسب سهمیه سوم هستیم بنابراین باید در انتخاب سرپرست این فدراسیون دقت عملی بیشتری به خرج بدهیم. به هر صورت تا پایان هفته جاری سرپرست این فدراسیون مشخص خواهد شد.

وی درباره سرپرست دبیری فدراسیون تنیس و این که گفته می‌شود وی دارای مدرک دیپلم است و این برخلاف آیین‌نامه و اساس‌نامه فدراسیون‌ها است اظهار کرد: سرپرست دبیری فدراسیون تنیس موقتی است. البته وی از صاحب نظران و ورزشکاران این رشته است و شناخت کافی نسبت به تنیس دارد. بیشتر مد نظر این است که فرد فنی و تخصصی در این رشته گذاشته شود تا بتوانیم هر چه سریعتر انتخابات این فدراسیون را برگزار کنیم و در آن زمان فردی را انتخاب می‌کنیم که براساس اساسنامه فدراسیون‌ها دارای مدرک کارشناسی باشد.

وی درباره زمان ثبت نام از کاندیداهای تنیس افزود: وضعیت تنیس را وزارت ورزش و جوانان مرتب رصد می‌کند و تصمیم نهایی گرفته می‌شود. یقین داشته باشید که شخص وزیر خود بر این تاکید دارد که زودتر انتخابات فدراسیون‌ها برگزار شود.

اسبقیان در پاسخ به این پرسش که اولین انتخاباتی که پیش رو داریم مربوط به کدام رشته ورزشی است اظهار کرد: بستگی به استعلام‌ها دارد. در حال حاضر به دنبال تایید استعلام رشته های رزمی وهمچنین والیبال هستیم تا بتوانیم زودتر انتخابات این دو فدراسیون رابرگزار کنیم ضمن این که باید بگویم تا پایان سال انتخابات ۸ فدراسیون را که دوره چهارساله ریاست روسای این فدراسیون‌ها به پایان رسیده را بنا داریم برگزار کنیم. شخص وزیر نیز تاکید دارند زودتر انتخابات را برگزار کنیم تا ثبات مدیریتی در فدراسیون‌ها حاکم شود.

مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در خصوص حضور برخی سرپرستان در فدراسیون‌ها و انصراف آنها برای شرکت در انتخابات اظهار کرد: در اساسنامه و آیین‌نامه انتخابات قانونی وجود ندارد که سرپرست نتواند در انتخابات شرکت کند. ما نمی توانیم حق و حقوق سرپرستان را بگیریم. تمام تلاش وزیر ورزش بر این است که انتخابات بدون حاشیه و در نهایت عدالت برگزار شود. اگر سرپرستی در چند ماه حضورش در فدراسیون بنا به درخواست اهالی آن مجموعه ورزشی خواستار شرکت در انتخابات باشد منعی برای او وجود ندارد و پس از انصراف از سرپرستی می‌تواند در انتخابات شرکت کند.

وی در پایان در خصوص چهاردهمین کنگره سراسری پزشکی ورزشی خاطر نشان کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی سبب می‌شود تا ورزش به سمت علمی شدن پیش برود. ما در پایان چنین کنگره‌هایی می توانیم به یافته‌های جدیدی در حوزه علم ورزش، علم تمرین، بیومکانیک، آسیب شناسی، تغذیه ورزشی، دوپینگ و غیره دست پیدا کنیم و به سمت و سوی توسعه ورزش پیش برویم بنابراین برگزاری چنین کنگره‌هایی در جهت آگاه سازی جامعه بسیار موثر است و دستاوردهای خوبی را به دنبال خواهد داشت.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها